• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • Rosa98

Hoppar in här...Sprutstart idag :) Dock nyfiken på hur länge brukar man behöva spruta sig innan ÄP?

• Asams5
    Fwoida skrev 2014-05-10 18:45:28 följande:

Usch idag har vart en riktig gråtdag. Vet inte vad som har hänt. Jag brukar vanligtvis inte gråta så jätteofta. Har en magkänsla att vi inte kommer kunna få några barn alls :( och all denna väntan på det också!

Förstår hur du känner. Den där hemska ovissheten och uppgivenheten som äter upp en vissa dagar.

Det går upp och ner. Tur man har dagar emellanåt som man faktiskt känner hopp!
  • Fwoida

Jag kommer nog inte känna hopp förrän jag ser ett plus på stickan

• Asams5
    Fwoida skrev 2014-05-10 20:37:12 följande:

Jag kommer nog inte känna hopp förrän jag ser ett plus på stickan

Jo då! Det är bara som det känns idag! Du har snart det efterlängtade plusset! Vad vi ska må illa och kräkas i sommar! Underbart!
  • Idisen
    Rosa98 skrev 2014-05-10 19:54:34 följande:
    Hoppar in här...Sprutstart idag :) Dock nyfiken på hur länge brukar man behöva spruta sig innan ÄP?

Jag sprutade 11 dagar förra gången jag gjorde ivf!
  • Asams5
    Rosa98 skrev 2014-05-10 19:54:34 följande:

Jag sprutade 11 dagar första gången, och nu andra gången blev det 12. Men sen dagen efter sista är det ju hcg-sprutan och uppehåll en dag innan dagen för äggplock.
  • Fwoida

Ni som har gjort ET/FET, har ni haft svårt att sova dagarna efteråt?

• tomsfru

verkligen!!! drömde i vaket tillstånd ibland för att jag var så trött av att aldrig få sova... o bara massa konstigt om att jag började blöda (fast det var två dagar efter FET /ET) till at de räknat fel o att jag skulle föda dagen efter... bara massa tok.... det gav sig dock när jag slutade med progesteronet (tror de var därför iaf)

• Fwoida

Då är det inte bara jag då :) hade det inte såhär förra gången men det kanske är ett bra tecken?

Svar på tråden IVF Maj 2014!