• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-12-16 10:05:08 följande:

Jag rekommenderar att prata om det innan. Min sambo hade svårt att förstå att han behövde avlasta mig eftersom att jag ändå bara var hemma. Och jag var för trött för att orka bråka. Men det slet väldigt mycket på mig och vårt förhållande första året.

Fast vad finns att diskutera? Säg att vi kommer överens om att vi tar varannan natt, eller varannan timme. Och så är det helt annorlunda än hur vi tänkt oss. Jag vet inte ens om jag kan amma, om barnet är friskt eller har kolik eller liknande. Jag litar på att om jag är slutkörd och behöver avlastning en natt och sovmorgon, får det.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-16 11:18:12 följande:

Fast vad finns att diskutera? Säg att vi kommer överens om att vi tar varannan natt, eller varannan timme. Och så är det helt annorlunda än hur vi tänkt oss. Jag vet inte ens om jag kan amma, om barnet är friskt eller har kolik eller liknande. Jag litar på att om jag är slutkörd och behöver avlastning en natt och sovmorgon, får det.

Man kan ju bara lyfta frågan. Behöver ju inte göra ett shcema direkt. Men bara att prata lite om hur man tänker om ansvaret för bebisen första tiden t ex. Jag tror att det kan underlätta och ångrar att vi inte pratade om sådant innan vårt första barn. Men du gör ju självklart som du vill!
  • mariaheterjag
    escapee skrev 2014-12-16 10:23:45 följande:

Hade inte vi samma bf?? 12/1?

Men hur vet jag att det "händer ngt"? De kanske ska kännas såhär??

Jo jag har också den 12/1. Nä jag vet inte hur du vet att det händer något Haha men om bebisen varit fixerad länge och du nu känner ett tryck så kanske det är något på G. För trycket var väl något som kommit sista dagarna bara? Men det behöver säkert inte betyda något heller.

Jag önskar att min bebis kunde fixera sig. Den har inte ens sjunkit ner utan ligger högt upp fortfarande. Har ingen aptit och känner mig nästan illamående tror jet beror på att magsäcken inte får plats typ.
  • LängtansBlåaBlomma
    mariaheterjag skrev 2014-12-16 20:35:39 följande:

Man kan ju bara lyfta frågan. Behöver ju inte göra ett shcema direkt. Men bara att prata lite om hur man tänker om ansvaret för bebisen första tiden t ex. Jag tror att det kan underlätta och ångrar att vi inte pratade om sådant innan vårt första barn. Men du gör ju självklart som du vill!

Tog upp det med sambon och han sa det jag redan tänkt, att jag tar huvudansvaret eftersom han jobbar, men att om jag behöver kommer han avlasta. Och att vi delar på helgerna. Och att jag inte ska oroa mig.
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
  • mariaheterjag
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-16 21:25:59 följande:

Tog upp det med sambon och han sa det jag redan tänkt, att jag tar huvudansvaret eftersom han jobbar, men att om jag behöver kommer han avlasta. Och att vi delar på helgerna. Och att jag inte ska oroa mig.

Låter ju bra Bara att man sagt något innan tror jag kan göra skillnad sen när man är mitt i allt.
  • bejb

Har inte varit inne här på evigheter.. har det kommit någon bebis än?
    Går in i vecka 38 på fredag och nu får hon nog komma när hon vill tycker jag! :)

• Lolanthe
    Waimea skrev 2014-12-15 22:46:00 följande:
    Hehe, jag har inte frågat, mitt finska påbrå och min alldeles egna vedeldade bastu lockar för mycket. Vi började försöka oss på nr 3 i nämnda bastu smile2.gif
    Haha, nä om vi hade frågat kanske vi fått nej ;)
  • Isola88

gjorde ett misstag och sprang till bussen idag så nu är min foglossning tusen gånger värre än vanligt! usch vad jag vill ha bebis nu! 23 dagar kvar men de får gärna bli i natt, tycker de enda jag gör om dagarna nu är att känna efter och hoppas vid minsta känning att nu är de på gång.

• escapee
    Isola88 skrev 2014-12-17 21:46:47 följande:

gjorde ett misstag och sprang till bussen idag så nu är min foglossning tusen gånger värre än vanligt! usch vad jag vill ha bebis nu! 23 dagar kvar men de får gärna bli i natt, tycker de enda jag gör om dagarna nu är att känna efter och hoppas vid minsta känning att nu är de på gång.

"Lider" med dig, åh känner samma! Bebis får mer än GÄRNA bestämma sig för att titta ut inatt, eller åtminstone sätta igång det inatt ;) 26 dagar kvar här
  • Unique1

Idag föddes våran son kl.11:42, trots att han kom 2veckor för tidigt var det en stor kille på 3930g och 50cm

Svar på tråden BF Januari 2015