• Sillavi

    BF december 2014 - göteborg

    Hej,

    Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

    Kram och välkommen

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

  • Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Soluppgång

    Hej, det var länge sedan jag var inloggad här, men tänkte säga hej igen, jag är 39 år och har BF i början av december. :) Jag bor norr om Stockholm men har familj etc. i Göteborgstrakten (jag skaffar barn som ensamstående), och om inte bebisen hunnit komma ut för tidigt, så tänkte jag åka ner till familj/släkt i slutet av november (2 veckor före BF) och stanna där nere tills någon gång i januari.

    Jag hoppas det är bra med er alla.  :)
    Själv får jag ta det lugnt, p.g.a. sammandragningar de senaste 3 veckorna, i övrigt är det bra. :)

  • Sillavi

    Hej Soluppgång, Jobbigt att du har SD redan. Vilken vecka är du i nu? Är du sjukskriven nu då? Vet inte om det var du men funderade du inte på att ev flytta ner till gbg igen? Är det i DK du gjort behandlingen?

  • Soluppgång
    Sillavi skrev 2014-08-12 09:36:20 följande:

    Hej Soluppgång, Jobbigt att du har SD redan. Vilken vecka är du i nu? Är du sjukskriven nu då? Vet inte om det var du men funderade du inte på att ev flytta ner till gbg igen? Är det i DK du gjort behandlingen?


    Hej, det stämmer bra, jag funderar på att flytta ner till Gbb-trakten, skulle i så fall dock vilja ha jobb där nere först så det kan ta ett tag, hehe. (Jag har fast jobb i Stockholm.)

    Jag är i vecka 23+0, började få sammandragningar vecka 20+1, har varit sjukskriven nästan 2 veckor nu, blir väldigt uttråkad av att vara så still. :) Det var dock otroligt skönt att illamåendet försvann för ett tag sedan, jag mådde illa länge, spydde fram i juli. Det känns konstigt att vara sjukskriven när jag äntligen mått bra några veckor, det känns ju "bara" att magen drar ihop sig, men förstås förstår jag att sammandragningar är värre än illamående (illamående är ju normalt), så jag förstår ju att jag behöver vara sjukskriven! Blev så förvånad bara för jag tänkte att vad skönt nu mår jag äntligen bra, och så blev jag sjukskriven, jag hade nämligen inte koll på att man inte ska ha sammandragningar nu (hade läst att man kan ha det så tidigt men hade inte läst att man inte BÖR ha det så tidigt). Har haft ont i svanskotan sedan vecka 12 också, det onda har dock blivit mycket mindre nu när jag varit så stilla 2 veckor nästan, så stillavarande verkar påverka flera saker. Dock kommer ju min kondition och muslelstyrka bli väldigt dålig...

    Jo, jag var i Danmark.

    Hur går det för er då?
  • Propps

    Hej alla! Jag glömde bort familjeliv en smula under flytt och semester.  Får väl läsa ikapp i morgon innan jobbet :P
    Vi har varit på ultraljud, hoppades på att få se vad det var för sort, men barnet ville inte alls. Men jag är nöjd med att allt såg bra ut så det får väl bli en överraskning

    2/1 sa hon att barnet skulle komma, så mina planer för jul och nyår är att klämma igen som bara den så att det verkligen blir ett januaribarn :D

  • Sillavi
    Soluppgång skrev 2014-08-12 12:24:45 följande:
    Hej, det stämmer bra, jag funderar på att flytta ner till Gbb-trakten, skulle i så fall dock vilja ha jobb där nere först så det kan ta ett tag, hehe. (Jag har fast jobb i Stockholm.)

    Jag är i vecka 23+0, började få sammandragningar vecka 20+1, har varit sjukskriven nästan 2 veckor nu, blir väldigt uttråkad av att vara så still. :) Det var dock otroligt skönt att illamåendet försvann för ett tag sedan, jag mådde illa länge, spydde fram i juli. Det känns konstigt att vara sjukskriven när jag äntligen mått bra några veckor, det känns ju "bara" att magen drar ihop sig, men förstås förstår jag att sammandragningar är värre än illamående (illamående är ju normalt), så jag förstår ju att jag behöver vara sjukskriven! Blev så förvånad bara för jag tänkte att vad skönt nu mår jag äntligen bra, och så blev jag sjukskriven, jag hade nämligen inte koll på att man inte ska ha sammandragningar nu (hade läst att man kan ha det så tidigt men hade inte läst att man inte BÖR ha det så tidigt). Har haft ont i svanskotan sedan vecka 12 också, det onda har dock blivit mycket mindre nu när jag varit så stilla 2 veckor nästan, så stillavarande verkar påverka flera saker. Dock kommer ju min kondition och muslelstyrka bli väldigt dålig...

    Jo, jag var i Danmark.

    Hur går det för er då?

    Ja det är ju en tid kvar så bra att lyssna på sin kropp och bara vila, tur att din bm och läkare också förstår det. Förstår om det är segt, tur det är tidsbestämt iaf så man har ngt att fokusera på när man bara ligger. Hoppas verkligen du mår bättre snart.
    Söker du jobb nu då eller väntar du tills bebisen kommit?

    Tur DK finns Får man fråga hur lång tid det tog innan det gick vägen?


    Det går bra för oss. Var på mvc idag och fick höra hjärtljudet första gången. Passade på samtidigt som jag tog tsh prover. Liten levde rövare där inne ha ha, så det var svårt för maskinen att fånga upp ljudet. Tillslut gick det iaf.

  • Soluppgång

    Skönt att höra att det går bra.

    Jag gjorde tre inseminationer i december-januari (missade ägglossningen den ena gången så det var väl bara två chanser att ta sig). Sedan gjorde jag en IVF i mars som funkade.

    Nej, jag söker inte jobb nu, tänker att det är nog ingen som anställer mig när jag är gravid. Jag skulle också vilja jobba inom det jag är utbildad till (lång utbildning) och det är mycket konkurrens om jobben (branschen har krympt), och jag har som sagt ett fast jobb i Stockholm. P.g.a. att jag har jättestor familj och t.ex. många syskonbarn i Gbg-trakten (många kusiner etc. till mitt kommande barn) hade det dock varit bra att flytta ner om jag så småningom kunde skaffa mig ett jobb där. (Jag har en del vänner där nere också, inte bara här uppe.)

  • Propps
    Soluppgång skrev 2014-08-13 23:45:37 följande:

    Skönt att höra att det går bra.

    Jag gjorde tre inseminationer i december-januari (missade ägglossningen den ena gången så det var väl bara två chanser att ta sig). Sedan gjorde jag en IVF i mars som funkade.

    Nej, jag söker inte jobb nu, tänker att det är nog ingen som anställer mig när jag är gravid. Jag skulle också vilja jobba inom det jag är utbildad till (lång utbildning) och det är mycket konkurrens om jobben (branschen har krympt), och jag har som sagt ett fast jobb i Stockholm. P.g.a. att jag har jättestor familj och t.ex. många syskonbarn i Gbg-trakten (många kusiner etc. till mitt kommande barn) hade det dock varit bra att flytta ner om jag så småningom kunde skaffa mig ett jobb där. (Jag har en del vänner där nere också, inte bara här uppe.)


    jag tänkte byta jobb och frågade min chef om det ens var lönt att jag sökte några nu när jag var gravid. hon sa att det inte skulle påverka. Men hur skoj är det som chef att först anställa en och sen några månader senare få anställa en annan på ett gravvik. Så jag gav upp det där. Ska be om att få bli omplacerad i stället och se om det går annars ska jag jag söka jobb som tusan när jag är mammaledig och hoppas jag får något.
  • Soluppgång

    Propps: Jag hoppas du hittar ett jobb du vill ha att gå till efter mammaledigheten.

    (Jag tycker mitt jobb är kanon, enda nackdelen är att det ligger långt från familj och släkt, det är därför Göteborgstrakten lockar, speciellt på sikt.)

  • Propps

    jag funderar på att utbilda mig inom trädgård nu under ledigheten. jag vet inte riktigt om man orkar det =) men jag ska försöka gå lite kurser iaf

  • nicopej

    Gud vad det är kul att läsa om er färd allihop. "Kul" att många haft det lite kämpigt oxå på vägen mot graviditet o inte bara vi. När man började trodde man ju att man skulle bli gravid så fort man hade sex som de alltid skrämde en med förr. Men d är svårare än man tror o jag undrar varför det är så...vi mötte ganska mycket oförstånd kring det. Min svärmor tjatade o tjatade att jag skulle "ge" henne ett barnbarn, det var ju hennes rätt. Hon förstod inre alls att d kunde ta tid. Det var tufft men plötsligt lossnar lixom allt. Min bästa barndomsvän ringde igår o berättade att de ska ha barn i mars, tre mån efter oss. De har försökt i 5 år o nu helt plötsligt utan nån hjälp så blev de gravida. Blev typ mer glad för hennes skull än min!!!

    Jag arbetar på förskola o tycker d här med jobba är svårt... Vad jobbar ni andra med o funderar ni på att gå tidigare? Man ska ju inte lyfta o ta d lugnt men d går lixom inte på mitt jobb...

    Ha en fin helg alla!!

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg