lillaskräp skrev 2014-05-10 16:16:39 följande:
Vi bor utanför Göteborg och har nära till Nordic. Väldigt skönt eftersom det har varit många och täta kontroller pga understimuleringarna.
Jag är 28 och min man är 29.
Idag har vi landat lite efter beskedet om understimuleringen igår. Det känns frustrerande att inte få köra igång, men samtidigt skönt att få lov att ta Ovitrelle och försöka själva.
Förutom att jag inte har någon ägglossning har dom inte hittat några fel på oss så dom tror att det finns en relativt god chans även på det här sättet. Har ju dessutom blivit gravid på en av Pergo-kurerna som tyvärr slutade i ett tidigt missfall.
Hoppet är det sista som överger en säger man va? :)
Klart vi ska lyckas en dag! Du har ju trots allt blivit gravid en gång! Och än är vi relativt unga i detta sammanhang.
Inga fel hittade på oss heller. Har en pco-stock, så det kan kanske vara si och så med ägglossningen. Sen kan det vara nåt med mitt äggskal eller nåt med enzymet på mannens spermier sa vår IVF-doktor, efter som vi hade rätt så låg befruktningsgrad sist. Bara 50% av mina ägg blev befruktade. Det kan vara en bidragande anledning till att det inte tar sig på naturlig väg.
Så denna IVF blir det fifty-fifty som dom kallar det. Innebär att hälften blir vanlig IVF och hälften blir ICIS.