• AX87

Bebis i dec 2014

Här kan vi samlas och diskutera graviditeten och förberedelse och allt annat som surrar i huvudet kring att få barn i december 2014.

Är själv beräknad till 3 dec 2014 och om allt går som det ska blir det mitt andra levande barn.

• Svar på tråden Bebis i dec 2014
  • AX87

Grattis alla nya på tråden.

Nu har mitt illamående börjat. men än så länge kräks jag inte så det är skönt.

• stenbock85

När tänker ni berätta för familjen och jobbet att ni är gravida? Och hur förklarar man för en tvåårig att mamma har en bebis i magen?

• Jean89A

Ja hoppat in här med mitt bf är beräknat till typ 15/12.

Förstår knappt att det är sant, de tog oss 9 försök. Men känns otroligt skönt att veta att.vi kunde få barn i alla fall <3 då får vi hoppas att.våra mirakel vill stanna tills det.är.dags för bf o grattis till alla som har lyckats bli.gravida

• MySecret
    stenbock85 skrev 2014-04-14 06:33:41 följande:
    När tänker ni berätta för familjen och jobbet att ni är gravida? Och hur förklarar man för en tvåårig att mamma har en bebis i magen?

För mamma funderar jag på att berätta när vi är på semester tillsammans, är då i v11. Fast å andra sidan ska vi ha påskmiddag med min släkt nu på söndag och där lär säkert någon fråga "när ska ni ha en till?" Och då hade det varit lite kul att svara "i december". Efter v12 tänkte jag berätta på jobb.

Vi har köpt en bok "snart har vi en baby" som vi tänkte läsa för sonen, är han snart 3 och längtar efter syskon :)
  • morphet

Hej! Hoppar in här! Plussade i fredags så jag är fortfarande lite i chock :) Första barnet för oss, BF enligt FL gravidkalender är den 20/12. Ska på hälsosamtal på Mvc nästa vecka! Jättepirrigt och jätteroligt. Någon som har struma och är/varit gravid innan? Ringde min husläkare för att titta mina värden och fick en tid nästa vecka.

• Jean89A

Ja ska till mvc på torsdag!! Allt känns så spännande. Är.också lite chockad att jag är gravid!! Det har tagit oss 8 nästan nio månader att bli gravida!! Och än så länge har jag inte några direkt symptomer!! Kanske lite lite halsbränna ibland och känner av den.nedre regionen ibland men inte så att det gör ont precis!! Dock.så har jag väldigt. Svårt för att sova för det känns så knöligt och det gör väldigt ont i.brösten när.jag ligger både på sida och mage.. Har fått börja sova med bh!! Va har ni andra känt av för symptom??

• Boppianna

Det tog oss exakt 1 år innan jag blev gravid. Så vi hann gå på första undersökningen för ofrivillig barnlöshet, så det känns otroligt bra att inte fortsätta där.

Vi tänkte berätta för våra föräldrar nu i påsk då vi träffar alla samtidigt och då är jag i vecka 8. ( då vi har 60 mil emellan varandra så ses vi inte så ofta)
    På jobbet tänkte jag vänta till i alla fall vecka 12 innan jag berättar något.

Har inte heller några vidare symtom mer än väldigt svullen mage om kvällarna.

Var i landet bor ni någonstans? Förstår att många vill vara anonyma i sådana tidiga stadier men man kanske kan svara på vilken län man bor iaf, om man vill.

Själv bor jag i Stockholm.

• SazzaS

Hej!
    Ny på FL, har en son på 2,5 år. Plus idag! Beräknad BF 24/12 haha=)
    Har som mensvärk, fick idag faktiskt...

Svar på tråden Bebis i dec 2014