• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Propps

gör du en lista =)
    jag är väl mer informerad  efter besöket hos barnmorskan 21/5

• MissZ13

Jag hoppar gärna in här. Är 28 år, min sambo 36 år och väntar vårt första barn 31 december detta året.

Bor på näset utanför västra Frölunda sen ungefär 3 år tillbaka.

Trivs super så hoppas vi bor kvar ett tag:)

Mår galet illa, så för mig är varje dag mer eller mindre en kamp just nu.

Hoppas det avtar lite snart för jag är trött på att känna mig bakfull konstant!

• Propps
    MissZ13 skrev 2014-05-18 15:50:46 följande:
    Jag hoppar gärna in här. Är 28 år, min sambo 36 år och väntar vårt första barn 31 december detta året. Bor på näset utanför västra Frölunda sen ungefär 3 år tillbaka. Trivs super så hoppas vi bor kvar ett tag:) Mår galet illa, så för mig är varje dag mer eller mindre en kamp just nu. Hoppas det avtar lite snart för jag är trött på att känna mig bakfull konstant!

jag tänkte precis fråga folket här när kräkningarna skulle komma. Jag mår illa men inte så illa att jag känner att det är jobbigt. jag tar och suger på en läerol när det är som jobbigast. hoppas det går över snart för din del och att det aldrig blir så där jobbigt för mig. Det jobbigaste för mig är denna trötthet. Jag kan sova hela natten, sen 3 timmar mitt på dagen och sen hela natten igen. skitjobbigt. jag hinner ju inte med att leva där mellan. Vad jobbar ni med? jag går in i vecka 7 nu och vet inte riktgt när man ska berätta för kollegorna. Jag jobbar som personlig assistent och har bara 3 kollegor som jag bara byter av så umgås inte så mkt med dom.
  • Sudden

Välkommen Miss...
    Gör gärna lista Sillavi :)
    Nä jag mår inte illa alls. Känner otroligt lite och tycker faktiskt det nästan är jobbigt. Är i v 6. Men jag har svårt att tro att det kommer hålla i sig för er som mår illa - brukar det inte avta i v 9-10 nån gång och sen kommer den "bra" perioden?

Har inte berättat för många ännu och eftersom inget märks så väntar jag tills efter UL iaf. Men om det var jobbigt/krävdes, skulle jag inte tveka att berätta.

Hoppas helgen har varit fin, tjejer.

• MissZ13
    Sudden skrev 2014-05-18 20:58:25 följande:

Välkommen Miss...
    Nä jag mår inte illa alls. Känner otroligt lite och tycker faktiskt det nästan är jobbigt. Är i v 6. Men jag har svårt att tro att det kommer hålla i sig för er som mår illa - brukar det inte avta i v 9-10 nån gång och sen kommer den "bra" perioden?

Har inte berättat för många ännu och eftersom inget märks så väntar jag tills efter UL iaf. Men om det var jobbigt/krävdes, skulle jag inte tveka att berätta.

Tack söta!

Jag är i vecka 9 och mår illa som aldrig förr. Förra veckan var riktigt jobbig, så jag hoppas denne veckan går lite bättre.

Vecka 8 var tuff gällande mitt illamående. Brösten exploderade då också så nu är det brösten som är ute och går med mig.. Ser nog ganska kul ut:)

Jag har berättat för några i vår närmsta krets samt några andra som märkt det. Inte helt lätt att dölja kräkningar och illamående..

Jag pluggar och tar examen nu i juni.

Ingen som bor här ute i väster någonstans?
  • Sillavi
    MissZ13 skrev 2014-05-18 15:50:46 följande:
    Jag hoppar gärna in här. Är 28 år, min sambo 36 år och väntar vårt första barn 31 december detta året.

Bor på näset utanför västra Frölunda sen ungefär 3 år tillbaka.
    Trivs super så hoppas vi bor kvar ett tag:)

Mår galet illa, så för mig är varje dag mer eller mindre en kamp just nu.
    Hoppas det avtar lite snart för jag är trött på att känna mig bakfull konstant!
    Vad kul och välkommen Härligt datum också.

Jobbigt för dig med illamåendet. Hemskt är det. Jag känner med dig. Ska själv till läkaren på onsdag för att prata om mitt illamående, klarar ibland inte ens gå upp från sängen. Min BM säger att jag ska sjukskriva mig iaf en v men svårt när man jobbar på familjeföretag och har en avgörande roll på företaget.
    Känner mig lite depp också, pga hur jag mår med illamåendet, ser ut (gått upp lite i vikt iom IVF), äter inte så hälsosamt pga illamåendet och orkar inte göra ngt...när försvinner det är frågan...
  • Sillavi
    Sudden skrev 2014-05-18 20:58:25 följande:
    Välkommen Miss...

Men det kanske kommer, jag mådde inte heller illa i v 6 men i v 7 kom det som ett brev på posten och nu blir det bara värre och värre. Jag hade gärna bytt och sluppit detta :-P

När har du UL?

Vi har berättat för dom flesta, så himla svårt att hålla oss sen ha vi redan gjort VUL så vi hoppas verkligen nu att det går som planerat. Kollegerna vet dock inget och det är inte of på fb tex...blir när folk frågar och ser magen ha ha.
  • frightened

Vad skönt att höra att jag inte är ensam med illamåendet iaf, är med i några andra trådar där blivande mammor mår väldigt bra och knappt några symtom. Kul för dem givetvis och jag är glad för deras skull, samtidigt som det är så fruktansvärt jobbigt att må så otroligt dåligt.

Jag är konstant trött, och konstant illamående. Ont i brösten (hade jag inte alls sist), ljumskar å rygg. Och överkänsligheten för allt som luktar...hjälp.

Förra graviditeten mådde jag illa i stort sätt hela nio månader, men kräktes nog bara i sju av de nio. Ett extremfall gissar jag på, men jag hoppas verkligen inte det blir samma denna gången för då vet jag ej vad jag gör....

För de flesta går ju illamåendet och en stor del av tröttheten över vid vecka 12 (eller innan), så jag hoppas jag har turen med mig denna graviditeten iaf. Men jag tvivlar... Tur att jag är positiv ändå.

• Propps

va lite man går hos barnmorskan. Jag var på inskrivning igår och nu ska jag inte träffa henne förrän om flera veckor. Jag trodde man gick ofta och kollade så kroppen mådde bra.  Vikten var väl inte den bästa :D fick lite tips av henne och nu har en stor viktig lapp satts upp på kylskåpet.
     jag har ett stillasittande jobb och tycker det är skittråkigt att träna så motion blir det inte så mkt av. men min sambo sa att vi kunde börja cykla lite tillsammans så jag kommer igång. Sen är det mysigt också att göra det tillsammans om vädret är fint

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg