• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • hemmakatten
    BustersTjej skrev 2014-06-04 23:26:08 följande:
    Pojkvännen kom nyss hem från jobbet och han hade varit på McDonalds så han hade köpt med sig en dubbel cheeseburgare till mig för jag älskar dom, inte bara det e gott då och då utan jag skulle kunna leva på dom. Lätt favorit maten. Men nu hade jag så svårt för att äta den. Ville kräkas men tvingade ner den för pojkvännen va ju så snäll och köpte med en hem till mig haha. Nån mer än jag som märkt av att nån mat ni gillar helt plötsligt smakar så där gott?
    Förra grav gillade jag plötsligt ingenting. Levde på yoghurt och juice hela tiden typ. Och jag klarade inte av något som luktade tacokrydda! Fy faaaan...
  • SonjaN

Tog två test idag :) och om allt stämmer blir här också ett feb barn :)

• kärleksblomman

Jag plussa den 22maj hade BIM den 26maj men fick en ljusrosa blödning den 20maj och hade mer ont I brösten än vanligt och mensvärk mer än vanligt och hade väldigt ont i höfterna o ryggslutet samt var väldigt yr på jobbet. Det gjorde att ja misstänkte något o köpte RFSU testa tidigt och visa tydliga streck BIM -4. Nu kommer det och går med symtomen och mår illa mest på em någon gång ibland på morgonen men det kommer o går det med lite, Brösten är spända och igår va ja jättetrött o yr samt lite molande växtvärk till och från. Sugen på surt och sött och mycket frukt inte så sugen på varm mat alls nästan . Med mina killar mådde ja väldigt bra med min stora mådde illa en dag och sen foglossning i mitten och med andra samma.

• Åsa 1982
    SonjaN skrev 2014-06-05 12:44:42 följande:
    Tog två test idag :) och om allt stämmer blir här också ett feb barn :) php2I7L8L08737.jpg
    Grattis SonjaN, välkommen! Glad
    Fick mitt mkt efterlängtade plus 1/6-2014!
  • Mimihq

Jag jobbar som personlig tränare och är specialicerad inom just träning innan, under och efter graviditet. Det är inte farligt att jogga/springa när man är gravid. Däremot så kan det kännas obehagligt för somliga. Som någon också nämnde tidigare så kan det bero på bäckenuppluckringen som påverkas av hormonet relaxin för att mjuka upp ligament så bebis får plats. Ju längre in i graviditet man kommer desto rörligare blir man. När man är "lös och ledig" så finns det större risk att man snedbelastar bäckenet vilket i sin tur kan leda till besvär längre fram. Ingen graviditet är densamma. Ingen känner din kropp bättre än du och den kommer också säga ifrån när det blir för mycket, så känner du att du vill jogga så tycker jag att du kan göra det, men tänk på att undvika snedbelasta bäckenet.

Vad gäller yoga så är det underbart, gravid eller inte och en fantastisk träningsform enligt mig. Det finns anpassad gravidyoga, men har man inte möjlighet att gå på det så kan man absolut gå på en vanlig yogaklass. Precis som med all träning så måste man känna efter. Då yoga ofta innebär att man går ut i ytterlägen och sträcker på muskler och ligament så kan det finnas risk för skador eftersom relaxinet i kroppen gör dig rörligare. Skönt att vara vig, men också här behöver man tänka på att kanske hålla tillbaka lite och inte pressa för hårt. Meddela gärna instruktören att du är gravid så kan denne säkert ge dig alternativa övningar.

Jag har planer på att fortsätta träna som jag alltid gjort tills kroppen säger ifrån vilket är allt från löpning till styrketräning och yoga. Kroppen behöver förberedas för att orka :)

Lycka till med gravidträningen! :)

mammamia1978 skrev 2014-06-05 09:12:40 följande:
    Jag var på gymmet i måndags och fick veta till min besvikelse att jogga inte var något att rekommendera, synd för jag har precis lärt mig att jogga Fokus nu är tydligen att stärka upp baksida, så mycket baksida ben, rygg och sidoövningar. Tråkigt eftersom jag har jobbat rätt explosivt och dynamiskt tidigare.Hur länge har du tränat in i graviditeten? Har du yogat? Hört att det ska vara bra inför förlossningen? Dela gärna med dig om du har några tips  Hittar inget bra blivande mamma träningspass på mitt gym nämligen...

• Mimihq
    LucyS skrev 2014-06-05 11:06:07 följande:
    Vad har ni för symptom just nu?

Innan jag plussade hade jag väldigt ömma bröst för att sen försvinna helt några dagar efter plusset. Molande mensvärk till och från, extrem trötthet, illamående så fort jag ätit och behöver kissa ca 10ggr/dag. Men mina symptom kommer och går. Vissa dagar känner jag ingenting.
  • JJF
    Sinilam skrev 2014-06-04 21:30:57 följande:
    Testade imorse och fick ett plus (testade mig för 2 dagar sen var ett ljust streck så var osäker) +4 idag! Väntar som sagt mitt andra barn kommer bara skilja 1 år och 3 månader har en pojke :) Har bf den 8 februari, det sjuka är att jag hade ägglossning 17 maj/bf 8 feb på exakt samma datum som sonen fast då 17 mars och bf 8 december Han kom.5 dagar senare på lucia. Grattis till alla ny gravida :)
    Grattis! och tack :)
Svar på tråden BF Februari 2015