• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Sillavi
    Sudden skrev 2014-06-14 12:52:31 följande:

Halloj, är i Turkiet och har inte tittat in så mkt. Veckan går fort så snart är v 10 avklarat - skönt! Solar, badar och åker rutchkana med sonen. Tycker t o m jag får mer färg än vanligt vilket är härligt för en blekfis som mig :) Ja, vi gör kub. Det hade varit så skönt att få bekräftat via det om/att allt ser bra ut även om jag ju vet att siffrorna för mig dras ned pga ålder (39).

Pluggar till journalist. Är ekonom sen tidigare men pga lite omorganiseringar fick jag tid och tillfälle att plugga igen. Skitkul! Vad gör ni andra här i tråden? Hoppas den lever än, ser att det inte varit så mkt aktivitet om nu wi-fi och uppdat fungerar som det ska här.

Känner mig f ö väldigt ogravid här på semestern. Trött är jag ju inte för vi gör ju inget särskilt och jag mår inte illa. Fortfarande bara avsaknaden av mens som är enda tecknet.

Gött med resa Har det gått bra med hur du mår och resan och allt?

Vi kommer inte göra kub. Var ju lite trixigt att bli gravida så vi är bara extremt tacksamma att vi kommit en bit in i graviditeten. Sen är jag 31 och inget ligger i släkten så vi har eg ingen anledning att göra kub. Vet inte vd vi gjort med resultatet heller, om man skulle blivit mer orolig.

Spännande med journalist utbildning. Finns d i gbg? er distans? Jag är säljare på två tidningar. Roligt men känns också som om jag skulle vilja plugga ngt, men vet inte vad elr hur jag ska få ihop det med tid och ekonomi.

Vi åker till Cypern på fredag 4 arbetsdagar kvar sen semester i 5 v yeahhh!
  • Sudden

Gott för er att resa iväg också! Vår resa gick fint, veckan flög förbi vilket var skönt eftersom jag nu är i v 12. Japp, utb ligger här i Gbg, vid Linneplatsen (konstepidemin). Jag fick inget sommarjobb och är därför lite "ofrivilligt" ledig. Första gången på år och det är helt underbart faktiskt :) Men du har några veckors semester i sommar då?

Förstår dina tankar kring KUB. Vi gjorde inte heller KUB på sonen för åtta år sen när jag var 29. Jag är lite nervös för svaret men samtidigt ska det bli så spännande att se krabaten på UL så det är lite både och. BM:en igår tyckte hon såg två foster, vilket jag egentligen inte tror, hur skulle det ens kunna vara möjligt liksom? Men det kommer också bekräftas då på KUB-ultraljudet nästa vecka. Njut av er semestervecka tillsammans!

• Sillavi
    Sudden skrev 2014-06-24 16:16:01 följande:

Gott för er att resa iväg också! Vår resa gick fint, veckan flög förbi vilket var skönt eftersom jag nu är i v 12. Japp, utb ligger här i Gbg, vid Linneplatsen (konstepidemin). Jag fick inget sommarjobb och är därför lite "ofrivilligt" ledig. Första gången på år och det är helt underbart faktiskt :) Men du har några veckors semester i sommar då?

Förstår dina tankar kring KUB. Vi gjorde inte heller KUB på sonen för åtta år sen när jag var 29. Jag är lite nervös för svaret men samtidigt ska det bli så spännande att se krabaten på UL så det är lite både och. BM:en igår tyckte hon såg två foster, vilket jag egentligen inte tror, hur skulle det ens kunna vara möjligt liksom? Men det kommer också bekräftas då på KUB-ultraljudet nästa vecka. Njut av er semestervecka tillsammans!

Ja ngt positivt nu iaf när tiden går fort just att man blir mer och mer gravid Går in i vecka 15 på lördag så snart får vi se våran också fast på RUL. Kommer nog vara mkt mkt mer nervös denna ggn än sist, då kändes det som om man inte riktigt visste vad som kunde gå snett. Nu är man för påläst vilket är både bra och dåligt. När skulle ni göra kub? Kul att få se liten
    Oj två foster...spännande. Men det är absolut fullt möjligt.
    Tack, ja vi ska verkligen njuta.
  • Sillavi
    hälsosam skrev 2014-06-23 09:33:33 följande:

Hej! Tänkte skriva lite här, vi har 17 veckor, rul nästa vecka! Bf är 3 dec, men gissar på 15 dec första var 14 dgr sen. Inte många som vet ännu, det hela känns mkt spännande! Ska bli annorlunda med bebis igen. Första är 6 år.

Välkommen Grattis och vad skönt att ni snart ska få se mini...hur har du mått hittills?
  • hälsosam

Tack har redan fått lite ont i ryggen, foglossning, och är trött, illamåendet har gått över.

• Sillavi

Hoppas det inte blir värre då Hälsosam.

Hur mår ni andra i tråden? Har ni ngt roligt planerat i sommar?

Jag vill gärna göra 3D ul i höst. Gjorde det förra gången på Emmas ul klinik. Dock verkar det som om dom lagt ner. Hittar heller ingen annan som utför det i gbg. Ngra tips?

• MissZ13
    Sillavi skrev 2014-06-26 09:28:40 följande:

Hoppas det inte blir värre då Hälsosam.

Hur mår ni andra i tråden? Har ni ngt roligt planerat i sommar?

Jag vill gärna göra 3D ul i höst. Gjorde det förra gången på Emmas ul klinik. Dock verkar det som om dom lagt ner. Hittar heller ingen annan som utför det i gbg. Ngra tips?

Jag har äntligen börjat må bra efter flera veckor av jobbigt illamående. Ska göra kub ultraljudet imorgon.

Skulle gärna också göra ett 3D ultraljud. Har för mig att min svägerska fick göra det på östra, men av medicinska skäl.

Det borde gå att göra någonannanstans tycker jag...

Vill ni andra veta kön?
  • Sudden

Känner inte till något 3D UL men har en fd kollega, göteborgare, som gjorde ett nyligen. Ska försöka komma ihåg och kolla med honom.

Lycka till på kub i morgon! Spännande :) Vårt är nästa fredag. Jag vill gärna veta kön, speciellt om det nu visar sig vara tvillingar, men min sambo vill inte! Konflikt :) han tror inte heller jag skulle hålla tyst om det om bara jag fick veta. Så vi får se. Säger dom de på kub om man vill det?

• MissZ13
    Sudden skrev 2014-06-26 23:38:05 följande:

Känner inte till något 3D UL men har en fd kollega, göteborgare, som gjorde ett nyligen. Ska försöka komma ihåg och kolla med honom.

Lycka till på kub i morgon! Spännande :) Vårt är nästa fredag. Jag vill gärna veta kön, speciellt om det nu visar sig vara tvillingar, men min sambo vill inte! Konflikt :) han tror inte heller jag skulle hålla tyst om det om bara jag fick veta. Så vi får se. Säger dom de på kub om man vill det?

Jag vet inte om dem kan se så tidigt. Jag tror att ett vältränat öga kan se om bebisen samarbetar. Ska fråga imorgon, återkommer:)

Jag vill gärna veta, min sambo vill helst ha det som en överraskning. Men han får ge vika...:)

Sov gott!
  • hälsosam

Jag vill veta kön Så jag får förbereda mig och syskonet mentalt, och så vi kan komma överens om ett namn.
    De kan ev se kön på RUL, v 18,19 men privata kliniker kollar v 24,25, då är det lättast att se.

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg