• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Hoppet79

Idag känns det som att dosen borde ha ökats :-/ tänk om blåsorna stannar av?? Känner mindre å mindre i magen för varje dag.. Kände mer i början vid sprutstarten! Svårt att varva ner å sluta analysera å stänga av denna hjärna!! Kanske bra att man jobbar i helgen så man får annat att tänka på!!

• Asams5

En nyfiken fråga här; var går ni och gör er behandling nånstans? Och hur gamla är ni?

• LifeAsME
    Fwoida skrev 2014-05-09 21:30:28 följande:
    Okey :) då har jag lite att gå på :)

Förra gången jag ruvade tyckte jag alla symtom man kände lika gärna kunde vara biverkning från progesteronet. Ovitrellesprutan sitter ju i i upp till 10 dagar också. Med andra ord är det nog svårt att veta vad som är vad förrens det närmar sig testdag.
  • LifeAsME
    Ingrid1989 skrev 2014-05-10 07:44:37 följande:
    Blir tokig av att vänta på mens. Dessutom ska jag till kliniken cd9. Jaha då är ju det en helg om mensen kommer idag el imorgon?! Å dag 7 ska jag skicka blodprov = också helg. Typiskt:(

Men så typiskt med helgtajmningen! Väntar du på mens för att börja med sprutor? Hoppas de kan ordna så proverna ändå går att ta.
  • LifeAsME
    Asams5 skrev 2014-05-10 09:47:43 följande:
    En nyfiken fråga här; var går ni och gör er behandling nånstans? Och hur gamla är ni?

Jag fyller 26 i år, och vi går i Umeå eftersom det är närmast. Fast nära är det inte, då vi bor högre upp i landet än så:) det har blivit många heldagar ledigt för att endast sitta i bilen, men vad gör man inte :/
  • Asams5
    LifeAsME skrev 2014-05-10 10:11:49 följande:

Förra gången jag ruvade tyckte jag alla symtom man kände lika gärna kunde vara biverkning från progesteronet. Ovitrellesprutan sitter ju i i upp till 10 dagar också. Med andra ord är det nog svårt att veta vad som är vad förrens det närmar sig testdag.
    Förra gången jag ruvade kändes min kropp som vanligt efter ungefär en vecka. Det jag kände första veckan var förmodligen biverkningar från ovitrellen.
  • Fwoida

Asams - jag fyller snart 25 och min sambo är 23 :) vi går på Sahlgrenska :)

• Asams5
    LifeAsME skrev 2014-05-10 10:14:40 följande:

Jag fyller 26 i år, och vi går i Umeå eftersom det är närmast. Fast nära är det inte, då vi bor högre upp i landet än så:) det har blivit många heldagar ledigt för att endast sitta i bilen, men vad gör man inte :/
    Många turer blir det. Är glad att jag endast har 5 mil till Sahlgrenska. Bara denna veckan har det blivit tre turer dit.

30 år är jag.
  • Längtar1985
    Asams5 skrev 2014-05-10 09:47:43 följande:

Jag är 28 min man är 30. Vi går på st Görans i Stockholm
  • Hoppet79

Jag blir 35 denna månad min man är 33 år! Vi går på Fertinova privatklinik Tammerfors Finland.

Svar på tråden IVF Maj 2014!