Hur ofta duschar ni?
Hur ofta duschar ni?Räcker det förresten att duscha med enbart vatten?
Hur ofta duschar ni?Räcker det förresten att duscha med enbart vatten?
2 ggr/vecka är det storrengöring med hårtvätt, tvåltvätt under armhålor och rumpa och skrubbhandskar på resten av kroppen.
Sippan sköljs grundligt med endast vatten på slemhinnedelarna (snippdoft kom upp i en diskussion med min partner - enl honom luktar den gott).
Sedan filar fötterna och som avslutning smörjs hela kroppen in med bodybutter från The Body Shop för att lyxa till det.
Utöver detta kan jag skölja av med vatten om det skulle behövas.
Varje morgon, och efter träning. Lite avundsjuk på er som klarar er med mindre än det ;)
Fast jag försöker träna på morgonen, så bara en gång per dag iallafall.
Snuskfior som missköter sin hygien har säkerligen lika sunkigt hemma- ett karaktärsdrag alltså. Äckligt!
Att duscha utan tvål är som att diska utan diskmedel, tvätta utan tvättmedel eller skura golven utan skurmedel. Fett löses endast upp av fett och inte av vatten och vattnet i sig är inte heller speciellt rengörande.
När man duschar ja, inte när man badar med lite olja i vattnet, blir mjuk och len som en persika.
Nä då skulle jag frysa ihjäl och behöver ingenting alls
Men grejen är ju det att man kan inte duscha med olja men man kan ha det i badet.
Tacka vet ja hamam. Det är grejer det!
4-5 gånger om dagen. Duschar en gång på morgonen för att tvätta mig ren, tvättar håret också. Sen duschar jag flera gånger under dagen för att värma mig, med bara vatten.