• Anonym (duscha)

Hur ofta duschar ni?

Hur ofta duschar ni?Räcker det förresten att duscha med enbart vatten?

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni?
  • corran

Duschar alltid 2 ggr om dagen, morgon och ikväll. På morgon för att det hjälper mig att piggna til sen så gillar jag att känns mig fräsh under dagen, på kvällen dels för avslappning och för att jag tyxker de är skönt att lägga sig ren i sängen. Håret försöker jag att endast tvätta var 3e dag. Ibland använder jag duschcreme också.

• Oleanna

Minst 1 gång om dagen, är det varmt eller man sportar så oftare. Duschtvål och lotion används för att inte torka ut huden.

• Anonym (Spongebob)

Tvättar underliv och under armarna dagligen. Ibland bara med vatten, ibland med tvål. Tvättar ansiktet med vatten morgon och kväll, om sminkat mig tvättar jag med borttagning. Helduschar och tvättar även håret då ca var tredje dag. Har jag tränat el gjort annat och svettig duschar jag efter det.

• IsDimma

Två, tre gånger i veckan normalt om jag inte svettats eller liknande. Oftare på sommaren när det är varmt, mer sällan på vintern när det är kallt typ.

• Anonym (duscha)

Tänker om man bör duscha sig därnere med tvål varje dag?

• La Lola

Vid behov.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • hejnina
    Anonym (duscha) skrev 2014-05-02 22:36:31 följande:
    Tänker om man bör duscha sig därnere med tvål varje dag?
    Man bör faktiskt aldrig duscha sig med tvål där nere. 
  • LaFontaine

Jag duschar dagligen, ibland, om jag inte tält mig för kan det bli två.

Jag måste duscha varje morgon, för jag vaknar så stel och det varma vattnet hjälper till att mjuka upp kroppen.

Däremot tvättat jag väldigt sällan själva kroppen med tvål. Armhålor och rumpan får sig däremot lite tvål, resten går klara sig med vatten. Håret tvättas varannan, var tredje dag beroende på skick.

• Anonym (*)

Varje morgon samt efter träning.

Svar på tråden Hur ofta duschar ni?