• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Malin1992

Grattis till alla som blivit gravida :) själv väntar jag på att min mens inte ska komma :P Nu e det så att jag e hungrig hela tiden, illamående hela tiden o mensvärken har börjat komma tidigare än någonsin:/ kan det betyda att jag kanske e gravid lr e det ngt annat???

• Lambo
    hellew skrev 2014-06-17 13:27:56 följande:
    har du bara en så går det ju att vänta m du kan håla ut :)
    Ja jag köpte två-pack.. Så ett kvar! Pratat med CB o de skall skicka nytt test! Snällt tycker jag :)
  • Malinbarre
    Lambo skrev 2014-06-17 12:21:41 följande:
    Sparade morgonurin, köpte CB. Så FUNKAR det inte :( Öppnade o kollade, uppsägningen hade liksom stannat innan den nådde remsan. Jag hällde dessutom ut urinet medan jag väntade.. Höjden av frustration! Är ju på BIM +2 så borde kunna prova senare idag? Gäller det att inte kissa på några timmar då eller hur funkar det?

Äsch jag hade låtit bli att kissa på ett par timmar och sen prova igen. Förra gången när jag var gravid så tog jag ett test på morgonen som visade svagt, for till Apoteket och köpte ett digitalt och ett vanligt clearblue, där stod det gravid 1-2 och ett starkare plus än morgonurinet :) så var inte rädd för att testa (testade då innan mens). Lycka till;)
  • JhjärtaK
    gabriellap skrev 2014-06-17 11:26:06 följande:
    typ 20 dagar:)

Oj, ja då borde du ju få rätt så starka positiva resultat om du nu är "säker" på när ÄL var?

Har du inte någon bild på det senaste testet du tog som du kan lägga upp här?
  • JhjärtaK
    Mollemolle81 skrev 2014-06-17 12:12:40 följande:
    Äl+8 idag å negativt....hade inte förväntat mig ngt annat heller...förra månaden när jag blev gravid (slutade i tidigt mf) så var det neg på just denna dagen å sen på +12 fick jag positivt... Var lite nyfiken om ifall det visade ngt idag men icke...nu testar jag på midsommarafton istället! Heja alla oss! Hoppas vi slipper dricka alkohol i helgen!

Ja hoppas hoppas! Fick också negativt på ÄL+8 igår och även negativt idag men en tillstymmelse till ett andra streck kunde jag ana, men troligtvis är det min hjärna som så gärna vill se ett andra streck så att den hittar på något som egentligen inte finns där

Fick också mf förra månaden, var i vecka 9. Med dottern så testade jag negativ på ÄL+8 och sen positivt på ÄL+10 så håller tummarna för att jag får positivt imorgon och det samma för dig på midsommarafton!
  • JhjärtaK
    Lambo skrev 2014-06-17 12:21:41 följande:
    Sparade morgonurin, köpte CB. Så FUNKAR det inte :( Öppnade o kollade, uppsägningen hade liksom stannat innan den nådde remsan. Jag hällde dessutom ut urinet medan jag väntade.. Höjden av frustration! Är ju på BIM +2 så borde kunna prova senare idag? Gäller det att inte kissa på några timmar då eller hur funkar det?

Drick nästan inget eller väldigt lite och håll dig i minst fyra timmar så kan du testa även med icke morgonurin efter BIM.
  • Lambo
    JhjärtaK skrev 2014-06-17 15:28:36 följande:

Drick nästan inget eller väldigt lite och håll dig i minst fyra timmar så kan du testa även med icke morgonurin efter BIM.
    Det får bli morgonurin, jag är en sån som kuddar HELA tiden ;) Väntar några dagar om det behövs.. Tror ju min kropp spelar mig ett spratt eftersom jag känner mig väldigt gravid!
  • Lambo
    Lambo skrev 2014-06-17 15:54:11 följande:
    Det får bli morgonurin, jag är en sån som kuddar HELA tiden ;) Väntar några dagar om det behövs.. Tror ju min kropp spelar mig ett spratt eftersom jag känner mig väldigt gravid!
    Kuddar = kissar... Svårt o vara för snabb på luren ;)
Svar på tråden BIM Juni 2014