• Bobabe

BF Februari 2015

Hittade ingen tråd för oss med BF i Februari 2015.
    Jag är i vecka 5 nu. Plussade idag.
    Har sedan tidigare 3 barn som är 5,6,7 år.
    Så detta blir alltså fjärde barnet. 
    Hoppas fler hoppar in i tråden

• Svar på tråden BF Februari 2015
  • LucyS
    CarolineLisa skrev 2014-06-04 20:40:55 följande:
    Grattis alla :D jag plussade själv i helgen och gick idag in i vecka 6 (5+0) idag, beräknad till 3 februari. Någon fler förstföderskor från Stockholm? :)

Här! :D 5+4 idag.
  • Armadillo
    längtan09 skrev 2014-06-04 22:48:07 följande:
    Tack! 

Jag tycker det är extra viktigt med syskon. Mellan mig och min yngsta storebror skiljer det 8 år och mellan mig och min äldsta lillebror skiljer det 7 år, så jag var ganska "ensam" som barn när alla andra syskon hade någon att ty sig till. Mina äldre syskon (tre stycken) var ju hur täta som helst när de växte upp och jag har varit så avundsjuk så jag vill ha detsamma för mina barn. Min äldsta son har ju syskon på bägge ställena och han tycker nog det bara är kul med ett litet syskon till, han älskar att vara storebror! 

Håller med om att det är viktigt med syskon. Jag har förvisso en bror som är 4 år äldre så jag har haft syskon men min mamma var ensambarn och jag har sett hennes saknad genom egentligen hela livet...
  • Magdalena88
    CarolineLisa skrev 2014-06-04 20:40:55 följande:

Grattis alla :D jag plussade själv i helgen och gick idag in i vecka 6 (5+0) idag, beräknad till 3 februari. Någon fler förstföderskor från Stockholm? :)

Grattis! Jag är förstföderska från Stockholm :) har bf 2 februari enligt min app :)
  • Armadillo
    femelle skrev 2014-06-05 06:59:10 följande:
    Armadillo - ska ringa till läkare för att se om möjligheten till regelbundna tester finns. Min erfarenhet har varit att man är ganska restriktiv med tester/möten i ett tidigt skede. Men det är klart, jag vill ju veta om det är ngt jag behöver lägga till i kosten om jag har för låga nivåer av ngt som påverkar graviditeten. Har du, eller någon annan, tips på bra mottagningar i Stockholm?

Tänkte att de kanske ville vara lite extra noggranna om du fått flera missfall och dessutom inte riktigt har åldern på din sida... Vitaminer ska man äta när man är gravid, tabletter med extra folsyra. Bor inte i Sthlm tyvärr så jag kan inte tipsa om några mottagningar men Google borde kunna ge några tips kan jag tycka :)
  • Magdalena88

Skönt att veta att man inte är ensam om oros-känslorna. Även om jag vet att man inte kan göra något åt saken för att förhindra

/kontrollera det så är jag livrädd. Hoppas det släpper snart...

• CarolineLisa
    Magdalena88 skrev 2014-06-05 07:55:09 följande:
    Grattis! Jag är förstföderska från Stockholm :) har bf 2 februari enligt min app :)
    Oh va roligt, Då är vi nästan på samma dag :) Vart ifrån stockholm är du? Jag är ute i norrort, Sundbyberg! :)
  • Mimihq

Hej! Hoppar in här då bf är 1 februari (enligt app) Också förstföderska från Stockholm :)

• mammamia1978
    sandrita88 skrev 2014-06-03 11:49:27 följande:

Jag tränade hela min förra graviditet och kommer göra samma med nr två :) jag har styrketränat med tyngder och kört övningar för att stretcha rygg och ljumskar för att förberedda kroppen för kommande!
    Jag var på gymmet i måndags och fick veta till min besvikelse att jogga inte var något att rekommendera, synd för jag har precis lärt mig att joggaRynkar på näsan Fokus nu är tydligen att stärka upp baksida, så mycket baksida ben, rygg och sidoövningar. Tråkigt eftersom jag har jobbat rätt explosivt och dynamiskt tidigare.Hur länge har du tränat in i graviditeten? Har du yogat? Hört att det ska vara bra inför förlossningen? Dela gärna med dig om du har några tips Glad Hittar inget bra blivande mamma träningspass på mitt gym nämligen...

• mammamia1978

3oyo skrev 2014-06-05 05:42:16 följande:
     Vattenmelon är fantastiskt! Jag äter egentligen lågkolhydratkost men vattenmelonen har får mig att sluta med det tillfälligt för Vattenmelon är det enda jag är sugen på ibland. Har även lite svårt för lågkolhydratkosten just nu tyvärr.
    Min sambo kom hem från Danmark med 1 kg M&M Peanuts till mig..! Snälla! Förra graviditeten höll jag på att spy av all som var chokladigt, sött och fett. Det har jag berättat för honom om och om igen, men tydligen så är män så inne på att "när kvinnor är gravida då äter de choklad!" Skrattande Det jag då älskade var krispiga tomater, med örtsalt och rostade mackor med smör, ost och honung på! Mumma! Nu har jag väl inga direkta cravings, men pesto är inte lika gott alls som jag brukar tycka. Däremot kan jag lätt sätta i mig en mozzarellabit utan problem...
    Inget morgonillamående ännu eller illamående alls (peppar, peppar...!) Hoppas att det förblir så.

• mammamia1978
    längtan09 skrev 2014-06-04 21:59:12 följande:
    Hej jag vill gärna hoppa in här. Jag fick idag på dag 26 ett svagt streck med icke-morgonurin så jag ska dubbeltesta imorgon med ett RFSL-test (nu hade jag "billiga tester"). Jag är ändå ganska säker på att det är något. Sträcket var synligt utan att jag behövde vinkla eller liknande och det var ljust rosa. Till och med maken såg det så... 

Det är mitt tredje barn och gubbens andra. Sedan innan har vi/jag (gubben har varit med sen första barnet var tre år så han ser honom som sin "son" även om sonen har en närvarande pappa) 2 pojkar. Jag ska inte sticka under stolen med att jag längtar efter en dotter, men jag blir lika lycklig om det är en pojke såklart! 

Vi har försökt i ett antal månader, jag har inte hållit räkningen för då skulle jag bli så deppig faktiskt. Det beräknade datumet verkar vara den 12 februari, men jag vet ju hur bra mina ungar är på att hålla tiden så man vet ju aldrig :P Andra barnet skulle kommit den 18:e februari men kom den 4.e mars såatteh... 

Den äldsta pojken kommer vara 5½ och den lilla pojken nästan 2 så det ska nog bli bra. Det är viktigt för mig och gubben att minsta får ett lillasyskon då han är ensambarn varannan vecka när stora pojken är hos sin pappa. Det märks att han inte gillar att vara ensam. 

Ja det var en liten novell om mig helt enkelt :P 
    Jag har ett barn sedan tidigare, en dotter som nu är 10,5 år snart som jag har på heltid  sambon har inga barn. Han har funnits i vårt liv sedan hon var 5,5 år så han är den enda pappa hon har haft (hennes pappa omkom när jag var gravid) . Vill så gärna ge honom ett barn, men själv vet jag plötsligt inte vad jag vill... Någon som känner igen sig vilsenheten?

Svar på tråden BF Februari 2015