• RockTheRebell

BF Januari 2015

Hej!

Ser ingen Januari 2015 BF-tråd så jag startar en!

Jag ser framför mig att vi fördriver den här tiden tillsammans vare sig det är första eller syskongraviditet under trevlig ton och gärna lite glimten i ögat. Känner man för att vara otrevlig kan man vara det någon annanstans, för det är inte vad vi behöver här =)

Bildtråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-12/m73103374.html

BF-tråd:

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m73103390.html

• Svar på tråden BF Januari 2015
  • Serahjay
    Sunnan skrev 2014-05-16 15:12:32 följande:
    Nu sällar även jag mig till de oroliga. Är v7+1 idag och har haft molvärk i nedre delen av buken hela dagen. Först mest höger sida, nu mer centralt. Ingen blödning dock.
    Jag har oxå en jädrans molvärk dagarna i ända. Jag är i vecka 5+4 idag. 
    Det är jobbigt men skönt på samma gång. Jobbigt när man är på jobb och man står hela dagarna.. och man hinner inte kvida mellan kunderna.. 
    Men skönt för det är värt det. Det är ju en bebis som växer i magen så då gör det inget :)
  • ilyaln
    snerkan skrev 2014-05-16 20:56:16 följande:
    Vågar man ta hostmedicin, mollipect?!? Har sån hemsk hosta så jag står inte ut:s står på att det är okay men att man ska vara försiktig de första 3 månaderna.

På janusinfo är den klassificerad som 2:a, samma som bensodiazepiner. Jag hade nog ringt och hört med sjukvårdsupplysningen utifall att...

www.janusinfo.se/Beslutsstod/Lakemedel-och-fosterpaverkan/

Hoppas du kryar på dig snart :) 

• marsmamma87
    Fesitomo skrev 2014-05-16 20:59:27 följande:
    Tack jag ska till läkarn på tis så får se vad han säger tar 3 lergigan om dan men de hjälper bara en liten stund :( vågar ju knappt gå utanför dörren
    Hejar ändå på gynakuten, tre dagar är länge när man mår dåligt. Jag fick fantastisk hjälp å bemötande där. Och som sagt andra mediciner finns.. Fick också primperan där, tydligen mer effektivt för vissa! Ångrar att jag inte åkte dit tidigare. Ju tidigare man får hjälp desto lättare för kroppen att komma ikapp och må bättre igen (min egen övertygelse.) du bodde väl också i Gbg?
  • Nr 3 på G

Tycker hostmedicin ger så dålig lindring ändå (iaf dom receptfria) så jag hade nog hellre tagit en mugg med citron, honung och ingefära för att lindra än riskera nåt med bebisen för den lilla effekten man får av hostmedicinen

snerkan skrev 2014-05-16 20:56:16 följande:
    Vågar man ta hostmedicin, mollipect?!? Har sån hemsk hosta så jag står inte ut:s står på att det är okay men att man ska vara försiktig de första 3 månaderna.
  • Fesitomo
    marsmamma87 skrev 2014-05-16 21:09:25 följande:
    Hejar ändå på gynakuten, tre dagar är länge när man mår dåligt. Jag fick fantastisk hjälp å bemötande där. Och som sagt andra mediciner finns.. Fick också primperan där, tydligen mer effektivt för vissa! Ångrar att jag inte åkte dit tidigare. Ju tidigare man får hjälp desto lättare för kroppen att komma ikapp och må bättre igen (min egen övertygelse.) du bodde väl också i Gbg?
    Jag bor lite utanför Göteborg och tillhör väl Borås
  • marsmamma87
    Fesitomo skrev 2014-05-16 21:12:58 följande:
    Jag bor lite utanför Göteborg och tillhör väl Borås
    Okej, då är det kanske inte Sahlgrenska som gäller för dig då. Dom har mina varmaste rekommendationer annars. Håller tummarna för att det vänder snart för dig!!
  • Nr 3 på G

Har oxå värk till och från (är i v 4, 3+6) vet inte om man får mer och fortare när man redan fått barn innan men känner helt klart molande värk + att det drar i ligamenten och tynger i magen, kan inte ligga på mage för då mår jag illa

• mlisavvas1
    Nr 3 på G skrev 2014-05-16 21:21:36 följande:

Har oxå värk till och från (är i v 4, 3+6) vet inte om man får mer och fortare när man redan fått barn innan men känner helt klart molande värk + att det drar i ligamenten och tynger i magen, kan inte ligga på mage för då mår jag illa

Samma här!! Förutom att jag bara kan ligga på mage :p precis som förra graviditeten! Men Gud va kul då har vi ju bf typ samtidigt!
  • mariaheterjag
    AB mamma skrev 2014-05-16 09:09:05 följande:

Jag ringde igår och fick tid redan på tisdag för som hon sa. Man går igenom allt de kan erbjuda gällande mödravård. Men framförallt gå igenom kub för där krävs lite framförhållning. Ska man göra kub så tas ju blodprov v.9-11 så där bör man ju ha kontaktat dom i tid. Inskrivningen görs inte förrän v. 10-13

Tack för den informationen! För jag tänkte göra kub denna gång. Är ändå 33 år nu. Förra gången gjorde jag det inte men då oroade jag mig rätt mkt i slutet av grav, skulle va skönt att slippa det.
Svar på tråden BF Januari 2015