• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-06-18 10:47:21 följande:
    Jahapp, BIM imorgon, känner lite lätt molande värk, som vanligt någon dag innan mens. Har haft pyttesmå bruna flytningar sedan i söndags, men brukar ha spottings några dagar innan mens, så det ser jag inte som ngt gravtecken. Testade negativt igår, dock inte morgonurin.

Ni andra som har BIM imorgon, känner ni av ngt, hur mycket har ni testat?

Har BIM på fredag och har testat sedan i måndags morse, svaaagt plus men knappt så att man kan se. Funderar på att inte testa imorgon bitti utan att vänta tills BIM istället och få ett tydligt plus istället för de här näst intill osynliga som ev skänker falska förhoppningar :-/ samtidigt så vet jag ju att jag är såååå dålig på att hålla mig ifrån testandet
  • BinniBoo
    JhjärtaK skrev 2014-06-18 11:12:52 följande:
    Har BIM på fredag och har testat sedan i måndags morse, svaaagt plus men knappt så att man kan se. Funderar på att inte testa imorgon bitti utan att vänta tills BIM istället och få ett tydligt plus istället för de här näst intill osynliga som ev skänker falska förhoppningar :-/ samtidigt så vet jag ju att jag är såååå dålig på att hålla mig ifrån testandet

köp cb digital så slipper man analysera om man ser två streck eller inte.. dessutom är det känsligare än de flesta andra tester. Jag plussade i måndags, BIM på söndag. Hade hunnit beställa andra test innan jag plussade så har testat dom nu efter jag plussat med cb.. negativt. I morse kunde jag kanske ev ana ett svagt andra streck men väldigt otydligt.. ändå skulle detta test mäta 10 mIU/ml medan cb digital mäter 25 mIU/ml
    (¯`°?.¸ ♥ Alexander 080219 ♥¸.?°´¯)
  • gabriellap

ska på vul idag eftersom man vill utesluta utomhavandeskap,har sedan igår haft otroligt ont i ena sidan,och jag har haft missfall tidigare och det har aldrig känts såhär,så vi får se vad dom säger:)

• Annette79
    gabriellap skrev 2014-06-18 11:28:39 följande:

ska på vul idag eftersom man vill utesluta utomhavandeskap,har sedan igår haft otroligt ont i ena sidan,och jag har haft missfall tidigare och det har aldrig känts såhär,så vi får se vad dom säger:)

Håller tummar och tår för dig att allt är som det ska!!!
  • mandalii
    Wishme skrev 2014-06-18 10:53:38 följande:

Hade BIM 12/6 känner inget alls .. Verken mens eller gravid ..

Hoppas på plus för många denna månad :)
    Men ska du inte testa då?? Shit, att du kan hålla dig : )
  • jemi01

Ni andra som också har bim nästa vecka, hur gör ni vid midsommar? Hoppar över snapsen och öl till lunch helt eller tar nåt glas? Har tänkt att även om är tidigt (bim-5) så ska jag testa fredag morgon. Fler som vill testa med mig på fredag??

• JhjärtaK
    BinniBoo skrev 2014-06-18 11:26:00 följande:

köp cb digital så slipper man analysera om man ser två streck eller inte.. dessutom är det känsligare än de flesta andra tester. Jag plussade i måndags, BIM på söndag. Hade hunnit beställa andra test innan jag plussade så har testat dom nu efter jag plussat med cb.. negativt. I morse kunde jag kanske ev ana ett svagt andra streck men väldigt otydligt.. ändå skulle detta test mäta 10 mIU/ml medan cb digital mäter 25 mIU/ml

Jag använder testlagrets som mäter från 25 men kanske skall jag våga mig på ett digitalt då? Har två hemma, får se om jag gör det ikväll. Skall försöka hålla mig i fem timmar och ta ett test från testlagret, tycker jag mig se ett streck där så kör jag på ett digitalt också
  • Charlie40

Hej till er som funderar över olika gravtester, jag har tyvärr gjort ett avbrytande i v 16 för tre veckor sedan pga kromosomfel. Nu vill vi försöka igen så fort det bara går. Jag har testat med RFSU och cb digital för att se så hcg har gått ur eller iaf sänkts i kroppen. RFSU fick jag ett svagt svgt streck på och samtidigt med cb digital gravid 2-3 veckor. Så cb digital är mycket känsligare än RFSU två pack, det röda. Ägglossningstesten ger oxå utslag så jag vet inte när jag har äl :( hoppas på ett negativt gravtest så vi kan se när äl kommer igång. Trodde jag hade det i dagarna och så kan det ju vara men vi kan ju inte vara säker. Vi kör på iaf. Hoppas på en mars/april bäbis.

• Inseminera2014

Charlie40>>Kromosomfel, gjorde ni bara nackuppklaring + blodprov eller gick ni vidare med fler tester?
    Är lastgammal (40) så jag funderar på vad jag ska göra framöver.

Lycka till!

• Charlie40
    Inseminera2014 skrev 2014-06-18 11:49:40 följande:

Charlie40>>Kromosomfel, gjorde ni bara nackuppklaring + blodprov eller gick ni vidare med fler tester?
    Är lastgammal (40) så jag funderar på vad jag ska göra framöver.

Lycka till! smile1.gif

Jag har gjort 2 avbrytanden på 6 månader. Första gången i nov, vi fick 1:7 på kub testet där det var blodprovet som drog ner resultatet. Vi gick vidare med moderkaksprov och där visades det att vår flicka hade Trisomi13 vilket är en allvarlig kromosomavvikelse 1:12500 får det, så det är väldigt ovanligt. Nu visade det sig att vår andra ängelflicka hade Trisomi21. Enligt läkarna är detta fruktansvärt ovanligt och att någon drabbas av detta två ggr på 6 månader har dom inte varit med om tidigare. Det är inte av ärftlig sort så vi har helt enkelt haft otur. Jag är 41 så ålder kan spela in men enligt läkarna så bör detta inte hända med olika Trisomier två ggr. Chansen till friskt barn är ändå 95% så vi kommer försöka en sista gång. Vi gör inte kub utan går direkt på moderkaksprov i v 11 så slipper man gå så långt om ngt skulle vara fel.

Avbrytanden av våra flickor var det svåraste jag gjort, har tre barn sedan tidigare och vet hur underbar en förlossning är när man får ngt positivt i slutändan, nu var det bara ångest genom värkarna. Det kanske låter konstigt att vi vill försöka igen men just nu är det det ända jag kan tänka på. Min sambo har inga barn och han har varit så glad över graviditeterna och så har det slutat så jobbigt. Nu vill vi komma över detta och få ett friskt barn ihop. Lycka Till!
Svar på tråden BIM Juni 2014