• Anonym (duscha)

Hur ofta duschar ni?

Hur ofta duschar ni?Räcker det förresten att duscha med enbart vatten?

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni?
  • sextiotalist
    Modernmom skrev 2014-05-03 17:03:59 följande:
    Vet ni vad som hade varit roligt? Om ALLA ringde sin gynekolog på måndag och frågade: tvål eller vatten i underlivet.

Och till er som luktar illa om ni inte tvättar med tvål: blä. Det är PÅ GRUND AV att ni tvättar med tvål som ni luktar illa.

Flytningar luktar inte, mens luktar verkligen inte, så jag vet inte hur ni lyckats fucka up era fittor egentligen, men en kvalificerad gissning är.... TVÅL.
  • PrinsessanLeia

Jag tror definitivt att det är fler undeliv som hamnar i obalans och luktar illa för att man använder tvål, syntetunderkläder och tajta åtsittande kläder än såna som gör det av att tvättas med vatten varje eller varannan dag och där kvinnan bär bomullstrosor och kläder som andas.

• Radhuspinglan
    sextiotalist skrev 2014-05-03 17:12:06 följande:

Fast mitt underliv luktar inte och jag använder tvål samt en massa vatten (så där inte blir några tvålrester kvar - för DET luktar, vartän på kroppen det är). Nu dejtar jag förvisso bara 40+are (är 20+ själv), och fyra av nio har sagt att jag luktar "ungflicksfitta" mellan benen. De övriga har inte sagt nått, dock heller aldrig visat tecken på att det skulle lukta illa. En av dessa var jag för övrigt tillsammans med i tre år... Det är väl kanske olika för alla? För mig funkar iaf tvål och rikligt med vatten.
  • sextiotalist
    Radhuspinglan skrev 2014-05-03 17:17:03 följande:

Fast mitt underliv luktar inte och jag använder tvål samt en massa vatten (så där inte blir några tvålrester kvar - för DET luktar, vartän på kroppen det är). Nu dejtar jag förvisso bara 40+are (är 20+ själv), och fyra av nio har sagt att jag luktar "ungflicksfitta" mellan benen. De övriga har inte sagt nått, dock heller aldrig visat tecken på att det skulle lukta illa. En av dessa var jag för övrigt tillsammans med i tre år... Det är väl kanske olika för alla? För mig funkar iaf tvål och rikligt med vatten.
    Självklart finns det de som klarar det. Men för de som luktar ofräscht (dvs de som måste tvätta sitt underliv med tvål, annars luktar det) har fått en obalans i underlivet. För ett balanserat underliv behöver inte tvål, man kan skölja av det med vatten (eller med en tvättlapp) för att ta bort tygrester (ja det kommer sådant från trosor), felkalirester (som kan komma med när man har gaser i magen) och svett. Men man behöver inte tvålen, för det fettet som tvålen löser, ska vara kvar, det skydd som tvålen löser ska vara där, de bakterier som tvålen tar död på ska vara där.
  • sextiotalist
    Radhuspinglan skrev 2014-05-03 17:17:03 följande:

Och såklart du lukter "ungflicksfitta" . När man blir äldre så ändras hormonbalanser i kroppen och det påverkar absolut doften.
    Jag har passerat klimateriet nu och har absolut inte samma doft som när jag var 25 och är, om möjligt, ännu mer känslig nu.
    Jag har fått börja med att använda en intimgele, för att jag mina flytningar har börjat minska och det märks att slemhinnorna inte riktigt har samma fräschör som när jag var yngre.
    Jag kommer undvika östrogener så länge jag kan, men är väl medveten om att det nog kommer behövas i framtiden, i varje fall om man ska slippa smärtsamma samlag
  • Anonym (S)

För ofta. Varje morgon hårtvätt o allt. Ibland på kvällen om jag känner mig ofräsch. Avundas de som duschar ett par gånger i veckan bara, tror det är bättre för hud och hår. Och en vanesak; de ser ju minst lika fräscha ut.

• Gathehielm

En gång i veckan, max. Tvättar mig i handfatet på morgonen övriga dagar, eller håller mig borta från folk. Lite skit stärker bara immunförsvaret.

Reasons... we all have them, at times.
  • Fjärilslarv
    Gathehielm skrev 2014-05-03 17:36:46 följande:
    En gång i veckan, max. Tvättar mig i handfatet på morgonen övriga dagar, eller håller mig borta från folk. Lite skit stärker bara immunförsvaret.
    efter träning eller annan fysisk aktivitet då?
  • Gathehielm
    Fjärilslarv skrev 2014-05-03 17:43:58 följande:
    efter träning eller annan fysisk aktivitet då?
    Om jag drivit runt i lera och grävt vattengrav, eller liknande, men aldrig bara för att bli av med svett.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Fjärilslarv
    Gathehielm skrev 2014-05-03 17:54:36 följande:
    Om jag drivit runt i lera och grävt vattengrav, eller liknande, men aldrig bara för att bli av med svett.
    ok så om du har kört ett hårt träningspass där du är helt sjöblöt av svett så badar/duschar inte du?
    uuuäääkk!
Svar på tråden Hur ofta duschar ni?