• MarieJ

IVF Maj 2014!

Hej på er! :)

Vi har fått remiss till IVF i Falun i början av maj, hela processen från utredningen har gått supersnabbt och idag har jag börjat med provera för att "nollställa" cykeln. Om några dagar är det alltså dags för spray och sen hamnar man väl mitt i klimakteriet då gissar jag ;)

Det är ju ingen lätt grej att gå igenom det här (varken psykiskt eller fysiskt) och vi har inte berättat för så många så jag bollar gärna allt med er som är i samma sits! Alltså om det några fler som är på g med IVF här i vår och ligger ungefär lika i "schemat" så skriv skriv skriv!

• Svar på tråden IVF Maj 2014!
  • lillaskräp

I förmiddags tog jag Ovitrellen så nu hoppas jag allt jag kan att vi slår oddsen den hör gången. Mys i några dagar till och sedan en lång väntan.

Oj vad man är van vid att vänta nu..

• MarieJ

Hej igen alla kämpar! :)

Vi fick tillbaka en superfin blastocyst och två (eventuellt tre) till frysen. Jag upplever att jag redan idag (1,5 dygn senare) känner mer i magen, säkerligen bara inbillning men man vet ju aldrig. Tycker att det känns som en "dov" molvärk som ibland blir lite mer intensiv med små stickningar..

Känner mig väldigt lugn och harmonisk av någon konstig anledning, jag trodde verkligen till 100% att jag skulle bli jättenojig efter ET men det kanske kommer ju fler dagar som går. Hur som haver, testdag den 23e men jag kommer säkerligen att testa innan om jag känner mig själv rätt.

• Killerhillary
    MarieJ skrev 2014-05-11 22:16:05 följande:
    Hej igen alla kämpar! :) Vi fick tillbaka en superfin blastocyst och två (eventuellt tre) till frysen. Jag upplever att jag redan idag (1,5 dygn senare) känner mer i magen, säkerligen bara inbillning men man vet ju aldrig. Tycker att det känns som en "dov" molvärk som ibland blir lite mer intensiv med små stickningar.. Känner mig väldigt lugn och harmonisk av någon konstig anledning, jag trodde verkligen till 100% att jag skulle bli jättenojig efter ET men det kanske kommer ju fler dagar som går. Hur som haver, testdag den 23e men jag kommer säkerligen att testa innan om jag känner mig själv rätt.

Grattis!!! Låter ju toppen!!!
  • tomsfru
    MarieJ skrev 2014-05-11 22:16:05 följande:
    Hej igen alla kämpar! :)

Vi fick tillbaka en superfin blastocyst och två (eventuellt tre) till frysen. Jag upplever att jag redan idag (1,5 dygn senare) känner mer i magen, säkerligen bara inbillning men man vet ju aldrig. Tycker att det känns som en "dov" molvärk som ibland blir lite mer intensiv med små stickningar..

Känner mig väldigt lugn och harmonisk av någon konstig anledning, jag trodde verkligen till 100% att jag skulle bli jättenojig efter ET men det kanske kommer ju fler dagar som går. Hur som haver, testdag den 23e men jag kommer säkerligen att testa innan om jag känner mig själv rätt.
    låter ju toppen! längtar tills man är därSolig
  • lillaskräp

Grattis Marie J!! Håller alla tummar och tår för er :)

Är lite fundersam över mina symtom - eller snarare avsaknaden av dom.

Fram till i lördags kände jag av äggstockarna ordentligt. Det var obekvämt att sitta, böja sig osv. I lördags kväll fick jag riktigt ont och också en liten blödning. Efter det har jag inte alls lika ont.

Jag undrar om jag inte hade ÄL i lördags, trots att jag tog Ovitrellen söndag fm och alltså inte ska ha ägglossning förrän i kväll.

Har någon annan känt att symtomen försvann med Ovitrelle trotts att äggen var kvar?

Skulle vilka göra ett VUL idag och kontrollera så att vi kan börja med Lutinus tidigare isåfall..

• Hoppet79

Någon annan som haft jätte ont/ömma bröst redan 3-5 dagar före ägglossnings sprutan??? Är det normalt?? är rädd för att jag ägglossat redan för några dagar sedan ;-( tänk om dom bästs äggen redan lossnat?? Är så himla rädd att det inte blir något ET denna gång då det är sista försöket ;-(

• Asams5
    Hoppet79 skrev 2014-05-12 10:01:35 följande:

Någon annan som haft jätte ont/ömma bröst redan 3-5 dagar före ägglossnings sprutan??? Är det normalt?? smile3.gif är rädd för att jag ägglossat redan för några dagar sedan ;-( tänk om dom bästs äggen redan lossnat?? Är så himla rädd att det inte blir något ET denna gång då det är sista försöket ;-(

Samma här! Och är också jätteorolig.
  • lillaskräp

Jag har också ont i brösten sedan igår. Ägglossningen är beräknad till ikväll.

Pratade med kliniken nyss, dom sa att det är ett klassiskt symtom att symtomen försvinner när man tagit Ovitrelle. Så nu är jag lite lugnare :)

Ska tillbaka på Måndag och ta ett Progesteron-prov!

• Asams5

Äggplock färdigt! 11 ägg blev det. Känner mig jättenöjd. Däremot gjorde det himla ont idag. Från att inte känt något förra gången, till hemsk smärta denna gången. Nu blir det hem och vila!

• Ingrid1989

Idag kom startskottet för vår 5e ivf. På onsdag börjar jag med pergotime å idag med kortison :)

Svar på tråden IVF Maj 2014!