• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Lambo

BIM +3, inte ett tecken på att nån mens ska komma.. Trott det ett par gånger men icke! Inte ens LITE rosa. Känner mig som vanligt senaste veckan, trög mage o molvärk i rygg/mage. Inte testat sen BIM dagen tror jag eller BIM-1? Blev ju misslyckat igår, dumma test :( Men avvaktar test tills nya trillar in i lådan (Imorgon eller fredag) om inte tant röd hinner före! Spännande även fast jag tror negativt ;)

• Malin1992
    jemi01 skrev 2014-06-18 11:37:22 följande:

Ni andra som också har bim nästa vecka, hur gör ni vid midsommar? Hoppar över snapsen och öl till lunch helt eller tar nåt glas? Har tänkt att även om är tidigt (bim-5) så ska jag testa fredag morgon. Fler som vill testa med mig på fredag??

Jag kmr strunt i alkoholen helt o hållet, vill vara på den säkra sidan om det skulle visa sej att jag e gravid :) jag har BIM på måndag lr tisdag så jag kmr göra ett test på fredag morgon :)
  • Lambo

Ni andra som också har bim nästa vecka, hur gör ni vid midsommar? Hoppar över snapsen och öl till lunch helt eller tar nåt glas? Har tänkt att även om är tidigt (bim-5) så ska jag testa fredag morgon. Fler som vill testa med mig på fredag??

Vet man med sig att man vill bli gravid o kanske rent utav ÄR gravid så bör väl alkohol skippas? Det underlättar inte i alla fall :) Jag ska ev testa fredag morgon OM det behövs :) BIM +5 då
  • lisohl

Jag kommer inte att dricka alkohol på midsommar. Har bim på tisdag nästa vecka och kommer att testa tidigast då.
  • combat90

Jag kommer dricka alkoholfritt på midsommar. Jobbar dagen efter så det är enkelt att förklara varför jag inte ska dricka!! Bim på söndag enligt appen. Vi får se tänkte testa imorgon faktiskt... vi får se om de visar något annars väntar jag till efter bim o testar igen.

Idag äl+9 har jag haft liknande känsla som magkatarr längesen jag hade de. Men dock så halsbränna har jag i stort sett alltid.. mest kvällstid. Så de kan inte vara ett tecken. Men att de spänner o rycker o stramar i livmodern borde vara nåt eller?? Molvärk hat jag haft sen ägglossning typ slutade ett tag men kom i morse igen precis som jag skulle ha mens.. men icke än.. Men de e väl för att slemhinnan växte?!
  • JhjärtaK
    Charlie40 skrev 2014-06-18 11:38:27 följande:
    Hej till er som funderar över olika gravtester, jag har tyvärr gjort ett avbrytande i v 16 för tre veckor sedan pga kromosomfel. Nu vill vi försöka igen så fort det bara går. Jag har testat med RFSU och cb digital för att se så hcg har gått ur eller iaf sänkts i kroppen. RFSU fick jag ett svagt svgt streck på och samtidigt med cb digital gravid 2-3 veckor. Så cb digital är mycket känsligare än RFSU två pack, det röda. Ägglossningstesten ger oxå utslag så jag vet inte när jag har äl :( hoppas på ett negativt gravtest så vi kan se när äl kommer igång. Trodde jag hade det i dagarna och så kan det ju vara men vi kan ju inte vara säker. Vi kör på iaf. Hoppas på en mars/april bäbis.

Fick mf i vecka 9 förra månaden och fick negativt test från testlagret efter 2,5 vecka. De mäter från 25 (samma som cb digitala) medan rsfu vanliga mäter från 50.

Tänk på att man kan få positiva ÄL-test av hcg. Jag fick negativt gravtest på tisdagen, började testa med ÄL-test någon dag senare för jag hade så mycket ÄL-flytningar och värk och fick glad gubbe på lördagen så det kan gå snabbt! Håller tummarna för er!
  • Wishme
    mandalii skrev 2014-06-18 11:32:46 följande:
    Men ska du inte testa då?? Shit, att du kan hålla dig : )

Ja många säger så .. Men jag är så rädd för att få ett negativt test .. Så därför vill jag vara helt på sen säkra sidan innan jag testar , känns inte som att min mena uteblir hur länge som helst .. Men allt kan hända ;)
  • JhjärtaK

Har redan börjat testa men tänker testa på fredag också Blir mina svaga svaga streck synligare så skippar jag det helt. Blir de inte det så tar jag något/några glas vin. Gillar inte starksprit eller öl så det håller jag mig borta från. Kanske skippar jag att dricka helt då iaf en vuxen bör vara körklar utifall att något skulle hända med barnen eller någon annan (vi kommer att vara ute på landet).
  • Charlie40
    JhjärtaK skrev 2014-06-18 13:31:00 följande:

Fick mf i vecka 9 förra månaden och fick negativt test från testlagret efter 2,5 vecka. De mäter från 25 (samma som cb digitala) medan rsfu vanliga mäter från 50.

Tänk på att man kan få positiva ÄL-test av hcg. Jag fick negativt gravtest på tisdagen, började testa med ÄL-test någon dag senare för jag hade så mycket ÄL-flytningar och värk och fick glad gubbe på lördagen så det kan gå snabbt! Håller tummarna för er!
    Jo det är ju därför jag får utslag på äl testen :( lika förra gången. Man vill ju lixom bara skynda på det hela och få bort hcg nivån så man kan få en ny fräsch hcg :). Hade oxå testlagrets sticka som visade svaaaagt näst intill negativt, såg lite ut som spök samtidigt som cb digital visade gravid 2-3 förra gången.
  • Lambo

Vaknade förresten med träningsvärk båda låren (framsida) idag! Herrejösses kändes massor o helt obefogat.. Så mycket konstigheter min kropp har för sig alltså!

Svar på tråden BIM Juni 2014