• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Ljusskimmer

Ikväll blir det ovitrelle och fredag äp :)

• Hoppet79

Asams5: jo den där hyperstimuleringen klarar man sig bra utan :-/ har oxå blivit hyperstimulerad 2x 1sta gången 60 äggblåsor vet ej hur många omogna/mogna ägg(13 befruktade med ivf) 2dra gången 40 äggblåsor 26 ägg men bara 1 moget! 3dje 4 ägg 2 omogna 2 mogna så lite snålare senaste gång men allt gick mera smärtfritt.. Få se hur det blir denna gång 3-4 st 10mm på vänster sida 4-5 st 10mm s på höger 1 9mm s på båda sidorna och flera mindre och nu blev jo dosen höjd från 100 till 112,5.. Hoppas du klarar dej utan hyperstimulering! Jo det är ett evigt springande var i Tisdags på vul å på nytt på Fredag. Lång väg men äggproduktionstiden går rätt fort då istället !

• lillaskräp

Och här vart det understimulerat igen. Suck. Dock såg det lite bättre ut än förra gången med 2 st runt 13 mm på vä sida och två tre stycken på knappt 10 mm på höger.

Dosen Gonal F höjd från 150 till 175 och nytt VUL på fredag.

Sen har jag en fråga till er som använt Gonal F. När inte hela dosen finns kvar i pennan ska ju den återstående dosen som ska ges från en ny penna visas i fönstret.

Jag har en 900 E-penna och har under fem dagar tagit 150 E. Det blir 750 E. Alltså räknade jag med att när jag idag skulle ta 175 få ta 25 E från den andra pennan. Men när jag tryckt in hela visades 0 i fönstret. Det skulle isåfall innebära att det fanns mer än 900 E i pennan.

Har ni varit med om något liknande?

• Asams5

Hoppet79: var har du gjort dina beh?

Lillaskräp: pennorna innehåller lite mer än vad som står på. Det sa dom till mig i alla fall.

• Fwoida

Börjar bli nervös inför imorgon. Hoppas hoppas hoppas att det att sig denna gången!!!!

• Asams5
    Fwoida skrev 2014-05-07 20:55:03 följande:

Börjar bli nervös inför imorgon. Hoppas hoppas hoppas att det att sig denna gången!!!!

Vi hoppas det att det är ett förstaklassigt ni får tillbaka. Håller tummarna.
  • Hedwig H
    Igår var jag på vul och tog blodprov för att kontrollera att jag är nedrglerad (vilket jag är). Planen var att jag skulle börjat spruta igår, men de skjuter försöket en vecka fram. Så på onsdag ska de höra av sig om sprutstart etc.

Jag hade verkligen förberett mig mentalt på att börja spruta nu, men men det är inget jag kan göra. Å andra sidan är det faktiskt bättre för mig att det blir lite senare, passar bättre med jobb etc.

Uppdaterar listan:

Väntar på att få börja:

7 maj (spraystart) - Idisen
    Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo

Spraystart:
    21 april - Varärstorken

Sprutstart:
    25 april - LifeAsME
    28 april - Asams5
    30 april - MoM11
    2 maj - lillaskräp
    2 maj - Hoppet79
    prel 14 maj Hedwig

Tablettstart vid FET:

VUL:
    9 maj - hoppetlever

Äggplock:

ET/FET:
    8 maj - Fwoida
    10 maj - MarieJ

Ruvare:
    Elinmariaregina

Test:

Gravid & BF:
    Besök gärna min blogg efterendometrios.blogspot.se/ där jag skriver om endometrios!
  • Hoppet79

Fwoida: Lycka Till imorgon håller tummarna !! Asams5: går i Finland Tammerfors Fertinova (bor i Finland)

• Ingrid1989

Cd 24 idag och mensen bör komma vilken dag som helst. Idag har jag varit så vansinnigt arg å elak så uscha. Jag vet inte om det är hormoner eller psyke inför en behandling IGEN. Jag är så sjukt rädd för att misslyckas. Igen. Jag är livrädd samtidigt som jag vill starta nu nu nu

Svar på tråden IVF Maj 2014!