• Namine

vad köpte ni på ullared?

Ni som varit till Ullared och handlat till bebis, vad har ni köpt och vad har det kostat? har det varit mycket billigare och har dom bra grejer?

Ni får gärna lägga upp bilder också på vad ni köpt. så roligt att se lite vad dom har. ska nämligen dit om 4 veckor.

• Svar på tråden vad köpte ni på ullared?
  • EnEnkelTulipan
    Namine skrev 2014-03-16 09:42:27 följande:
    haha jag är dålig på gränser. nu vart tyvärr vårt besök förskjutet då vi blev bjudna på förlovningsfest den tilltänkta helgen så nu får jag vackert vänta till maj.
    hur tror ni det går att gå på ullared när man är i v.34-35 någonstans?
    Haha jag är också dålig på att dra gränser men åkte med min sambo och han är lite bättre på det ;) det är nog jätteinviduellt om man orkar i v 35. Jag är i vecka 32 nu (vecka 31 när vi var där senaste) och mår hur bra som helst och hade inga problem. Vi var där en heldag. Men hörde från en annan blivande mamma som ska ha ungefär samtidigt som mig att hon önskade att hon kunde bli dragen i kundvagnen ;) beror ju på om man har foglossning, sammandragningar och sånt eller inte... Lyssna på kroppen :) men dom har ju café och restaurang om man vill sitta lite mellan varven :)
  • Mandali

Köpte täcken, kuddar, badbalja, krämer och olja, badlakan, tvättlappar, våtservetter, amningskudde, påslakan, fårpläd, barnböcker, skötväska, spjälskydd etc.

Dom hade babynest om någon undrade! Dock för 399:- och 899:- för ett sleepy-babynest så nu har jag snart gjort klart ett eget istället!

• Namine
    Mandali skrev 2014-03-20 09:34:06 följande:
    Köpte täcken, kuddar, badbalja, krämer och olja, badlakan, tvättlappar, våtservetter, amningskudde, påslakan, fårpläd, barnböcker, skötväska, spjälskydd etc.

Dom hade babynest om någon undrade! Dock för 399:- och 899:- för ett sleepy-babynest så nu har jag snart gjort klart ett eget istället!
    hade dom bra skötväskor där? vet inte alls vad vi ska ha för någon

• hesu78

Åh, så mycket fint och vad bra att få se lite priser!
    Hade planerat att åka dit i juni då jag ska vara i v. 31, men då jag redan har fått känningar av bäckenuppluckring och känner av det ganska så rejält när jag gått ett tag, så får vi nog åka så fort som möjligt.
    Men det känns tidigt att åka när jag redan är i v. 24...tänk OM det händer något och så har i handlat bebissaker för flera tusen? :S

• Namine
    hesu78 skrev 2014-04-04 19:49:21 följande:
    Åh, så mycket fint och vad bra att få se lite priser!
    Hade planerat att åka dit i juni då jag ska vara i v. 31, men då jag redan har fått känningar av bäckenuppluckring och känner av det ganska så rejält när jag gått ett tag, så får vi nog åka så fort som möjligt.
    Men det känns tidigt att åka när jag redan är i v. 24...tänk OM det händer något och så har i handlat bebissaker för flera tusen? :S
    jag har haft bäckenuppluckringar sedan v.13 och vi åker till ullared när jag är i v34. kan säga att foglossningsbälte är bra grejer och hjälper en hel del. hade nog känt som du att åka så tidigt. man vill ju ha något kvar också.
  • hesu78

Jag har bälte och stödgördel och går på akupunktur och visst hjälper det en del. Men att sitta och promenera är pest och min BM säger att det bara kommer att bli värre.
    Vi har 45 mil enkel resa till Ullared, så det är ju inte bara att jag ska orka knalla runt på Gekås en heldag heller.
    Men det känns som sagt tidigt att åka i v. 24...men samtidigt klokt också. Gaah! :S

• ebbozz

jag var där förra veckan... v 21. min foglossning blir bara värre så jag åkte innan det blir värre.
    Orkar inte trängas med alla semesterfirare senare i sommar heller =)

köpte alla täcken, kuddar mm. det är superbilligt och samma mått som vanliga babyaffärer (IKEA har ju sina egna storlekar tex.) 

såg att de hade brio primo babyskydd 895:- hade jag lätt köpt om det inte var så att vi skulle få ett.

kläder, nappflaska, nappar, filtar

mammakläder var det väldigt dåligt med.

Svar på tråden vad köpte ni på ullared?