• AX87

Bebis i dec 2014

Här kan vi samlas och diskutera graviditeten och förberedelse och allt annat som surrar i huvudet kring att få barn i december 2014.

Är själv beräknad till 3 dec 2014 och om allt går som det ska blir det mitt andra levande barn.

• Svar på tråden Bebis i dec 2014
  • morphet
    Jean89A skrev 2014-04-16 17:02:15 följande:
    Tro inte du behöver vara orolig.. De e som Anneliee skrev, slappna av o de kommer kännas olika mycket varje dag o bla bla men förstå dig . Jag är egentligen sugen på att berätta för d närmsta nu i helgen då vi alla är samlade.. Men tycker egentligen att de är lite tidigt då ja går in i vecka 6 nästa vecka!' men man känner ju sig så ivrig ) o sen vill ja inte säga något till alla.offentligt förens typ vecka 15 i alla fall men vet dock inte om man klara dölja det så länge... När tänkte ni berätta??

Tycker du ska berätta om du vill! Vi har redan berättat för familjen samt någon nära vän. Resten berättar vi inte för förrän runt v.12 är tanken! Haft mycket värk det sista men min styvmamma som är bm har lugnar mig med att det är helt normalt :)
  • Pickibo

Hoppar in här jag med, 25 år 2a barnet ( om det vill sig ) har en dotter på 4 år och en "extra son" på 4 år, bf 23/12. Hoppas verkligen att det vill sig, men som många andra är ju oron för mf stor, fick ett i september.  Men försöker att inte tänka på det så mycket man kan ju ändå inget göra. Symptomen kommer och går lite nån dag kan de vara absolut ingenting till att nästa dag må super illa vara knäsvag osv. Sambon däremot tycker att jag är ganska vresig och har ett jäkla humör :) 

• Jean89A
    morphet skrev 2014-04-18 09:12:02 följande:
    Tycker du ska berätta om du vill! Vi har redan berättat för familjen samt någon nära vän. Resten berättar vi inte för förrän runt v.12 är tanken! Haft mycket värk det sista men min styvmamma som är bm har lugnar mig med att det är helt normalt :)

Ja jo vi har nog tänkt berätta för de närmsta på måndag

Va skönt att du har en styvmamma som är bm, smidigt om det är.något man undrar eller oroar sig över
  • Anyancha

Hej på er alla!

Hoppar in i denna tråd då jag plussade igår! Vi har försökt snart ett år så det känns fortfarande overkligt. Sista veckan har jag känt på mig att det varit något men inte vågat hoppas. Har många gånger haft lång menscykel så tänkte egentligen inte på att mensen var sen. Natten till igår drömde jag att jag testade mig och fick negativt svar dock så när jag vaknade var jag bara tvungen att testa. Tänkte att är det negativt vet jag i alla fall att det är pms som spökar… Men fick Gravid direkt på Clearblue digital och 3+ på veckor! 

Har ömma spända bröst, molvärk av och till under dagarna, liite illamående, kissa på natten och svårt att somna om. 

Jag är 26 år och det är första egna barnet så jag är ganska spänd och nervös. Ska försöka ta en dag i taget och hålla tummarna för att lilla spiran vill stanna. <3

• HelCaj

Grattis till +!!

Jag väntar mitt 3:e barn med bf 31/12 enl app är i v5(4+4)
    Min 2 killar är blir 7 o 12 i år. Även min blivande sambo har 2 barn sedan tidigare som blir 11 o 14. Så vi får en lite sladdis ihop. Vi är övelyckliga då jag tog ut min spiral i feb. Så fort gick det :)

Jag mår bra och känner inga direkta symtom ännu. Kanske ytterst lite molvärk bara. Hoppas jag kommer må precis lika bra som i dom andra två graviditeterna.

• Winterbaby
    Hejsan! 
    Plussade igår och har BF NYÅRSAFTON, hahaha! Glad
    Nu är jag lite nyfiken på hur ni andra tänker kring det här med att vara född riktigt tidigt på året eller riktigt sent?
  • Nath

Jag är gravid med 3:e barnet med bf den 21:e december enligt appen. Mina två grabbar är 12 och 6 år, vår lilla sladdis var inte planerad och vi blev lite snopna men ack så glada. Jag hade inga symptomer med dom första två, men nu verkar jag få allt, illamående, ont i lill magen, färgade flytningar, ömma bröst etc. Hoppas att det inte håller i allt för länge för jag känner mig svag vilket inte är mig likt...

• Allelie1979

Hej! Åkte till gyn akuten igår efter som jag fick lite blod när jag torkade mig, samt ont i magen.. Eftersom jag fick ett missfall i januari så blev jag jätterädd. Så därför åkte jag och min sambo in när det väl var vår tur så tog de massa prover sen gjorde det ett vul de såg hinsäcken men kunde inte se om de va nå liv ännu... Hon sa att det var vanligt eftersom jag bara är i v 5. Så ska dit i morgon och ta ett till prov.. Men denna väntan är jobbig, men har fortfarande grav symptom och hon såg ingen blödning.. Så hoppas att allt är ok.. Vill och tror de ska gå bra... Någon som varit med om det????

• Winterbaby
    Allelie1979 skrev 2014-05-02 21:15:16 följande:
    Hej! Åkte till gyn akuten igår efter som jag fick lite blod när jag torkade mig, samt ont i magen.. Eftersom jag fick ett missfall i januari så blev jag jätterädd. Så därför åkte jag och min sambo in när det väl var vår tur så tog de massa prover sen gjorde det ett vul de såg hinsäcken men kunde inte se om de va nå liv ännu... Hon sa att det var vanligt eftersom jag bara är i v 5. Så ska dit i morgon och ta ett till prov.. Men denna väntan är jobbig, men har fortfarande grav symptom och hon såg ingen blödning.. Så hoppas att allt är ok.. Vill och tror de ska gå bra... Någon som varit med om det????

Känner igen rädslan. Hoppas du får nån sömn inatt och håller tummarna för att det ska gå bra for dig imorn!
Svar på tråden Bebis i dec 2014