• Sillavi

BF december 2014 - göteborg

Hej,

Jag och min man har äntligen blivit gravida efter lång tids försökande. Efter 2 st FET och 2 ET blev vi tillslut gravida.
    Vi är överlyckliga och kan knappt förstå det. Är väldigt tidigt än, Vecka 5.
    Vi har ett barn sen innan som är 2 1/2 år. Vi bor utanför GBG och tänkte det kunde vara kul med andra
    gravida som bor i Göteborg med omnejd och som har BF runt December.
    Tänkte vi kunde tjöta om vad som helst helt enkelt, stötta varandra och lägga ut lite roliga bilder för dom som vill

Kram och välkommen

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-05-19 09:58
    Här finns listan;

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m73268197.html

• Svar på tråden BF december 2014 - göteborg
  • Sillavi
    Glamma - Jodå mkt bättre hittills iaf. Hade endel värk igår kväll, brukar komma på em/kvällen. Har mejlat min bm och frågat. Imorgon 50% avklarat yeahh äntligen.

Hur mår du? Jobbar du nu elr semester?
  • Glamma

skönt, grattis!

mår bra men känner mig rätt sliten generellt (förutom foglossningen). 

jag jobbar, känns så segt o är mer omotiverad än någonsin, men man har väl kanske också fått ett annat fokus : ) du då? 

• Sillavi

Samma här, har ingen motivation alls...var så sist också. Men gör allt för att hitta den varje morgon. Hade ju också foglossning (ond sådan) för 1-2 mån sen men nu verkar det gått tillbaka...hoppas att det håller sig i schack.

Har ni funderat på namn än? Vi har inte ens vågat tänka så långt men nu börjar iaf jag fundera lite...

• Glamma

precis, man får försöka ta på sig lite fina kläder o peppa upp sig! gått drygt 50 % för mig med, känns som en evighet tills det är dags! hoppas det går snabbt... 

vi har snackat om ett par namn men vågar inte riktigt heller ta ut nått i förskott 

• tunijo

Sillavi:

Själv kommer jag från Gbg. Jag mår helt ok. Ibland kommer dock illamåendet tillbaka. Hur mår du själv? Vilken vecka är du i?

• Sillavi
    tunijo skrev 2014-08-07 15:00:25 följande:

Sillavi:

Själv kommer jag från Gbg. Jag mår helt ok. Ibland kommer dock illamåendet tillbaka. Hur mår du själv? Vilken vecka är du i?

Mår bättre och bättre Har mått fruktansvärt illa den mesta tiden men nu släpper det mer och mer. Börjar känna mig lite otymplig och stor nu. lång tid kvar jue...Är i vecka 20.
  • tunijo

Sillavi: Jag med. Har börjat få svårare att sova på nätterna eftersom jag numera inte kan ligga på magen. Men nåt som är positivt med den här tiden tycker jag är att man har börjat känna bebisen mer och mer varje dag (iaf är det så för mig) och det är ju så himla mysigt.

• nicopej

Hej hej, helt plötsligt började vi känna vår lille kille. Trott det ett tag ju men inte vart säker men nu är jag det!! Han sparkar som en tok! O ikväll lyckades min sambo med känna det. Så häftigt ju. Gick in i vecka 22 idag så 52% avklarad!

Vi mår bra, lite trött o inte så pepp på att börja jobba på måndag. Vart på way out west hela helgen, kul men jobbigt att stå länge o kissa på äckliga toaletter nykter. O all rök o fulla människor. Känner att man automatiskt skyddat magen lite från alla s vinglar.

Känner mig mig med lite otymplig o stor nu. Inget som passar. Ska på bröllop nästa helg o finns ju inga fina kläder. Nån som hittat nån bra mammakläder butik istan?

El på nätet, köpt lite på Asos online.

• Glamma

grattis nicopej! visst är det en skön o häftig känsla!
    kul att vi har samma BF 19/12 : )

börjar också känna mig större, har köpt en del fina tunikor o klänningar på vilabutiken i nordstan o på deras webbshop. 

hoppas ni alla mår bra! 

• Sillavi

God morgon,

Vad kul att ni börjat känna bebisarna mer nu Några av er som har barn sen innan? Vet att vid förra grav så började jag känna ngt runt vecka 17-18 och sen efter UL så blev det mer och mer tydliga rörelser. Denna gången kände jag fladder i vecka 12 men sen dröjde det ett tag. Maken kände första gången på utsidan vecka 18-19 tror jag. Längtar tills dom riktiga sparkarna och när man känner liten hela tiden. Nu är det mest på kvällarna.

Nicopej - hittar heller inget att ha på mig och känner heller inte för att shoppa massa mammakläder men får väl gå igenom garderoben hemma o se vad man kan använda nu i höst/vinter. Kul med bröllop, du kommer vara så fin med din lilla kula. Finns en bra mammabutik på övre husagata - http://www.lovelymama.se/ Köpte lite där sist.

Svar på tråden BF december 2014 - göteborg