Sillavi skrev 2014-08-19 09:57:11 följande:
Hej alla,
Idag blir det sjukgymnasten. Har fått så otrolig foglossning. I helgen kunde jag knappt gå elr ens stödja på benen. Maken fick agera kryckor. Så idag så ska jag kolla vad dom kan hjälpa mig med. Hoppas verkligen att det går över.
Fick lyssna på hjärtluden förra veckan, myyyysigt
Soluppgång - Hur mår du? hur går det med dina SD? Nä det är klart att jobb är kanske det sista man funderar på när man ska ha bebis det får väl komma sen helt enkelt.
Nicopej - nej när man väl börjar prata om det här med barn och försökandet så märker man att det är ganska många i ens omkrets som har lite problem. Tycker väl att det är lite läskigt att det är så många par som har problem, funderar på vad det kan bero på. Kanske har med gifter, kemikalier, preventivmedel, hormoner och kost. Sen ger det ju en lite tröst och stöd att andra går igenom samma sak. Det bästa vore väl att alla som ville gå igenom en graviditet fick chansen att göra det också. Kul med din väninna Underbart att det gick tillslut.
Hälsosam - Åhh får du äta tillskott nu då för att få upp järnet? Bara 15 veckor kvar nu då Känns som om när man kommer till vecka 25 så kan man börja räkna ner.
Vad jobbigt det låter med så mycket foglossning!
Jo tack, jag får sammandragningar fortfarande, men mindre frekvent nu när jag är mer stilla. (Ligger nu och väntar på att en sammandragning ska släppa, det brukar ta en stund.)
Jag jobbar nu hemifrån vid dator ca 2 timmar per dag (brukar dela upp det i två omgångar och ligga emellan). Jag skulle önska att jag blev tillräckligt OK för att åka till jobbet och jobba en stund om dagarna, för det är så tråkigt att vara hemma själv så mycket! Men men, det är ju en begränsad tid.