• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Fwoida

Ja då börjas den långa väntan till testdagen och jag har absolut inget att sysselsätta mig med!

• LifeAsME

Då var man ruvare då! 9 av 9 ägg hade blivit befruktade och vi fick tillbaka ett fyrcelligt tvådagarsbryo. Känns toppen!!

Förra gången jag ruvare var jag sjukskriven och tog det väldigt lugnt. Denna gång försöker jag fokusera på jobb o annat för att inte deppa ihop av all väntan.

Har fortfarande riktgt ont efter ÄP och har legat med varm vetekudde på magen varje dag sedan dess, men hur är det med värme när man ruvar?

• Fwoida

Är timvikarie inom äldrevården och har bara en dag bokad denna månaden än så länge :( ja det får nog bli nåt sånt. Annars blir jag nog galen :D
    Vi hade tre ägg kvar från förra försöket men tyvärr var det två som inte klarade sig så nu har vi inga kvar om det inte skulle ta sig denna gången :/

• Fwoida
    Uppdaterar listan:

Väntar på att få börja:

7 maj (spraystart) - Idisen
    Slutet på maj (sprutstart)- BinniBoo

Spraystart:
    21 april - Varärstorken

Sprutstart:
    25 april - LifeAsME
    28 april - Asams5
    30 april - MoM11
    2 maj - lillaskräp
    2 maj - Hoppet79
    prel 14 maj Hedwig

Tablettstart vid FET:

VUL:
    9 maj - hoppetlever

Äggplock:

ET/FET:
    8 maj - Fwoida
    10 maj - MarieJ

Ruvare: 
    Elinmariaregina
    Fwoida
    LifeAsME

Test:
    23 maj - Fwoida
    27 maj - LifeAsME

Gravid & BF:
  • Idisen

Ville bara dyka in o skriva att jag hejar på er o håller tummarna hårt! Jag ligger något efter er då jag började spraya igår. Heja heja!

• BinniBoo

Fwoida - då bor vi inte så långt ifrån varandra.. jag går oxå på Sahlgrenska men bor i Mellerud :-P

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • lillaskräp

Godmorgon alla kämpar :)

Här har det varit en sömnlös natt. Orolig inför ultraljudet idag och dessutom har det dragit och gjort ont i äggstockarna. Hoppas verkligen att det är positivt!

Hur mår alla ruvare?

Svar på tråden IVF Maj 2014!