• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Propps

jobbar som personlig assistent. jag har bett om att bli omplacerad. skrev ett mail till nya chefen igår. tänkte gå 1 månad tidigare och skippa helgerna 1 månad innan dess. jobbar 24 timmarspass varannan helg och det är tungt annars när man inte är gravid

• Soluppgång

Jag sitter vid datorn på jobbet samt går på möten. Jag hade tänkt gå från jobbet 2 veckor innan beräknad födsel (jag trivs jättebra på jobbet och det är ju inte fysiskt tungt, så anledningen till att jag tänkte vara ledig då från vecka 38+0 är för att jag ju helst vill föda i Göteborg och inte i Stockholmstrakten där jag bor).

Nu är jag dock ju sjukskriven p.g.a. för tidiga sammandragningar, är ordinerad att ligga mycket (så jag har kollat familjeliv nästan uteslutande från telefonen, när jag sitter vid datorn får jag av oklar anledning lätt sammandragningar, jag vet inte om jag sitter och spänner mig då eller sitter för fokuserat i samma ställning eller något). Jag hoppas kunna börja jobba successivt igen, :) för det är ju så vansinnigt tråkigt att vara hemma själv och vara så stilla och inte göra så mycket. Men jag måste ju förstås tänka på bebisens bästa, vill ju inte att den ska komma ut för tidigt!! :)

• Soluppgång

(Som ensamstående som jag är så träffar jag ju hemma inte annat folk lika ofta som någon som har sambo/man, det bidrar väl extra till att det är så vansinnigt tråkigt att vara hemma från jobbet och vara stilla, hehe.)

• hälsosam

V 25 nu. Järnbrist och jättetrött. Har cyklat och foglossningssmärtan har gått tillbaka. Tycker jag har stor mage, men de flesta vännerna frågar inte om den.

• Sillavi

Hej alla,

Idag blir det sjukgymnasten. Har fått så otrolig foglossning. I helgen kunde jag knappt gå elr ens stödja på benen. Maken fick agera kryckor. Så idag så ska jag kolla vad dom kan hjälpa mig med. Hoppas verkligen att det går över.
    Fick lyssna på hjärtluden förra veckan, myyyysigt

Soluppgång - Hur mår du? hur går det med dina SD? Nä det är klart att jobb är kanske det sista man funderar på när man ska ha bebis det får väl komma sen helt enkelt.

Nicopej - nej när man väl börjar prata om det här med barn och försökandet så märker man att det är ganska många i ens omkrets som har lite problem. Tycker väl att det är lite läskigt att det är så många par som har problem, funderar på vad det kan bero på. Kanske har med gifter, kemikalier, preventivmedel, hormoner och kost. Sen ger det ju en lite tröst och stöd att andra går igenom samma sak. Det bästa vore väl att alla som ville gå igenom en graviditet fick chansen att göra det också. Kul med din väninna Underbart att det gick tillslut.

Hälsosam - Åhh får du äta tillskott nu då för att få upp järnet? Bara 15 veckor kvar nu då Känns som om när man kommer till vecka 25 så kan man börja räkna ner.

• Soluppgång
    Sillavi skrev 2014-08-19 09:57:11 följande:

Hej alla,

Idag blir det sjukgymnasten. Har fått så otrolig foglossning. I helgen kunde jag knappt gå elr ens stödja på benen. Maken fick agera kryckor. Så idag så ska jag kolla vad dom kan hjälpa mig med. Hoppas verkligen att det går över.

Fick lyssna på hjärtluden förra veckan, myyyysigt

Soluppgång - Hur mår du? hur går det med dina SD? Nä det är klart att jobb är kanske det sista man funderar på när man ska ha bebis det får väl komma sen helt enkelt.

Nicopej - nej när man väl börjar prata om det här med barn och försökandet så märker man att det är ganska många i ens omkrets som har lite problem. Tycker väl att det är lite läskigt att det är så många par som har problem, funderar på vad det kan bero på. Kanske har med gifter, kemikalier, preventivmedel, hormoner och kost. Sen ger det ju en lite tröst och stöd att andra går igenom samma sak. Det bästa vore väl att alla som ville gå igenom en graviditet fick chansen att göra det också. Kul med din väninna Underbart att det gick tillslut.

Hälsosam - Åhh får du äta tillskott nu då för att få upp järnet? Bara 15 veckor kvar nu då Känns som om när man kommer till vecka 25 så kan man börja räkna ner.

Vad jobbigt det låter med så mycket foglossning!

Jo tack, jag får sammandragningar fortfarande, men mindre frekvent nu när jag är mer stilla. (Ligger nu och väntar på att en sammandragning ska släppa, det brukar ta en stund.)

Jag jobbar nu hemifrån vid dator ca 2 timmar per dag (brukar dela upp det i två omgångar och ligga emellan). Jag skulle önska att jag blev tillräckligt OK för att åka till jobbet och jobba en stund om dagarna, för det är så tråkigt att vara hemma själv så mycket! Men men, det är ju en begränsad tid.
  • Soluppgång

Glömde säga att jag hoppas sjukgymnastiken hjälper mot din foglossning.

Och att ni med järnbrist respektive svårt med jobbet får möjlighet att få upp järnvärdet respektive att få möjlighet att ta det lugnare.

• Sillavi
    Soluppgång skrev 2014-08-19 22:05:55 följande:
    Vad jobbigt det låter med så mycket foglossning!

Jo tack, jag får sammandragningar fortfarande, men mindre frekvent nu när jag är mer stilla. (Ligger nu och väntar på att en sammandragning ska släppa, det brukar ta en stund.)

Jag jobbar nu hemifrån vid dator ca 2 timmar per dag (brukar dela upp det i två omgångar och ligga emellan). Jag skulle önska att jag blev tillräckligt OK för att åka till jobbet och jobba en stund om dagarna, för det är så tråkigt att vara hemma själv så mycket! Men men, det är ju en begränsad tid.

Åh förstår dig, men bra att du kan sysselsätta dig lite iaf med jobb hemifrån. psyket får sig en rejäl törn när man e sjukskriven. Bra iaf som du säger att man vet att det är under en begränsad tid.

Jodå det gick bra. Domen blev svår foglossning plus ischias då. Ska få 10 ggr akupunktur vilket hälpte mig sist. Sen tipsade hon om ställningar och vad ag kan träna och inte träna m.m. Finns inte så mkt mer att göra nu tyvärr än att bara vänta ut till bebisen kommit. Blir nog bra tillslut

Har ni kollat på vagn än? Ja har kollat runt lite men än inte hittat ngn favorit, mkt som ska stämma.

• Propps

jag har knappt ens tänkt på vagn. jag är nog inte så kräsen. liten och smidig gärna, men skulle också kunna ha en sån där gammal sak jag hade när jag var liten :D

• Soluppgång

Jag har en vagn i bra skick som jag fått till ett bra pris begagnad av några bekanta, som jag tänkte använda. (Får se när jag använder den ifall jag vill behålla den hela vägen eller byta efter något halvår. Jag kommer köra väldigt mycket med vagnen tror jag, och tänker att jag märker vad jag vill ha för egenskaper när jag kört ett tag.)

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg