• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • sourpussy
    mlisavvas1 skrev 2014-05-17 07:54:54 följande:
    Jag kan verkligen inte ta in att jag är gravid är så lycklig!!
    Hur gammal är alla här inne? Och vart bor ni?
    Känner samma sak. ofattbart.. :) men är samtidigt så rädd nu för att nåt ska gå fel.

Jag är snart 32 och bor i Stockholm. du?
  • RockTheRebell

En snabb checklist är biträden :) men det är ju kul o skriva om det med. Jag bor 12 mil norr om gbg

mlisavvas1 skrev 2014-05-17 07:54:54 följande:
    Jag kan verkligen inte ta in att jag är gravid är så lycklig!!

Hur gammal är alla här inne? Och vart bor ni?

• mlisavvas1
    sourpussy skrev 2014-05-17 08:08:27 följande:
    Känner samma sak. ofattbart.. :) men är samtidigt så rädd nu för att nåt ska gå fel.

Jag är snart 32 och bor i Stockholm. du?
    Jag är 22 och bor i Stockholm :)
  • tumlaren

Hej,
    jag går också gärna med (även om det känns lite läskigt att outa sig så här tidigt, jag har liksom inte tagit in det riktigt). BF 18/1 enligt gravidkalender, bor i Sthlm och är 38 år, har en dotter på 19 månader.

Jag har tid hos BM 4/6 för inskrivning, testar en ny sedan min förra grav men funtar  redan på att byta - de här lät så himla fyrkantiga när jag frågade om tidigt VUL (har haft ett mf innan förra grav) "om bm tycker det finns anledning till oro så får du remiss" och var dessutom helt oförstående till att tider kl 10 eller 13 inte var toppen när man jobbar.

• mlisavvas1
    tumlaren skrev 2014-05-17 08:25:05 följande:

Hej,
    jag går också gärna med (även om det känns lite läskigt att outa sig så här tidigt, jag har liksom inte tagit in det riktigt). BF 18/1 enligt gravidkalender, bor i Sthlm och är 38 år, har en dotter på 19 månader.

Jag har tid hos BM 4/6 för inskrivning, testar en ny sedan min förra grav men funtar  redan på att byta - de här lät så himla fyrkantiga när jag frågade om tidigt VUL (har haft ett mf innan förra grav) "om bm tycker det finns anledning till oro så får du remiss" och var dessutom helt oförstående till att tider kl 10 eller 13 inte var toppen när man jobbar.

Rajja på mamma Mia i kista är världens bästa bm! Rekommenderar henne starkt, hade henne förra grav och kommer ha de nu me :)
  • marsmamma87

Oj så orolig jag är nu. Helt plötsligt mår jag så mycket bättre. Från att ha mått illa dygnet runt och knappt orkat upp ur sängen till att faktiskt må helt okej och kunna äta, hitta på saker osv.. Visst illamåendet är inte heeelt borta och jag äter fortf lergigan regelbundet men skillnaden är så stor. Både i hur jag mått tidigare i denna grav och framförallt hur jag mådde förra gången då jag kräktes konstant.

Kan detta vara tecken på missfall??:/

• Atja

Hej Allihopa här!:) Nu var det dags för mig att packa ihop mitt och byta tråd eftersom jag fått plus på stickan i veckan! Jag är 23 år och bor i ett hus på landet med min sambo. Har ju fortfarande sjukt svårt att ta in att våran snart 15 månaders son ska få ett syskon! Blir nästan tårögd av att tänka på det?:)) Är i v.5 och har Bf den 22 Januari om allt går vägen.

Ska ta mig en snabbtitt igenom hela tråden efter frukosten!:)

• sissi81

Jag är 33 och bor i Falköping. Här blir det en liten sladdis då mina tidigare barn är 10 och 12 år

• escapee

God morgon. Att brösten blir mer å mer ömma måste

Ju vara ett bra tecken va? ;)

Ibland gör de förbannad ont att nudda eller

Lägga sig på mage.

Svar på tråden BF Januari 2015