• Anonym (duscha)

Hur ofta duschar ni?

Hur ofta duschar ni?Räcker det förresten att duscha med enbart vatten?

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni?
  • volvo142

varje morgon och nej vatten räcker verkligen inte !
    Iallafall inte som jag svettas stinker svett efter en skoldag, ibland också då duschar ja gånger på en dag.skulle inte villja umgås med nått slavs slusk som duscha en gång i veckan typ..Kräks

• Anonym (fundersam)

Jag duschar ungefär varannan dag. Jag tränar 4 ggr/vecka så jag duschar ju såklart efter det. Då tvättar jag ju även håret.

Jag tvättar även underlivet med apolivas intimtvål och tar ibland apolivas intimcreme efteråt. Förut tvättade jag endast med ljummet vatten, men ändrade rutinen eftersom jag en period fick enormt torrt underliv som kliade något fruktansvärt. Jag har inte längre några problem med torrt underliv.

Ni som skriver att man absolut inte ska tvätta med tvål, menar ni även intimtvål? :/

• sextiotalist
    Anonym (fundersam) skrev 2014-05-03 11:51:34 följande:
    Jag duschar ungefär varannan dag. Jag tränar 4 ggr/vecka så jag duschar ju såklart efter det. Då tvättar jag ju även håret.

Jag tvättar även underlivet med apolivas intimtvål och tar ibland apolivas intimcreme efteråt. Förut tvättade jag endast med ljummet vatten, men ändrade rutinen eftersom jag en period fick enormt torrt underliv som kliade något fruktansvärt. Jag har inte längre några problem med torrt underliv.

Ni som skriver att man absolut inte ska tvätta med tvål, menar ni även intimtvål? :/
    Egentligen behövs inte tvål alls, eftersom underlivet är själrenande. Ja, jag menar även intimtvål (fungerar inte på mig heller)
  • Anonym (d)

Självklart ska man inte använda något annat än ljummet vatten till att tvätta underlivet! Jag tvättar bara med vatten och jag luktar alltid fräscht. Man måste inte tvätta kroppen med tvål varje dag heller. Man kan gnugga eller använda tvättlapp i armhålor t ex. Sulfater i tvål torkar ut huden och rubbar balansen.

• Anonym (fundersam)
    sextiotalist skrev 2014-05-03 11:54:14 följande:
    Egentligen behövs inte tvål alls, eftersom underlivet är själrenande. Ja, jag menar även intimtvål (fungerar inte på mig heller)

Jag har testat att vara utan tvålen men efter några veckor blir det snustorrt och kliar! Vad rekommenderar du för att skippa tvålen, utan att få problem? :/ Det bästa vore ju att skippa den :)

Tänkte mig att intimtvål måste vara bra, eftersom det heter just intimtvål, även om min mamma har varit noga med att lära mig att man inte använder tvål.

• Blancheflour
    sextiotalist skrev 2014-05-03 11:19:34 följande:
    Är frätande för underlivet

Frätande?! Varför säljs det då på Apoteket? Mitt underliv finns kvar trots allt även om jag använt det i 25 år.
  • Fjärilslarv

i princip varje dag, tvättar med ducsholja, underlivet endast vatten. tvättar håret var 3.e dag där emellan har jag i balsam som får verka någon minut när jag duschar.

• Fjärilslarv
    Anonym (fundersam) skrev 2014-05-03 11:51:34 följande:

alla är vi olika, mitt underliv skulle inte klara av intimtvålen tyvärr :(
Svar på tråden Hur ofta duschar ni?