• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • LifeAsME
    Fwoida skrev 2014-05-08 09:55:46 följande:
    Lifeasme - Jag gör FET idag :D hoppas att det tar sig för oss båda nu! Vilket datum får du som testdag?

Har för mig att TD är 18 dagar efter ET,

vår klinik har lååång tid för att man ska testa rätt. Men jag kommer nog tjuvtesta som jag gjorde sist runt ruvardag 12:)

Du då?

Förresten, hur funkar FET? Tinar dom embryot medans man är på kliniken? Hur länge tar det? Lycka till!
  • Fwoida

På Sahlgrenska är det 15 dagar och denna gången ska jag försöka hålla mig! Blev så ledsen sist när det inte visade nåt när jag testade runt RD 10. Nej dom tinar upp det innan man kommer dit så det är bara att hoppa upp i stolen :) tar typ 10 minuter så får man gå hem sen

• LifeAsME
    Fwoida skrev 2014-05-08 10:12:23 följande:
    På Sahlgrenska är det 15 dagar och denna gången ska jag försöka hålla mig! Blev så ledsen sist när det inte visade nåt när jag testade runt RD 10. Nej dom tinar upp det innan man kommer dit så det är bara att hoppa upp i stolen :) tar typ 10 minuter så får man gå hem sen

Okej, men då kan vi ju följas åt! :) spännande!
  • Fwoida

Ja det ska bli roligt! Denna gången SKA det gå! Har alltid velat haft barn i januari och går det som det ska så blir det beräknat till januari :)

• Varärstorken

Första sprutan togs igår! Sambon fick ge mig den för delaktighetens skull. Nu är vi igång!

Någon som vet hur känsliga sprutorna är (har gonal-f)? Ska åka bort i helgen och jag undrar om de klarar en bilresa på 3 timmar utan att bli förstörda. Nån som vet?

• lillaskräp
    Varärstorken skrev 2014-05-08 11:06:34 följande:

Första sprutan togs igår! Sambon fick ge mig den för delaktighetens skull. Nu är vi igång!

Någon som vet hur känsliga sprutorna är (har gonal-f)? Ska åka bort i helgen och jag undrar om de klarar en bilresa på 3 timmar utan att bli förstörda. Nån som vet?

Gonal F kan förvaras i rumstemperatur i 28 dagar så det ska inte vara något bekymmer!
  • Asams5
    Fwoida skrev 2014-05-08 09:43:03 följande:

Asams - Haha ja det kanske vi har? Var med i en annan tråd där det fanns flera från Sahlgrenska. Vi kanske får ordna en träff när vi alla har fått våra småttingar? ;)

Haha, ja om ett år eller så... Då kan vi sitta och klaga på hur jobbiga våra bebisar är, som vi kämpat så hårt för att få. :) Bor du i Göteborg?

Lycka till idag. I början på nästa år är vi mammor allihopa!
  • tomsfru

vi håller på o fixar med blanketter för bruttolöneavdrag från min mans jobb just nu vilket innebär att det kostar 5500 istället för 11000 (FET), så rätt stor skillnad. känns dock rejält trist o fundera på sånt när man bara vill fokusera på själva FET:et. tiden närmar sig också med storsteg tänker på att jag kan vara gravid om tre veckor, hoppas hoppas!! känns ju så simpelt o bara åka dit o klippa o klistra liksom... lite för enkelt . Hoppas också att de gör assisted hatching (äggskalsförtunning) för det var då det tog sig med dottern (två misslyckade och ett mf  vecka 6 innan)

• Fläderpärlan
    randigarutan skrev 2014-05-08 08:59:32 följande:
    En fråga, kanske är jag trög, men gör alla i denna tråd ivf i falun?

Vi går i Falun :)
  • Fwoida

Asams - Haha ja det kommer nog bli så :D nej jag bor i Åmål :) tar 1,5 timme med tåget :)

Svar på tråden IVF Maj 2014!