• Anonym (duscha)

Hur ofta duschar ni?

Hur ofta duschar ni?Räcker det förresten att duscha med enbart vatten?

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni?
  • Gathehielm
    Fjärilslarv skrev 2014-05-03 18:09:30 följande:
    ok så om du har kört ett hårt träningspass där du är helt sjöblöt av svett så badar/duschar inte du?
    uuuäääkk!
    Det är inte som att jag knackar på och kör upp armhålan i näsan på dig.

Jag trivs bra i min egen lukt, bara, och jag ser till att den inte stör någon annan.
    Reasons... we all have them, at times.
  • Insanejane77

Får jag fråga, ni som inte använder annat än vatten, menar ni att ni inte tvättar yttre blygdläppar och ljumskar, stjärt osv med tvål/duschkräm heller? Eller menar ni att ni försöker att inte tvätta slemhinnorna med något medel? För det kan jag förstå isf men iaf jag behöver nån form av duschkräm på de andra platserna åtminstone.

• La Lola
    Insanejane77 skrev 2014-05-03 19:54:08 följande:
    Får jag fråga, ni som inte använder annat än vatten, menar ni att ni inte tvättar yttre blygdläppar och ljumskar, stjärt osv med tvål/duschkräm heller? Eller menar ni att ni försöker att inte tvätta slemhinnorna med något medel? För det kan jag förstå isf men iaf jag behöver nån form av duschkräm på de andra platserna åtminstone.
    Jo det gör jag. Jag tvättar mig bara inte med tvål i snippan.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Fjärilslarv
    jag använder vatten till alla muffdelar, ljumsken osv och till rumpan.
  • Fjärilslarv
    när man sköjer av duscholjan så kommer det ju tyvärr på de yttre muffdelarna i alla fall.
  • PrinsessanLeia

Använder öht inte tvål annat än på händerna eller om jag är extremt smutsig i ex ansiktet. Schampolödder anvöbds till rakning av armhålor och ben. Jag duschar väldigt sällan då jag är badfantast och jag upplever mig som väldigt ren och fräsch när jag kommer ur badet. Det absolut sämsta är ju duschar som sitter fast högt upp, de blir man öht inte ren av.

• Insanejane77

Ok, då är vi alla olika :) 
    Jag är ingen lättviktare direkt utan har mulliga lår och mage på så vis att det bildar hudveck så jag upplever att om jag svettas mycket att jag luktar illa ur de regionerna. I o f så har jag inte provat att inte använda någon duschkräm där så det kanske funkar lika bra med bara vatten, får prova! 

• Radhuspinglan
    PrinsessanLeia skrev 2014-05-03 20:14:54 följande:
    Använder öht inte tvål annat än på händerna eller om jag är extremt smutsig i ex ansiktet. Schampolödder anvöbds till rakning av armhålor och ben. Jag duschar väldigt sällan då jag är badfantast och jag upplever mig som väldigt ren och fräsch när jag kommer ur badet. Det absolut sämsta är ju duschar som sitter fast högt upp, de blir man öht inte ren av.

Om jag ska bada och känna mig ren, så måste jag iaf duscha innan (för att undvika att bada i min egen skit), samt duscha av mig efteråt (för att jag just HAR badat i min egen skit). Fast jag ogillar bad i badkar. :S
Svar på tråden Hur ofta duschar ni?