• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Sillavi
    Sudden - <3 så fruktanvärt det som hänt er <3 har tänkt på er sen jag läste igår. Styrka och kärlek. stor kram

MissZ13 - ja men det var ju bra att du blev flyttad Antar att när man väl kommit till december så vill man inget annat än att föda :-P
  • Glamma

Hej tjejer! Så kul att hitta er här!

29 år o bor i centrum, väntar första barnet m BF 19/12. Var på RUL o fick veta att det blir en liten tjej : )

I början var jag hur trött som helst och kände mig rätt deppig, nu är jag piggare men har fått ont av foglossning : / 
    Ska träffa BM på fredag o hoppas på lite tips, har ni provat de bältena man kan ha för ont i fog? 

• nicopej

hej hej, tänkte att jag hoppar in här. Bor i majorna och väntar första barnet efter lite hjälp med pergotime och ganska lång väntan, så vår lille grabb är grymt efterlängtad. Jag är 33 och min sambo 36 i år. Är beräknad till 19e december men har inget emot att släppa ut han lite tidigare. Alltid sagt att jag inte vill ha ett december barn då de blir så sist med allt men vad kan man göra. Och tar ju hellre tidigare än går över. Är i vecka 21 och letar efter alla tecknen jag kan, blir lite orolig ibland. Tycker inte jag känner bäbisen nåt som man ska kunna nu, har magen osv som är gigantisk på kvällen, helt galet!! Men känner ju saker men hur vet man att det är bäbisen o inte typ gaser, tarmarna, att man är hungirg osv. Min mage har alltid låtit och rört sig rätt mycket.

Hur känner ni? Känner ni era barn? Hur vet ni?

• Sillavi
    Glamma - Välkommen hit Och grattis till lilla tjejen och fint RUL. Alltid gott att se. Gjorde själv förra veckan och en sten släpptes från hjärtat. Hade väldig foglossning förra grav men det löste sig med akupunktur. Gjorde verkligen susen. Använde aldrig bälte men det ska nog funka bra.

nicopej - kul att se dig här också. Vi hade också struligt att bli gravida dock gjorde vi IVF/Icsi. Men som du skriver så är man tacksam för liten i magen. Du kanske har moderkakan i framvägg om du inte känner så mkt. Är nog inte ovanligt att man inte börjar känna förrän i v 23-25 men kolla med din BM om du är orolig. Jag kände sprattel i v 12 redan och nu känner jag ngt varje dag. Men är ju andra barnet också.
  • Sillavi

Ngn mer som har galen värk i magen? Haft det nu 2 dgr i rad och värst på em/kvällen? Är väl förmodligen livmodern elr bebis som växer. Men jag bör inte vara orolig va? Är molande liksom precis över blygdbenet.

• Glamma

tack för tips Sillavi, var någonstans i stan gjorde du akupunktur, nått ställe som du kan rekommendera? kan också få ont i magen ibland, men det känns inte speciellt farligt. är säkert ingen fara m dig men ibland känns det skönt o ringa o dubbelkolla m BM? 

jag känner rörelser varje dag, det började som "muller" i magen (var till en början osäker på vad som var vad i magen) och nu känner jag sparkar, speciellt när jag vilar o är stilla. håller tummarna för att du snart också känner nått nicopej

• tunijo

Här är en till med bf i december (14dec). Gjorde 3 st FET och sen 1 IVF innan det tog sig. Har en dotter som precis fyllt 2 år som också blev till via IVF. Bor i Kungsbacka. Nån mer som bor där i krokarna?

• Sillavi
    tunijo skrev 2014-08-06 19:54:31 följande:

Här är en till med bf i december (14dec). Gjorde 3 st FET och sen 1 IVF innan det tog sig. Har en dotter som precis fyllt 2 år som också blev till via IVF. Bor i Kungsbacka. Nån mer som bor där i krokarna?

Hej Tunijo,

Härligt att det ville sig tillslut hoppas du kan njuta. Vi bor i Lindome så inte så långt ifrån KBA. Har dock rötter därifrån. Hur mår du?
  • Sillavi
    Glamma skrev 2014-08-06 16:23:11 följande:

tack för tips Sillavi, var någonstans i stan gjorde du akupunktur, nått ställe som du kan rekommendera? kan också få ont i magen ibland, men det känns inte speciellt farligt. är säkert ingen fara m dig men ibland känns det skönt o ringa o dubbelkolla m BM? 

jag känner rörelser varje dag, det började som "muller" i magen (var till en början osäker på vad som var vad i magen) och nu känner jag sparkar, speciellt när jag vilar o är stilla. håller tummarna för att du snart också känner nått nicopej. 

Vi gick ju på Krokslätt sist och i samma hus fanns ett rehab där dom erbjöd akupunktur, tror dom hette Hälsa i Kubik. Vet inte om dom finns kvar. Men din BM ska kunna vägleda dig till en sjukgymnast som hjälper dig med problemen och dom brukar kunna utföra akupunktur.
  • Glamma

tack Sillavi! hur mår du idag, hur är det med det onda i magen? 

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg