• UniqueSnowflake

Vem är FL:s största moraltant?

Vem klämmer ur sig flest moralkakor?

Vem är bäst på att hänvisa till auktoriteter för att de alltid vet bäst?

Vem har ena foten kvar i 1800-talet?

Värt att tänka på!

1 Alla har nominerat sig själva! (ERGO = ingen mobbing.)

2 Vi vill gärna att du motiverar din röst i tråden. Allt annat är för fegpottor.

3 Motiveringarna kan skifta från att vara genompräktig, vara paragrafryttare, servera moralkakor eller helt enkelt vara en sån där jäkel som alltid måste ha rätt... till att vara en sån där medlem som verkar ha stannat kvar i 1800talet vad gäller diverse tänk, till att vara en sån där moralisk pekpinnarperson som alltid respekterar auktoriteter som VC, BVC, Soc osv.... motiveringarna är många. Använd fantasin!

http://jasonbrimhall.info/wp-content/uploads/2010/07/teach.jpg
    Have fun och rösta på!

(.^_^.)
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vem är FL:s största moraltant?
  • Penida
    UniqueSnowflake skrev 2014-06-11 21:18:07 följande:
    Hej har varit borta från tråden ett par timmar.

Jag har röstat på dig smile1.gif Motivering: ibland så verkar du riktigt präktig, men nån riktig moraltant är du inte. Moraltanter är de som säger att Svära är synden och djävulen tar dig om du svär, moraltanter är de som jämför sig med andra men alltid sitter på sin höga häst och är bäst... medan de andra är förtappade... typ... Det finns nån enstaka sådan på FL men hon har tyvärr gått och göm.... jag menar, inte nominerat sig.

Du framhärdar ibland din egen förträfflighet - därför fick du en röst av mig.
    Kaffe
    Tack för din motiveringFlört

(fint att du pratar med mig igen)
    Avskyr CIO-metoder
  • Arbetsvegan
    Penida skrev 2014-06-11 21:08:41 följande:
    Självklart, du röstar på ju dig själv?
    För att vara allvarlig.. JA, du är ödmjuk. Du har ofta rätt men kan faktiskt se andras åsikter. Är klok lika med moraltant? I så fall skulle du eller Sextiotalist eller Lövet fått min röst.

Jag tror att ganska många har svårt att se den ödmjukheten för många gånger strids det om att ha rätt och då spelar det ingen roll hur klokt eller ödmjukt det egentligen är för det upplevs som moralpredikningar ändå.

• Penida
    Arbetsvegan skrev 2014-06-11 21:27:28 följande:
    smile1.gif

Jag tror att ganska många har svårt att se den ödmjukheten för många gånger strids det om att ha rätt och då spelar det ingen roll hur klokt eller ödmjukt det egentligen är för det upplevs som moralpredikningar ändå.

Är helt säker på att du har rätt.
    Avskyr CIO-metoder
  • Vlad
    fluu skrev 2014-06-11 21:10:30 följande:
    Herdis/Catharina den stora/Aurelia/Jeanine/Elsa von B/ allt vad hon kallar sig.  Utan konkurrens.
    Oj, jag tänker nog på henne mer som galen än som moraltant.
  • UniqueSnowflake
    Vlad skrev 2014-06-11 21:06:07 följande:
    Sant. Har jag några röster?

Nope inte än. Det är en sak jag glömt, och det är att sätta slutdatum på poll:en, men hur lång tid ska vi säga att man får rösta?

Förövrigt är det 2 som leder i omröstningen som har många fler röster än alla andra.
    Du har ännu inte fått en röst, Vlad. Sowwy! {#emotions_dlg.flower}
    (.^_^.)
  • UniqueSnowflake
    Vlad skrev 2014-06-11 21:30:18 följande:
    Oj, jag tänker nog på henne mer som galen än som moraltant.
    Haha. Hon ut-moraltantar de flesta moraltanter.
    (.^_^.)
  • Penida

Om jag känt till Vlad hade kanske hen fått min röst ocksåGlad Nu blev det Lindsey och jag har redan motiverat varför.

Avskyr CIO-metoder
  • Indianica

Arbetsveganen, klassiskt citat fritt ur minnet av hen: "Barn till deprimerade ska banne mig lära sig att laga sin egen mat så de inte svälter när ingen orkar ge dem mat, det är bara bra för dem, annars klarar de sig inte senare i livet".

• Arbetsvegan
    Indianica skrev 2014-06-11 21:38:01 följande:
    Arbetsveganen, klassiskt citat fritt ur minnet av hen: "Barn till deprimerade ska banne mig lära sig att laga sin egen mat så de inte svälter när ingen orkar ge dem mat, det är bara bra för dem, annars klarar de sig inte senare i livet".
    Japp, bara det att det är taget ur sitt sammanhang som går ut på att barn, speciellt barn till psykiskt sjuka måste vara mer rustade än andra barn. Sen kan man tycka att det är fel men det är så verkligheten ser ut i praktiken.
  • katastrofplantagen
    Radhuspinglan skrev 2014-06-11 19:31:48 följande:

Åh, så nyfiken!!! VEM!?

Ramborg Persdotter skrev 2014-06-11 19:25:22 följande:Den självklara vinnaren är tyvärr inte med. 

Två ord. 6 bokstäver. L som första bokstav i första och andra ordet.
Svar på tråden Vem är FL:s största moraltant?