• Anonym (duscha)

Hur ofta duschar ni?

Hur ofta duschar ni?Räcker det förresten att duscha med enbart vatten?

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni?
  • hejnina

I regel en gång om dagen, och ja det duger fint att bara använda vatten.. det gör jag :) med en svamp om jag känner mig jättesmutsig och ibland lite honung i ansiktet, men annars bara vatten!

• Modernmom

Var fjärde dag hoppar den här donnan in i duschen. Skonsamt för hud och hår. Och kroppen lär sig hitta renhet i att inte duscha så ofta. Går alldeles utmärkt.

• frumamma

Ibland en gång om dagen, ibland en gång i veckan. Allt beror på vad jag gjort, hur jag känner mig och om jag är rastlös eller inte.

Antar du menar att "är det ok att duscha i enbart vatten eller måste det vara tvål, schampoo och balsam, etc?" Och ja, går utmärkt med att duscha i enbart vatten - det gör jag varannan gång om jag duschar varje dag.

• Anonym (duscha)
    frumamma skrev 2014-05-02 20:45:04 följande:
    Ibland en gång om dagen, ibland en gång i veckan. Allt beror på vad jag gjort, hur jag känner mig och om jag är rastlös eller inte. Antar du menar att "är det ok att duscha i enbart vatten eller måste det vara tvål, schampoo och balsam, etc?" Och ja, går utmärkt med att duscha i enbart vatten - det gör jag varannan gång om jag duschar varje dag.

Ja,om det är okej att duscha i enbart vatten?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (duscha) skrev 2014-05-02 20:37:04 följande:
    Hur ofta duschar ni?Räcker det förresten att duscha med enbart vatten?
    Olika....varje dag, varannan dag, var tredje dag...beroende på vad jag gör (svett, smuts o.s.v.) och vem jag umgås med.

Har jag duschat samma dag kan det hända att jag bara sköljer av mig i vatten (efter sex typ), annars är det alltid med tvål och oftast även schampo.
  • Stokke

Minst en gång om dagen. Ibland två gånger.
    Tvättar håret max två gånger i veckan.
    Blöter inte håret vid de övriga duscharna. Torrschampo is da shit :)

Svar på tråden Hur ofta duschar ni?