• AX87

Bebis i dec 2014

Här kan vi samlas och diskutera graviditeten och förberedelse och allt annat som surrar i huvudet kring att få barn i december 2014.

Är själv beräknad till 3 dec 2014 och om allt går som det ska blir det mitt andra levande barn.

• Svar på tråden Bebis i dec 2014
  • morphet
    Jean89A skrev 2014-04-14 12:31:46 följande:
    Ja ska till mvc på torsdag!! Allt känns så spännande. Är.också lite chockad att jag är gravid!! Det har tagit oss 8 nästan nio månader att bli gravida!! Och än så länge har jag inte några direkt symptomer!! Kanske lite lite halsbränna ibland och känner av den.nedre regionen ibland men inte så att det gör ont precis!! Dock.så har jag väldigt. Svårt för att sova för det känns så knöligt och det gör väldigt ont i.brösten när.jag ligger både på sida och mage.. Har fått börja sova med bh!! Va har ni andra känt av för symptom??

Har precis som du ont i brösten, trots att mina är minimala känns dom allltid i vägen just nu. Kan inte ha vanlig BH då det värker i bröstvårtorna! :( Annars har jag molande värk i magen till och från samt att jag är aptrött. Sover konstant, förutom på morgonen, helst kl. 6:30 min lediga dag - då vaknar jag pigg som en mört :) För oss tog det nästan ett år också så jag tror chocken ligger i att man helt plötsligt fattar att man fungerade fast man inte trodde det! Hur gammal är du och var bor du?
  • Jean89A
    morphet skrev 2014-04-15 07:26:45 följande:
    Har precis som du ont i brösten, trots att mina är minimala känns dom allltid i vägen just nu. Kan inte ha vanlig BH då det värker i bröstvårtorna! :( Annars har jag molande värk i magen till och från samt att jag är aptrött. Sover konstant, förutom på morgonen, helst kl. 6:30 min lediga dag - då vaknar jag pigg som en mört :) För oss tog det nästan ett år också så jag tror chocken ligger i att man helt plötsligt fattar att man fungerade fast man inte trodde det! Hur gammal är du och var bor du?

Oki!! Ja de är ju skönt att veta att vi kunde ja fyller 25 i sommar....och bor utanför Sävsjö!! Som ligger några mil nedanför Jönköping hur ung är du ?? Var bor ni??
  • morphet

Jag fyller 24 i sommar :) Och bor i Helsingborg i Skåne med min sambo. Vilka har du/ni berättat för än? Jag ska till Vc idag och kolla mina värden iom att jag äter levaxin. Mvc får vänta tills nästa vecka, fast jag längtar verkligen dit. I natt vaknade jag av att jag hade molande värk "där nere" - det gjorde ganska ont, men släppte fort. Tror ni jag borde vara orolig? :(

• AngelicaMaria

Hej! Får man vara med här? :) Enligt nätets uträkningar har jag BF 25:e december. Plussade i söndags på bim -2.

• Anneliiee

Tjejer försök njuta över eran graviditet och känn inte efter för mkt. :) behöver inte betyda något för att symptom minskar eller avtar. Själv går allt i perioder, ena dagen illamående och super trött andra dagen molande värk och mensvärk och tredje dagen inget direkt. Skriver detta i all välmening. :) och jag hoppas självklart att allt kommer gå bra för er samtliga.

• Jean89A
    morphet skrev 2014-04-16 07:19:31 följande:
    Jag fyller 24 i sommar :) Och bor i Helsingborg i Skåne med min sambo. Vilka har du/ni berättat för än? Jag ska till Vc idag och kolla mina värden iom att jag äter levaxin. Mvc får vänta tills nästa vecka, fast jag längtar verkligen dit. I natt vaknade jag av att jag hade molande värk "där nere" - det gjorde ganska ont, men släppte fort. Tror ni jag borde vara orolig? :(

Tro inte du behöver vara orolig.. De e som Anneliee skrev, slappna av o de kommer kännas olika mycket varje dag o bla bla men förstå dig . Jag är egentligen sugen på att berätta för d närmsta nu i helgen då vi alla är samlade.. Men tycker egentligen att de är lite tidigt då ja går in i vecka 6 nästa vecka!' men man känner ju sig så ivrig ) o sen vill ja inte säga något till alla.offentligt förens typ vecka 15 i alla fall men vet dock inte om man klara dölja det så länge... När tänkte ni berätta??
  • AX87

Jag har redan berättat för de närmaste. Skulle iaf berätta även om jag skulle få missfall.

• stenbock85

Blev tvungen att berätta för chefen igår, då vi fått en brukare som får cellgifter och jag inte får gå dit.

• AX87

Någon som vet om man får sjukskriva sig på grund av att man inte kan ta hand om sitt barn, pga graviditets illamående.????? skulle byta blöja men så fort jag tog upp honom fick jag kvälljningar och de har aldrig hänt innan. Hade turen att gubben var hemma för tillfället.

Svar på tråden Bebis i dec 2014