• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Propps

jobbar som personlig assistent. jag har bett om att bli omplacerad. skrev ett mail till nya chefen igår. tänkte gå 1 månad tidigare och skippa helgerna 1 månad innan dess. jobbar 24 timmarspass varannan helg och det är tungt annars när man inte är gravid

• Soluppgång

Jag sitter vid datorn på jobbet samt går på möten. Jag hade tänkt gå från jobbet 2 veckor innan beräknad födsel (jag trivs jättebra på jobbet och det är ju inte fysiskt tungt, så anledningen till att jag tänkte vara ledig då från vecka 38+0 är för att jag ju helst vill föda i Göteborg och inte i Stockholmstrakten där jag bor).

Nu är jag dock ju sjukskriven p.g.a. för tidiga sammandragningar, är ordinerad att ligga mycket (så jag har kollat familjeliv nästan uteslutande från telefonen, när jag sitter vid datorn får jag av oklar anledning lätt sammandragningar, jag vet inte om jag sitter och spänner mig då eller sitter för fokuserat i samma ställning eller något). Jag hoppas kunna börja jobba successivt igen, :) för det är ju så vansinnigt tråkigt att vara hemma själv och vara så stilla och inte göra så mycket. Men jag måste ju förstås tänka på bebisens bästa, vill ju inte att den ska komma ut för tidigt!! :)

• Soluppgång