• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Lolanthe
    Royalle skrev 2014-12-15 16:36:58 följande:
    What, får man basta? smile4.gif Och jag som inte vågat under hela graviditeten bara för att en kollega sa att man inte skulle göra det... Det som hade varit så skönt! Ska helt klart in i bastun nästa gång jag åker till badet Skrikandes
    Jag har bastat hela graviditeten på mitt gym ;) och den lill* verkar okej ;) men tror det är mindre bra i början av graviditeten, har för mig att jag hört något om det..
  • mariaheterjag
    Isola88 skrev 2014-12-15 14:28:04 följande:

Vi tänkte som så att om amningen fungerar som det ska och att de inte blir en kolikbebis, så tar jag nätterna så går mannen upp med storebror på morgonen. Planen B om de inte alls blir bra så ska vi försöka dela så gott det går. Är ju viktigt att båda får sova så man orkar med. Sist med första barnet så kunde vi ju också sova hela dagarna om de var en jobbig natt, men nu går ju inte det. Så ska bli väldigt intressanta att se vad som händer.

Ja det blir väl så att man själv tar nätterna till en början i alla fall. Jag brukar vanligtvis vara den som går upp på morgonen då jag är mer morgonpigg men vi får nog ändra på det när bebisen kommer. Med vårt första barn vart jag helt slutkörd, hade svårt att sova på dagen och prioritera så vart som deppig till slut. Vill verkligen undvika det den här gången.
  • SannaSanna
    mariaheterjag skrev 2014-12-15 21:15:47 följande:
    Ja det blir väl så att man själv tar nätterna till en början i alla fall. Jag brukar vanligtvis vara den som går upp på morgonen då jag är mer morgonpigg men vi får nog ändra på det när bebisen kommer. Med vårt första barn vart jag helt slutkörd, hade svårt att sova på dagen och prioritera så vart som deppig till slut. Vill verkligen undvika det den här gången.
    Samma här! Tog mycket med första barnet. Ska försöka ändra det nu men vet att det kommer bli iallafall något bråk om detta.. Även om vi nu säger att vi självklart ska hjälpas åt. Allt beror nog på hur lillkillen är.. Sover/sover inte?! Men man blir ju verkligen sjukt trött oavsett... Och jag behöver sömn..
  • LängtansBlåaBlomma

Vi har inte pratat om det, det är vårt första barn och vi vet inte hur det blir. Antar att vi hjälps åt ibörjan. Hoppas kunna amma, då lär ju jag gå upp.

kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • Waimea
    Lolanthe skrev 2014-12-15 19:36:08 följande:

Jag har bastat hela graviditeten på mitt gym ;) och den lill* verkar okej ;) men tror det är mindre bra i början av graviditeten, har för mig att jag hört något om det..

Hehe, jag har inte frågat, mitt finska påbrå och min alldeles egna vedeldade bastu lockar för mycket. Vi började försöka oss på nr 3 i nämnda bastu
  • escapee

Nu har jag haft 6 st sammandragningar /förvärkar sen 22,30... Inga regelbundna. Utan de e olika länge mellan dom. En del har gjort riktigt ont å en del känns knappt...har skrivit upp tider bara för skojj skull :) hoppas att det snart e dags för den lille... Går in i v 37 idag :) så nu e de okej för honom att komma! ;)

• escapee

Den här känslan som jag haft inatt är satan inge skön... Känns som det ska "trilla" ur ngt mellan benen sånt tryck det e ibland....

• mariaheterjag
    escapee skrev 2014-12-16 05:10:03 följande:

Den här känslan som jag haft inatt är satan inge skön... Känns som det ska "trilla" ur ngt mellan benen sånt tryck det e ibland....

Förstår att det är jobbigt. Men kul ändå att du känner att det händer något! Hoppas det sätter igång på riktigt snart
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-15 22:24:14 följande:

Vi har inte pratat om det, det är vårt första barn och vi vet inte hur det blir. Antar att vi hjälps åt ibörjan. Hoppas kunna amma, då lär ju jag gå upp.

Jag rekommenderar att prata om det innan. Min sambo hade svårt att förstå att han behövde avlasta mig eftersom att jag ändå bara var hemma. Och jag var för trött för att orka bråka. Men det slet väldigt mycket på mig och vårt förhållande första året.
  • escapee
    mariaheterjag skrev 2014-12-16 10:01:31 följande:
    Förstår att det är jobbigt. Men kul ändå att du känner att det händer något! Hoppas det sätter igång på riktigt snart smile1.gif
    Hade inte vi samma bf?? 12/1?

Men hur vet jag att det "händer ngt"? De kanske ska kännas såhär??
Svar på tråden BF Januari 2015