• Anonym (duscha)

Hur ofta duschar ni?

Hur ofta duschar ni?Räcker det förresten att duscha med enbart vatten?

• Svar på tråden Hur ofta duschar ni?
  • Blancheflour
    Anonym (tvål) skrev 2014-05-03 14:50:53 följande:
    Lukten kan knappast försvinna när man har mens om man bara tvättar med vatten.

• Soltussen

Duschar varje dag, men använder produkter(schampoo, balsam, duschkräm 2 gånger i veckan). Underliv tvättar jag i regel med vatten och vid behov med intim tvättolja.

• Anonym (tvål)
    Blancheflour skrev 2014-05-03 14:59:04 följande:
    Mår illa.

Helt otroligt att det finns så många ohygieniska människor!
  • Anonym (h2o)
    sextiotalist skrev 2014-05-03 15:16:25 följande:
    Ja, ett underliv i obalans luktar illa, ett underliv i balans luktar inte illa.
    Eftersom jag har varit där, med ett underliv i obalans så vet jag mycket väl hur det inte bör lukta.
    Sedan jag slutade med tvål i underlivet (på inrådan av min gynekolog, men de vet väl inget om kvinnors underliv) så har mitt underliv blivit fräschare, och enligt min dåvarande gynekolog (ja, de brukar faktiskt lukta på flytningar, näsan hos en gynekolog är ett väldigt viktigt redskap) så fick mitt underliv tillbaka den naturliga (och faktiskt fräscha) doft som det skulle ha.

Tvål kan rubba balansen
    Helt rätt. jag har aldrig använt produkter i underlivet och luktar inget alls. Jag är för övrigt gift med en man som är sommelier och har mycket känslig näsa. Inte heller han känner någon lukt
  • sextiotalist
    Anonym (...) skrev 2014-05-03 14:20:40 följande:

Jag tänker att man tvättar liksom runtomkring när hon säger hela underlivet, var nog det hon menade också. Nog tvättar jag så gott det går därnere innanför blygdläpparna också och jag har varken svamp, har inte börjat fräta eller irritera på mig iallafall. Känns ju ofräscht att inte tvätta sig ordentligt därnere. Ja det är självrengörande men inte trollas ju mens och flytningar som kommit ut bort.
    Flytningar är till för att hålla underlivet i balans och hålla underlivet rent, så flytningar ska inte tvättas bort. Däremot har man flytningar pga svamp, så kan man få en vit beläggning. Men har man friska flytningar, så smörjer de slemhinnorna så att de håller sig friska och fräscha.
    Tar du bort tårvätskan också från ögat, torkar ur saliven ur munnen. Det är samma sak.
  • Anonym (...)
    Blancheflour skrev 2014-05-03 14:56:46 följande:

• Anonym (...)
    sextiotalist skrev 2014-05-03 15:16:25 följande:
    Ja, ett underliv i obalans luktar illa, ett underliv i balans luktar inte illa. Eftersom jag har varit där, med ett underliv i obalans så vet jag mycket väl hur det inte bör lukta. Sedan jag slutade med tvål i underlivet (på inrådan av min gynekolog, men de vet väl inget om kvinnors underliv) så har mitt underliv blivit fräschare, och enligt min dåvarande gynekolog (ja, de brukar faktiskt lukta på flytningar, näsan hos en gynekolog är ett väldigt viktigt redskap) så fick mitt underliv tillbaka den naturliga (och faktiskt fräscha) doft som det skulle ha. Tvål kan rubba balansen

Mina flytningar luktar inget, men mens luktar ju oavsett!
  • Radhuspinglan

Jag duschar varje morgon. Jag kommer inte igång utan en dusch och rena kläder (kan liknas med en kaffedrickare som måste ha sitt morgonkaffe för att komma igång om mornarna). Innan läggning tvättar jag ansiktet och sätter på mig en ren sovtröja och rena sovtrosor. Luktar jag svett så tvättar jag av mig under armarna också (eller duschar - beroende på hur pass trött jag är). Vid behov duschar jag fler gånger om dan.

• La Lola
    Blancheflour skrev 2014-05-03 14:33:38 följande:

Så du tvättar dig inte ens när du har mens, du går alltså omkring med gårdagens mens i könshåret och vaginan? Du är ju en Snuskfia och skitäcklig! Blää
    Hur f-n lyckades du få till det av det jag skrivit? Mycket...mycket märkligt!
    Och något könshår har jag förövrigt inte.

Sen de där personliga påhoppen du gör, ja de tänker jag inte låtas om.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
Svar på tråden Hur ofta duschar ni?