• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • SannaSanna
    mariaheterjag skrev 2014-05-17 11:11:37 följande:

Någon som känner sig deppig? Jag känner mig inte alls spec glad (som jag borde), utan tänker mer på alla uppoffringar jag måste göra de närmsta 2 åren. Vet att det bara är i mitt huvud men blir så trött på mig själv! Sover dåligt på nätterna, kan inte slappna av så kan säkert ha med det att göra också att jag känner mig så neggo.

Önskar jag kunde njuta av denna grav som nog blir den sista men vill bara va "normal" igen! 

Jag är inte på topp jag heller. Inte planerat att bli gravid, men blev ändå glad! Gift med en 3 åring. Bra förhållande. Trodde jag.. Hade aldrig kunnat föreställa mig reaktionen jag fick av mannen. Super arg, otrevlig. Sa bla att det var det värsta han kunde tänka sig. att det var helt åt helvete. Anklagade mig för att ha planerat detta och fört honom bakom ljuset. Jag är helt chockad. Vet inte hur jag ska hantera detta... Han sa även det där med att vi har det bra nu. Inte vill börja om med småbarnsår. Men det är inte ok att reagera som han gjorde. Vad säger ni? Vad ska jag göra? (Han har åkt in till stan och träffat en vän nu...)
  • SannaSanna
    SannaSanna skrev 2014-05-17 17:32:46 följande:
    Jag är inte på topp jag heller. Inte planerat att bli gravid, men blev ändå glad! Gift med en 3 åring. Bra förhållande. Trodde jag.. Hade aldrig kunnat föreställa mig reaktionen jag fick av mannen. Super arg, otrevlig. Sa bla att det var det värsta han kunde tänka sig. att det var helt åt helvete. Anklagade mig för att ha planerat detta och fört honom bakom ljuset. Jag är helt chockad. Vet inte hur jag ska hantera detta... Han sa även det där med att vi har det bra nu. Inte vill börja om med småbarnsår. Men det är inte ok att reagera som han gjorde. Vad säger ni? Vad ska jag göra? (Han har åkt in till stan och träffat en vän nu...)
    Gift och har ett 3 årigt barn, inte gift med 3 åring ;) komedi mitt i allt...
  • mariaheterjag
    Duochjag skrev 2014-05-17 17:18:02 följande:

Så kunde jag känna till och från första graviditeten. Än så länge har jag inte känt så denna gången. Min dotter är nog inte tillräckligt gammal , har ju fortfarande blöjor, klättrar på allt så man får vakta konstant, roar sig själv rätt dåligt... Så jag tror ju att skillnaden inte blir så stor som för dig, är ju inne i det fortfarande. Hoppas det vänder för dig snart, man vill ju kunna glädjas åt graviditeten!

Skönt att höra att fler känt samma! Jag börjar tvivla på allt, om jag verkligen vill ha ett till barn och börjar tänka att min sambo kanske inte är rätt för mig för att jag känner såhär?? Men egentligen förstår jag att det här är nog inte "jag" såsom jag brukar känna, utan bara någon knäpp.

Tror som du att om man redan har ett litet barn så är man redan inne i allt liksom.

Nåja över till något annat. Har fått ett till gravsymptom nu tror jag... är totalt osugen på allt ätbart. Mår inte illa men känner mig som mätt hela tiden!
  • marsmamma87
    SannaSanna skrev 2014-05-17 17:34:23 följande:
    Gift och har ett 3 årigt barn, inte gift med 3 åring ;) komedi mitt i allt...
    Hihi vad överraskad jag blev när du skrev att du var gift med en treåring.. Tack för ett gott skratt:) resten av ditt inlägg var ju dock mindre roligt, tycker inte alls det är okej av din man att reagera som han gjorde! Ni är ju två om graviditeten. Hoppas han förstår själv att han gjort bort sig som reagerat så när han lugnat ner sig..
  • sourpussy

Sannasanna.. Kanske bra att låta allt få lugna sig lite. Hade ni inte pratat om fler barn? Vet han inte hur de blir till??

• SannaSanna
    sourpussy skrev 2014-05-17 18:05:40 följande:

Sannasanna.. Kanske bra att låta allt få lugna sig lite. Hade ni inte pratat om fler barn? Vet han inte hur de blir till??

Ja du, man undrar ju lite vilken värld han lever i! Vi pratade om det för några månader sedan. Jag tyckte att 1 syskon inte vore helt fel. Han var tveksam. Så visst. Han längtade ju inte direkt. Men nu blev det ju som det blev. Trodde vi skulle kunna prata om det iallafall. Nu blev jag beskylld, utskälld och väldigt ledsen. Trodde aldrig han skulle göra något sådant! Vem säger så liksom?!?
  • fröet2015
    SannaSanna skrev 2014-05-17 18:16:12 följande:
    Ja du, man undrar ju lite vilken värld han lever i! Vi pratade om det för några månader sedan. Jag tyckte att 1 syskon inte vore helt fel. Han var tveksam. Så visst. Han längtade ju inte direkt. Men nu blev det ju som det blev. Trodde vi skulle kunna prata om det iallafall. Nu blev jag beskylld, utskälld och väldigt ledsen. Trodde aldrig han skulle göra något sådant! Vem säger så liksom?!?
    Oj, vilken reaktion! Låter hemskt för dig tycker jag.. Hoppas det bara är chocken, och att han kommer att ändra sin inställning när den lagt sig. 
  • SannaSanna
    fröet2015 skrev 2014-05-17 18:22:34 följande:
    Oj, vilken reaktion! Låter hemskt för dig tycker jag.. Hoppas det bara är chocken, och att han kommer att ändra sin inställning när den lagt sig. 
    Berättade igår kväll. Samma visa i eftermiddags.. Hur länge kam chocken sitta i?! Och vad gör jag sen? Om han inte ändrar sig/sin version av hur det gått till (kan tillägga att vi kört oskyddat i flera år utan att jag ätit piller så inte helt otippat..)
  • fröet2015
    SannaSanna skrev 2014-05-17 18:29:40 följande:
    Berättade igår kväll. Samma visa i eftermiddags.. Hur länge kam chocken sitta i?! Och vad gör jag sen? Om han inte ändrar sig/sin version av hur det gått till (kan tillägga att vi kört oskyddat i flera år utan att jag ätit piller så inte helt otippat..)
    Men herregud.. Han vet väl lika väl som vi andra vad som kan hända vid oskyddat sex? :( Jag skulle dock ge det ett par dagar, ibland dröjer det innan det lagt sig. Kanske han behöver prata med någon utomstående?
  • SannaSanna
    fröet2015 skrev 2014-05-17 18:45:56 följande:
    Men herregud.. Han vet väl lika väl som vi andra vad som kan hända vid oskyddat sex? :( Jag skulle dock ge det ett par dagar, ibland dröjer det innan det lagt sig. Kanske han behöver prata med någon utomstående?
    Ja. Du kanske har rätt. Inget att förlora på det nu direkt... Sjukt besviken bara... Vi är ju vuxna normalbegåvade människor. Borde veta bättre än att reagera så! Inget one night stand ju! Gifta med hus bil barn etc... ;( jaja.. Avvaktar och ser vad som händer när han kommer hem... Tack!
Svar på tråden BF Januari 2015