• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-06-19 09:51:59 följande:

Jag fick min mens punktligt idag på bim. Blir juli-tråden som gäller för mig nu. Så himla ledsen Gråter

Usch så tråkigt! Hoppas att juli blir er månad!
  • Wishme
    Annette79 skrev 2014-06-18 22:25:04 följande:
    Oj shit att du kan hålla dig... Imponerande :) Min vän har gått tre veckor efter bim och mår illa och gråter heeeelaaa tiden och har humörsvängningar så det skriker om det men hon VÅGAR INTE TESTA!! Hon vill inte bli besviken så hon bara går och väntar på mensen som aldrig är sen :))) Tycker hon är fantastiskt söt :) Har du kollat vårtgårdarna? Dom brukar bli mörkare, man kan få svullet tandkött, kramp i vaderna på nätterna, täppt näsa bara så där, jag har tjockare vita flytningar (ursäkta språket) min temp pendlar upp och ner varje dag men den ligger alltid minst 0,4 grader över min bas temp, extremt trött, kissar ofta... Ja listan kan göras lång men känner du igen några symptom? :)
    Hehe .. jag är nog som din vän då ? =) haha 

Jag vågar inte heller testa .. 
    Täppt näsa har jag jämt så de är inget jag kan lita på , tröttare har jag dock blivit men de är väl säkert för att de snart är semester.. =) 

Jo jag vet att den där listan kan göras hur lång som helst men jag tror ändå inte att jag är gravid.. skulle man frågat en barnmorksa nu så skulle hon säkert sagt att jag va de , eftersom mensen inte brukar va sen .. speciellt inte så här länge .. 

Efter mitt piller stopp i mars tog det 27 dagar innan jag fick min mens, som innan när jag började med dom , mensen kom, och de tig exakt 27 dagar sen kom mensen igen , nu har de ju gått 35 dagar .. =) ? 
  • Wishme
    Malin1992 skrev 2014-06-18 22:25:05 följande:
    Jag vet inte riktigt vilken av dagarna jag hade äl. Använde äl test o båda dagarna visade :)gubbe.. Så jag e lite osäker på vilken av dagarna det var jag hade äl..
    Vänta ett tag så ser du sen hur de blir =) 
  • Annette79
    Wishme skrev 2014-06-19 10:12:06 följande:
    Hehe .. jag är nog som din vän då ? =) haha 

Jag vågar inte heller testa .. 
    Täppt näsa har jag jämt så de är inget jag kan lita på , tröttare har jag dock blivit men de är väl säkert för att de snart är semester.. =) 

Jo jag vet att den där listan kan göras hur lång som helst men jag tror ändå inte att jag är gravid.. skulle man frågat en barnmorksa nu så skulle hon säkert sagt att jag va de , eftersom mensen inte brukar va sen .. speciellt inte så här länge .. 

Efter mitt piller stopp i mars tog det 27 dagar innan jag fick min mens, som innan när jag började med dom , mensen kom, och de tig exakt 27 dagar sen kom mensen igen , nu har de ju gått 35 dagar .. =) ? 
    Riktigt imponerad av att du kan vänta :)) Sen om du plussar har du ju kommit ganska långt i graviditeten :))) Men har du tänkt att testa alls eller ska du gå direkt till mvc och "kolla" där när du känner dig redo? :))
  • Annette79
    Lambo skrev 2014-06-19 06:05:20 följande:

Jag kunde inte hålla mig från att testa idag, testen kom i lådan igår.

Jag har plussat o det känns svårt att greppa NU :))

( BIM +4 )

Grattis till alla nya plus o lycka till ni som har BIM snart!

phpA4Mic767889.jpg

Grattis :)))
  • Wishme
    Becks5 skrev 2014-06-19 08:00:30 följande:

Jag tog test imorse ÄL+8 och tycker mig se något men det är väl ett spökstreck säkert. Vet inte om man ser på bilden, vad tycker ni?

Från min data ser jag inget =( hoppas man ser nåt i verkligheten..

• Wishme
    Annette79 skrev 2014-06-19 10:26:45 följande:
    Riktigt imponerad av att du kan vänta :)) Sen om du plussar har du ju kommit ganska långt i graviditeten :))) Men har du tänkt att testa alls eller ska du gå direkt till mvc och "kolla" där när du känner dig redo? :))
    Ne jag vill nog testa hemma först =) men frågan är bara när jag vågar .. de kommer inte bli i helgen iaf.. ska åka till gbg idag , så de kommer gå lätt som en plätt att vänta ut helgen iaf.. på måndag kommer ju mensen va 12 dagar sen så då börjar de ju nästan bli onormalt för min del att den inte kommer.. 1-2 dagar hit eller dit med sen mens de är väl en sak men 12 dagar .. :P hehe 

så till veckan får vi se vad som händer =) 

Ja men precis , roligare att ha mindre til kvar till v.12 då riskerna minskar drastiskt.. 
  • JhjärtaK
    Wishme skrev 2014-06-19 10:35:40 följande:
    Ne jag vill nog testa hemma först =) men frågan är bara när jag vågar .. de kommer inte bli i helgen iaf.. ska åka till gbg idag , så de kommer gå lätt som en plätt att vänta ut helgen iaf.. på måndag kommer ju mensen va 12 dagar sen så då börjar de ju nästan bli onormalt för min del att den inte kommer.. 1-2 dagar hit eller dit med sen mens de är väl en sak men 12 dagar .. :P hehe 

så till veckan får vi se vad som händer =) 

Ja men precis , roligare att ha mindre til kvar till v.12 då riskerna minskar drastiskt.. 
    Hur gör du med allt som inte är ok att äta och dricka som gravid? Tänker speciellt nu på midsommarhelgen med allt kallskuret, kallrökt, varmrökt, dessertostar och alkohol?
  • Wishme
    JhjärtaK skrev 2014-06-19 10:37:37 följande:
    Hur gör du med allt som inte är ok att äta och dricka som gravid? Tänker speciellt nu på midsommarhelgen med allt kallskuret, kallrökt, varmrökt, dessertostar och alkohol?
    Alkoholen är lugnt, har inte druckit på 2 år =) och tänker inte börja igen heller.. 
    Maten är nog också lugnt, vi ska åka iväg och vi äter nog på restaurang .. =) 
    Jag tänker ju klart på att "om jag är gravid så....."
    men känns ändå som jag ska leva på som vanligt .. 
  • Annette79
    JhjärtaK skrev 2014-06-19 10:37:37 följande:
    Åh JhjärtaK, har du en enkel etikett på vad man får och inte får äta... Jag har glömt allt och kommer inte kunna sitta och googla på stooooora familje middagen imorgon. :( Typ så man lätt kan komma ihåg :))
Svar på tråden BIM Juni 2014