• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • BinniBoo

Jag fyller 26 i sommar och sambon är 33 år. Jag har ett barn sedan tidigare förhållande som är 6 år, sambon har inga. Första gången för oss bägge med IVF då sonen kom till på naturlig väg då jag fortfarande hade kvar mina äggledare då. Vi går på Sahlgrenska och har väl runt 13-14 mil dit. 
    Väntar på att få komma igång! Vi ska gå efter korta protokollet, dvs börja med sprutorna direkt och hoppa över sprayen. Ska köra igång när mensen behagar att komma.. Blir väl tidigast om två veckor.. det går oerhört segt just nu! Vi har redan väntat i 2 månader på att få komma igång men nu när man närmar sig som tiden går sååå sakta! 

(¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • Ingrid1989

Japp mitt flyt. Hoppas mensen kommer tisdag istället då blir det problemfritt men med tanke på värken i magen är det en tidsfråga...

Vul går nog att ordna men prodprov med posten går ju inte på en helg:(

LifeAsME skrev 2014-05-10 10:13:17 följande:
    Men så typiskt med helgtajmningen! Väntar du på mens för att börja med sprutor? Hoppas de kan ordna så proverna ändå går att ta.

• Ingrid1989

Jag är 26 å sambon 31. Jag har ett barn sedan innan. Sambon inga. Vi går i Falun och får ta ledigt en hel dag för att åka dit:(

Detta blir 5e ivfen för oss. 3 misslyckade å dn avbruten innan. Aldrig fått + :(

Asams5 skrev 2014-05-10 09:47:43 följande:
    En nyfiken fråga här; var går ni och gör er behandling nånstans? Och hur gamla är ni?

• Fläderpärlan
    Asams5 skrev 2014-05-10 09:47:43 följande:
    En nyfiken fråga här; var går ni och gör er behandling nånstans? Och hur gamla är ni?

Vi är också båda 26 år gamla i år och vi går i Falun men det är ca: 16 mil bort från där vi bor, så det blir mycket bilåkande för oss också!
  • lillaskräp

Vi bor utanför Göteborg och har nära till Nordic. Väldigt skönt eftersom det har varit många och täta kontroller pga understimuleringarna.

Jag är 28 och min man är 29.

Idag har vi landat lite efter beskedet om understimuleringen igår. Det känns frustrerande att inte få köra igång, men samtidigt skönt att få lov att ta Ovitrelle och försöka själva.

Förutom att jag inte har någon ägglossning har dom inte hittat några fel på oss så dom tror att det finns en relativt god chans även på det här sättet. Har ju dessutom blivit gravid på en av Pergo-kurerna som tyvärr slutade i ett tidigt missfall.

Hoppet är det sista som överger en säger man va? :)

• Ljusskimmer

Jag & Tungmetall gör blodprov & vul i Karlstad och själva ÄP och återföring sker i Örebro. vi är 26 & 27 år gamla (iår) och får donerade spermier då vi är två kvinnor =)

• Asams5
    lillaskräp skrev 2014-05-10 16:16:39 följande:

Vi bor utanför Göteborg och har nära till Nordic. Väldigt skönt eftersom det har varit många och täta kontroller pga understimuleringarna.

Jag är 28 och min man är 29.

Idag har vi landat lite efter beskedet om understimuleringen igår. Det känns frustrerande att inte få köra igång, men samtidigt skönt att få lov att ta Ovitrelle och försöka själva.

Förutom att jag inte har någon ägglossning har dom inte hittat några fel på oss så dom tror att det finns en relativt god chans även på det här sättet. Har ju dessutom blivit gravid på en av Pergo-kurerna som tyvärr slutade i ett tidigt missfall.

Hoppet är det sista som överger en säger man va? :)

Klart vi ska lyckas en dag! Du har ju trots allt blivit gravid en gång! Och än är vi relativt unga i detta sammanhang.

Inga fel hittade på oss heller. Har en pco-stock, så det kan kanske vara si och så med ägglossningen. Sen kan det vara nåt med mitt äggskal eller nåt med enzymet på mannens spermier sa vår IVF-doktor, efter som vi hade rätt så låg befruktningsgrad sist. Bara 50% av mina ägg blev befruktade. Det kan vara en bidragande anledning till att det inte tar sig på naturlig väg.

Så denna IVF blir det fifty-fifty som dom kallar det. Innebär att hälften blir vanlig IVF och hälften blir ICIS.
  • babyless

Jag och min sambo sätter gång idag med IVF. Idag startade vi med sprutorna (gonalf)

Vi bor i Stockholm och vi går på fertilitetscentrum. Detta är vårt första ivf försök, läskigt och hopas detta kommer funka. Det finns inget konstaterat fel på oss. Så man hoppas ju att detta kommer gå bra.

• Fwoida

Usch idag har vart en riktig gråtdag. Vet inte vad som har hänt. Jag brukar vanligtvis inte gråta så jätteofta. Har en magkänsla att vi inte kommer kunna få några barn alls :( och all denna väntan på det också!

• Fläderpärlan
    Fwoida skrev 2014-05-10 18:45:28 följande:
    Usch idag har vart en riktig gråtdag. Vet inte vad som har hänt. Jag brukar vanligtvis inte gråta så jätteofta. Har en magkänsla att vi inte kommer kunna få några barn alls :( och all denna väntan på det också!

Stor kram till dig, jag vet hur det känns! Orättvist är vad det är!
Svar på tråden IVF Maj 2014!