• AX87

Bebis i dec 2014

Här kan vi samlas och diskutera graviditeten och förberedelse och allt annat som surrar i huvudet kring att få barn i december 2014.

Är själv beräknad till 3 dec 2014 och om allt går som det ska blir det mitt andra levande barn.

• Svar på tråden Bebis i dec 2014
  • HelCaj

Hoppar in här men kanske får byta tråd efter ul. Väntar mitt 3:e barn och har bf 31/12.

• Winterbaby

Dagens inskrivning avklarad, jippie! Nu är man liksom "med i rullarna" så att säga.
    Fick bra kontakt med min bm och fick massa tider inbokade framöver. Nästa vecka ska jag visst på "glukosbelastning" och även få träffa en läkare. RUL sista juli, känns som evigheter dig!!! =)

BF 31 dec. 2014
  • Gevaliacoffee

inskrivning avklarad. Ett UL avklarat. Prover för järn osv avklarat och inbokad glukosbelastnings test samt det riktiga UL . Nu börjar det dra framåt. Vi har tittat på vagn men köper inte det än (har bara sitt agn kvar från de andra) denna gången blir det en begagnad vagn och troligen Emmaljunga då vi har bäst erfarenhet av kvalité på dessa. Magen börjar växa och 2 kg upp visade vågen. Börjat knapra extra vitaminer med mycket järn men blir snart rena järntabletter. Fortfarande illa mående och mycket halsbränna.. mer andfådd vid aktivitet. Känt av bebisen ett par gånger i magen nu.

• Jean89A
    Gevaliacoffee skrev 2014-06-25 13:24:32 följande:

inskrivning avklarad. Ett UL avklarat. Prover för järn osv avklarat och inbokad glukosbelastnings test samt det riktiga UL . Nu börjar det dra framåt. Vi har tittat på vagn men köper inte det än (har bara sitt agn kvar från de andra) denna gången blir det en begagnad vagn och troligen Emmaljunga då vi har bäst erfarenhet av kvalité på dessa. Magen börjar växa och 2 kg upp visade vågen. Börjat knapra extra vitaminer med mycket järn men blir snart rena järntabletter. Fortfarande illa mående och mycket halsbränna.. mer andfådd vid aktivitet. Känt av bebisen ett par gånger i magen nu.

Vilken vecka är du i??

Mitt illamående slutade på dag vecka 14+0 så himla skönt nu är ja i vecka 16 känner mig piggare men som du säger väldigt lätt andfådd cykla några meter och kan knappt andas haha! Ja vi har också tittat på vagn och velat lite fram och tillbaka först ville vi ha Emma ljunga men sen när vi va och tittade igen på vagnar så tycker vi brio är bättre inte alls lika tung och klumpig som Emma ljunga beror ju förstås på vilken modell man väljer men eftersom vi bor på landet så vill man ju ha något som är mest anpassat för de med!
  • Winterbaby
    Gevaliacoffee skrev 2014-06-25 13:24:32 följande:

Oj, känner du bäbisen redan? vilken vecka är du i? Jag hade inskrivning förra veckan och glukosbelasnnigen igår (urk!). Själv går jag in i v 14 imorn och funderade just idag på hur man känner att den lille lever där inne.=)
    BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby
    Jean89A skrev 2014-06-25 15:49:56 följande:
    Vilken vecka är du i??

Mitt illamående slutade på dag vecka 14+0 så himla skönt nu är ja i vecka 16 känner mig piggare men som du säger väldigt lätt andfådd cykla några meter och kan knappt andas haha! Ja vi har också tittat på vagn och velat lite fram och tillbaka först ville vi ha Emma ljunga men sen när vi va och tittade igen på vagnar så tycker vi brio är bättre inte alls lika tung och klumpig som Emma ljunga beror ju förstås på vilken modell man väljer men eftersom vi bor på landet så vill man ju ha något som är mest anpassat för de med!
    Haha, vi skulle kolla på annonser på Blocket förra helgen. Bara för att liksom börja spana på barnvagnar för framtiden.
    Så skulle vi på utflykt för att kolla in en av annonserna som verkade riktigt lovande. Det slutade med att  vi kom hem med barnvagn med sitt- och liggdel, skötväska och babyskydd. Schyst deal! LOL
    BF 31 dec. 2014
  • Winterbaby

Ska träffa läkaren på Kvinnohälsovården imorn. Bl.a för att ev boka fostervattenprov. Nån som gjort detta och nån som har några tips?
    Väntar vårt första barn så kan ju inte så mycket om sånt här och nätet är fullt med tvetydligheter.

BF 31 dec. 2014
  • Jean89A
    Winterbaby skrev 2014-06-25 16:41:55 följande:
    Haha, vi skulle kolla på annonser på Blocket förra helgen. Bara för att liksom börja spana på barnvagnar för framtiden.
    Så skulle vi på utflykt för att kolla in en av annonserna som verkade riktigt lovande. Det slutade med att  vi kom hem med barnvagn med sitt- och liggdel, skötväska och babyskydd. Schyst deal! LOL
    BF 31 dec. 2014
    Ja skulle ja inte vara så kräsen när de gäller barnvagn så hade vi nog köpt barnvagn nu. Hade ju varit skönt att ha något av bebisdelen avklarad. De är ju liksom inte billigt att köpa allt man behöver. ???? Men vi får väl köpa annat först. För den barnvagnen vi vill ha är ju den nyaste brio happy med fast korg och böjbart handtag så vi hoppas någon säljer billigare till hösten på blocket.
  • Winterbaby

Jean89A, ja det är inte lätt det där med barnvagn. Ska hålla tummarna för att du ska hitta din snart! =)

Vi vet ju liksom inte så mycket om den biten, så vi börjar med en och så får man la byta upp sig, efter hand, antar jag.

Pratade med brorsans tjej (de har två barn) lite löst, ingen vet ju vår hemlis än. Men hon är alltså inne på sin elfte barnvagn! Asså, det låter ju helt sanslöst! Jag trodde innan att man kanske byter EN gång genom åren men elva gånger på två barn?

Vad är "bruklig" mängd barnvagnar per barn? Bara så jag får en hum om vad som väntar? Har svårt att tro att det ska gå åt 5-6 st/ barn! =)

BF 31 dec. 2014
  • Jean89A
    Winterbaby skrev 2014-06-26 13:14:08 följande:

Jean89A, ja det är inte lätt det där med barnvagn. Ska hålla tummarna för att du ska hitta din snart! =)

Vi vet ju liksom inte så mycket om den biten, så vi börjar med en och så får man la byta upp sig, efter hand, antar jag.

Pratade med brorsans tjej (de har två barn) lite löst, ingen vet ju vår hemlis än. Men hon är alltså inne på sin elfte barnvagn! Asså, det låter ju helt sanslöst! Jag trodde innan att man kanske byter EN gång genom åren men elva gånger på två barn?

Vad är "bruklig" mängd barnvagnar per barn? Bara så jag får en hum om vad som väntar? Har svårt att tro att det ska gå åt 5-6 st/ barn! =)

BF 31 dec. 2014
    Haha ja nja då vill ja ha en redig barnvagn från början som ja verkligen har känt efter på. Så kul är de ju inte och hålla på att byta barnvagn precis eller ja tycker inte de låter mest bökigt!
Svar på tråden Bebis i dec 2014