• AX87

Bebis i dec 2014

Här kan vi samlas och diskutera graviditeten och förberedelse och allt annat som surrar i huvudet kring att få barn i december 2014.

Är själv beräknad till 3 dec 2014 och om allt går som det ska blir det mitt andra levande barn.

• Svar på tråden Bebis i dec 2014
  • Gevaliacoffee

Hejsan. Hoppar in här hoppas det är okej :) Är en två barns mamma till två flickor 07 och 10. vi väntar nu vårt tredje barn med BF 4 januari men eftersom jag har en förlossningsskada sen första graviditeten kommer denna liksom den andra att bli med snitt och då i December. Ca 1,5-2 veckor innan då jag med båda kommit igång mycket tidigare än beräknat.

• Winterbaby

Nån som känner av förändringar i lufttrycket? Magen känns så mycket "tyngre" idag om ni förstår hur jag menar.

BF 31 dec. 2014
  • MissJ

Hoppar in i denna tråd. Väntar mitt andra barn den 13/12. Har även  agresiv RA.

• morphet
    Winterbaby skrev 2014-05-09 17:48:50 följande:
    Behöver lite tips på mat! Är illamående mest hela tiden, dygnet runt och bör jag småäter hjälper det tillfälligt. Jag är lite överviktig, så vill ha förslag på vad jag kan mumsa på utan dåligt samvete. Hittills är det blåbär, nötter, baby bell ost och olika typer av tunna knäcke som gäller. Vad äter ni?
    BF 31 dec. 2014

Mitt bästa tips är faktiskt att ha ett gäng mariekex ståendes vid sängen, så innan du går upp så äter du två stycken. Gör jag inte det kräks jag inom några minuter efter jag rest mig upp! Annars fungerar det som du själv säger att småäta. Hos mig blir det mycket yoghurt, kvarg och frukt.
    BF 23/12 - 14
  • morphet
    morphet skrev 2014-05-29 08:35:09 följande:

Vad konstig texten blev, haha! Men det går ju att läsa ändå!
    BF 23/12 - 14
  • tesslita

Var på KUB test igår. Fick se den lille och en uppskattning på 1:20000 vilket tydligen är det lägsta man kan få :) Pyret var friskt och röjde runt. Helt magiskt :)

• tesslita
    Allelie1979 skrev 2014-05-30 15:09:32 följande:
    Hej tyvärr lutar det åt missfall :(

Åh :( Beklagar. Stor kram.
  • Jean89A
    tesslita skrev 2014-05-31 02:40:51 följande:
    Var på KUB test igår. Fick se den lille och en uppskattning på 1:20000 vilket tydligen är det lägsta man kan få :) Pyret var friskt och röjde runt. Helt magiskt :)

Va härligt. Jag ska på kub test 4 juni ,, bara längtar att få se den lille busen som simmar runt i min mage . De måste va en helt otrolig upplevelser.
Svar på tråden Bebis i dec 2014