• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • gabriellap

nä nu börjar jag tro att jag kanske inte är gravid ändå jag har ju tagit 3 stycker cleablue och alla har visat svaga plus och idag tar jag ett rfsu test och det var helt blankt:/ nu är jag en aning förvirrad 

• Alvolina
    Lola8200 skrev 2014-06-16 21:24:24 följande:

Är det någon mer än jag som fått tipset om att mysa varenda dag runt äl istället för varannan?

Vart har du fått det?

Tror det mest vanliga är att man inte ska ligga varje dag.
  • Lola8200

Jag läste en undersökning på Google och frågade min bim..och hon sa typ "kör på"..enl studien blev spermierna något färre men mycket "piggare"..själv blir jag lite fundersam..innan vi började försöka trodde jag att vi hade hammaren på spiken vad gällde fertilitet

• Malinbarre
    Är det någon mer än jag som fått tipset om att mysa varenda dag runt äl istället för varannan?

Vi kör det den här gången, varannan dag fram tills positivt äl-test och sen varje dag i 3 dagar. Jätte många som har plussat på den "metoden". Det är ingen fara att ha sex ofta så länge spermie-produktionen eller funktionen är nedsatt :)
  • JhjärtaK
    gabriellap skrev 2014-06-16 23:16:33 följande:

nä nu börjar jag tro att jag kanske inte är gravid ändå jag har ju tagit 3 stycker cleablue och alla har visat svaga plus och idag tar jag ett rfsu test och det var helt blankt:/ nu är jag en aning förvirrad 

Rsfu vanliga mäter först på 50, tror att CB mäter på 25. När plussade du först? Har du fått någon stegring? Har du tagit ett CB digitalt för då får du ju "veta" om du är i den veckan du bör vara. Lycka till!
  • ImseVimseSpindel
    gabriellap skrev 2014-06-16 23:16:33 följande:
    Ja, jag tycker också du ska ta ett digitalt så du får reda på vecka:)
  • JhjärtaK

Negativt igen men kan aaaana en skugga men vete sjutton om det är min hjärna som "hittar på den" för att jag så gärna vill se ett till streck  

Men vad sjutton är det för sådan mensvärk som jag har till och från det har jag aldrig innan bim förutom de två gånger jag varit gravid. Kanske har min kropp blivit lite knäpp av att jag fick mf för en dryg månad sedan?

Jaja, jag fortsätter att testa, inte så mycket mer man kan göra liksom förutom att invänta mens och det är jag alldeles för otålig för att orka göra

• ImseVimseSpindel

Vi brukar försöka mysa varje dag runt ÄL, men när jag blev gravid med dottern så hade vi bara sex 2 dagar de två då jag hade glad gubbe på äl-testet och det gick ju jättebra:) 

Kanske borde testa det igen.

Men jag har hört lite olika om det där så det är nog inget som är mest rätt:) 

Svar på tråden BIM Juni 2014