• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Conamore

Hejsan!
    Kanske kan jag också hoppa in här?
    Jag bor i Göteborg, Grimmered.
    Vårt Bf är 29 december. Väntar mitt andra barn (har mycket sämre koll denna gången på vecka+ dag, pinsamt dålig koll. Tror det är vecka 14 nu... )
    Denna graviditet är en PGD, alltså på nästan samma sätt som IVF bara att de äggen som bär på anlaget till den ärftliga sjukdom jag har, har plockats bort bland de befruktade äggen.
    Är otroligt glada för att vi väntar ett litet syskon och att det tog sig på första försöket!

• MissZ13
    Conamore skrev 2014-07-03 13:25:23 följande:

Hejsan!
    Kanske kan jag också hoppa in här?
    Jag bor i Göteborg, Grimmered.
    Vårt Bf är 29 december. Väntar mitt andra barn (har mycket sämre koll denna gången på vecka+ dag, pinsamt dålig koll. Tror det är vecka 14 nu... smile1.gif )
    Denna graviditet är en PGD, alltså på nästan samma sätt som IVF bara att de äggen som bär på anlaget till den ärftliga sjukdom jag har, har plockats bort bland de befruktade äggen.
    Är otroligt glada för att vi väntar ett litet syskon och att det tog sig på första försöket!

Såklart du får! Välkommen!

Vi bor på näset och har också bf 29 dec!
  • Conamore
    MissZ13 skrev 2014-07-03 16:41:03 följande:

Såklart du får! Välkommen!

Vi bor på näset och har också bf 29 dec!

Hej!

Tack!

Vad lustigt! Detta är nog enda gången jag hoppas på att gå över tiden...

Gjorde det med min dotter och just då var jag inte så sugen på det (högsommar+svullen = inte bra).

Har du barn sedan innan eller är det första du väntar?
  • MissZ13
    Conamore skrev 2014-07-03 18:15:44 följande:
    Hej!

Tack!

Gjorde det med min dotter och just då var jag inte så sugen på det (högsommar+svullen = inte bra).

Det är vårt första, så vi är väldigt spända:)

Hoppas också vi går över tiden några dagar...

Annars kanske vi får fira nyår tillsammans på BB!

Födde du er dotter på Mölndal eller östra?
  • Conamore
    MissZ13 skrev 2014-07-03 18:29:12 följande:

Det är vårt första, så vi är väldigt spända:)

Hoppas också vi går över tiden några dagar...

Annars kanske vi får fira nyår tillsammans på BB!

Födde du er dotter på Mölndal eller östra?

Åh vad spännande! Det är så stort med första barnet, förväntansfullt och skrämmande på en och samma gång.

Jag födde på Mölndal, vi var väldigt nöjda! Hade tänkt mig innan att jag ville till Östra men vi fick tid för en igångsättning på Mölndal så det blev ju svårt.

Var väldigt nöjd dock och hamnar gärna på Mölndal igen.

Ja, vi kanske ses där på julafton eller nyårsafton, haha! Hoppas på tidigast kl 00:01 på det senare alternativet!
  • Sudden

Hej tjejer! Idag gjorde vi kub/nupp och det gick bra, fick låg sannolikhet för avvikelse så allt såg fint ut. Det ÄR tvillingar! Vi är chockade men glada. Omtumlade och lite skrämmande - inte blir jag mindre orolig nu

Välkommen nya till tråden

• MissZ13
    Sudden skrev 2014-07-04 21:42:15 följande:

Hej tjejer! Idag gjorde vi kub/nupp och det gick bra, fick låg sannolikhet för avvikelse så allt såg fint ut. Det ÄR tvillingar! Vi är chockade men glada. Omtumlade och lite skrämmande - inte blir jag mindre orolig nu smile1.gif

Välkommen nya till tråden smile1.gif

Åhh mysigt! Grattis till bebisarna!
  • Sillavi

Hej tjejer,

Nu är man tillbaka från 5 v semester. Hur har ni det/haft det? Nu längtar jag till hösten och vintern...urmysigt ska det bli. Njuter för fulla muggar nu iom det förhoppningsvis är sista gången jag är gravid.
    Gick in i vecka 20 i lördags så snart 50% avklarat. Nu börjar magen bli rejält stor!

• Sillavi
    Conamore skrev 2014-07-03 18:15:44 följande:
    Hej!

Tack!

Välkommen Hit Grattis till liten i magen.
    Känner faktiskt som du ha ha, vore gott att gå över ngra dgr iaf (bf 26/12). Dottern kom 1 v tidigt så det skulle inte förvåna mig om denna lilla kommer på julafton.
  • MissZ13
    Sillavi skrev 2014-08-04 14:05:18 följande:
    Välkommen Hit smile1.gif Grattis till liten i magen.
    Känner faktiskt som du ha ha, vore gott att gå över ngra dgr iaf (bf 26/12). Dottern kom 1 v tidigt så det skulle inte förvåna mig om denna lilla kommer på julafton.
    Vi blev flyttade till 2 januari vid rul, så håller tummarna för ett januari barn:)
Svar på tråden BF december 2014 - göteborg