• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Nr 3 på G

Jobbigt att må så illa :( Hoppas det vänder snart, det enda jag vet är akupunktur eller ingefära som kan hjälpa

• mlisavvas1
    Fesitomo skrev 2014-05-16 20:08:27 följande:

Måste få gnälla av mig lite, har inte fått behålla någonting idag fast jag äter lergigan smile4.gif ska försöka med lite glass om en stund men har verkligen testat allt som jag kan komma på, jo citronvatten får stanna men hur mycket näring är det i det :( blä vad jag är trött på att må så här

Prova äta salta kex! De funkade för mig iaf :) hoppas du får

Må bättre snart o njuta av graviditeten!
  • sissi81

Hörrni.

Kan vi inte göra en liten lista med beräknade datum och uppdatera allt eftersom fler folk ansluter? Det är så intressant att de sammanslaget när alla är beräknade. Jag börjar så kan ni kopiera o fylla på Glad

sissi81- BF 20 Januari (3:e barnet)

• Youwontremember

Det finns en BF-tråd Länken hittar du i trådstarten

sissi81 skrev 2014-05-16 20:36:04 följande:
    Hörrni. Kan vi inte göra en liten lista med beräknade datum och uppdatera allt eftersom fler folk ansluter? Det är så intressant att de sammanslaget när alla är beräknade. Jag börjar så kan ni kopiera o fylla på sissi81- BF 20 Januari (3:e barnet)

• Fesitomo
    mlisavvas1 skrev 2014-05-16 20:18:07 följande:
    Prova äta salta kex! De funkade för mig iaf :) hoppas du får

Må bättre snart o njuta av graviditeten!
    Har testa sakta kex ingefära mm mm men nej :(
  • marsmamma87

Måste få gnälla av mig lite, har inte fått behålla någonting idag fast jag äter lergigan smile4.gif ska försöka med lite glass om en stund men har verkligen testat allt som jag kan komma på, jo citronvatten får stanna men hur mycket näring är det i det :( blä vad jag är trött på att må så här

Jag rekommenderar dig att åka till gynakuten, jag är såå glad att jag gjorde det när jag spytt upp allt jag ätit i två dagar. Dom hjälpte mig att vända illamåendet lite genom att ge dropp och mediciner .. Efter det blev allt lite lättare iallafall. Är lätt att man hamnar i en ond cirkel när man spyr eftersom man mår mer illa av en tom mage men så fort man äter så kommer det upp igen. Dropp var min räddning just då, nu äter jag visserligen lergigan sedan dess och tycker det hjälper mig. Men det finns ju andra mediciner att få om det inte funkar? Kram på dig, lider verkligen med dig!
  • snerkan

Vågar man ta hostmedicin, mollipect?!? Har sån hemsk hosta så jag står inte ut:s står på att det är okay men att man ska vara försiktig de första 3 månaderna.

• snerkan
    Måste få gnälla av mig lite, har inte fått behålla någonting idag fast jag äter lergigan ska försöka med lite glass om en stund men har verkligen testat allt som jag kan komma på, jo citronvatten får stanna men hur mycket näring är det i det :( blä vad jag är trött på att må så här

Jag fick primperan direkt vid förra graviditeten efter att lergigan inte fungerade. O det fungerade 1000ggr bättre än lergigan på mig.
  • Fesitomo
    marsmamma87 skrev 2014-05-16 20:54:29 följande:
    Jag rekommenderar dig att åka till gynakuten, jag är såå glad att jag gjorde det när jag spytt upp allt jag ätit i två dagar. Dom hjälpte mig att vända illamåendet lite genom att ge dropp och mediciner .. Efter det blev allt lite lättare iallafall. Är lätt att man hamnar i en ond cirkel när man spyr eftersom man mår mer illa av en tom mage men så fort man äter så kommer det upp igen. Dropp var min räddning just då, nu äter jag visserligen lergigan sedan dess och tycker det hjälper mig. Men det finns ju andra mediciner att få om det inte funkar? Kram på dig, lider verkligen med dig!
    Tack jag ska till läkarn på tis så får se vad han säger tar 3 lergigan om dan men de hjälper bara en liten stund :( vågar ju knappt gå utanför dörren
Svar på tråden BF Januari 2015