• sally67

mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang

Den veckan som de bor hos sin mamma är de 2 tjejer 11 å 13 år hos oss å äter,tittar på tv mm . Pappan jobbar den veckan eftermiddag så jag har egentligen barnfritt . Jag tar påpekat detta flera gånger men får bara till svars att det är deras hem , jo men inte mamma veckan å inte när deras pappa inte är hemma då brukar de ringa honom å så ger han sin tillåtelse att vara hos mig. Idag nekade jag dom mat , att de fick gå hem till mamman å äta om de var hungriga,allt detta har pågått i 4 år hur mycket jag än har tjatat om att jag inte ska stå för umgänget mammaveckan

• Svar på tråden mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang
  • Anonym (sdf)

Varför vill de inte vara hemma hos mamman?

• whydoyoucare

Att neka dom mat låter överdrivet i mina öron. Men varför äter dom inte hos mamman under mammaveckan?

• Anonym (sonja)
    sally67 skrev 2014-06-18 22:05:32 följande:
    Den veckan som de bor hos sin mamma är de 2 tjejer 11 å 13 år hos oss å äter,tittar på tv mm . Pappan jobbar den veckan eftermiddag så jag har egentligen barnfritt . Jag tar påpekat detta flera gånger men får bara till svars att det är deras hem , jo men inte mamma veckan å inte när deras pappa inte är hemma då brukar de ringa honom å så ger han sin tillåtelse att vara hos mig. Idag nekade jag dom mat , att de fick gå hem till mamman å äta om de var hungriga,allt detta har pågått i 4 år hur mycket jag än har tjatat om att jag inte ska stå för umgänget mammaveckan
    Bra att du satte ner foten idag..Jag hade helt enkelt förklarat för barnen att deras pappa lovat saker som du inte vet något om. Sedan hade jag vänligt men bestämt skickat hem dom till mamman igen. Sen borde du ta ett ordentligt snack med din sambo han kan inte lova saker ovanför ditt huvud. Och helt ärligt hade jag tagit av dom nycklarna om dom nu har någon.

Sambons ex försökte med samma grej och skickade barnet hit i tid och otid (sambon jobbar också em barnfria veckor), men jag skickade hem honom till mamman på en gång. Och nycklar hit stannar här vid byte.
  • Anonym (000)
    Anonym (sonja) skrev 2014-06-18 22:36:45 följande:
    Bra att du satte ner foten idag..Jag hade helt enkelt förklarat för barnen att deras pappa lovat saker som du inte vet något om. Sedan hade jag vänligt men bestämt skickat hem dom till mamman igen. Sen borde du ta ett ordentligt snack med din sambo han kan inte lova saker ovanför ditt huvud. Och helt ärligt hade jag tagit av dom nycklarna om dom nu har någon.

Sambons ex försökte med samma grej och skickade barnet hit i tid och otid (sambon jobbar också em barnfria veckor), men jag skickade hem honom till mamman på en gång. Och nycklar hit stannar här vid byte.

Varför tror du att det var mamman som skickade dit barnet? Förmodligen har väl mamman för stränga regler så livet är lättare hos pappa?!

Du kan ju inte ta barnets hemnycklar, vad är det för stil! Stackars unge!
  • whydoyoucare
    Du kan ju inte ta barnets hemnycklar, vad är det för stil! Stackars unge!
    Att ta barns nycklar låter väldigt berövande. Det är väl ändå barnens hem fortfarande!? Tänk om något skulle hända, som ger barnen behov av att gå hem till pappan/mamman, men kan inte för att dem har blivit fråntagna sina nycklar... Låter lite väl "sjukt". 
  • Linnez

Skicka räkningen till mamman

• nymedlem
    Linnez skrev 2014-06-18 22:46:08 följande:
    Skicka räkningen till mamman

Till pappan menar du väl? Det är ju han som har godkänt att barnen ska äta hos honom och ts, mamman har ingenting med saken att göra!
  • vampyria2

Jag fattar inte det där och vad glad jag är över att jag har barn med vettiga män som väljer kvinnor som är fantastiska...det är barnens hem hela tiden, hur skulle du TS känna om du inte fick komma hem var annan vecka för då satt det nån människa som du inte hade valt själv i ditt hus och nekade dig att vara där.

Nää barnens bästa går alltid först så du får bita ihop eller dra där i från när de är där.

Enda gångerna som våra barn inte är välkomna är några få gånger om året när vi har planerat in något hemme där barn inte är välkomna, annars är det fritt fram för dem-

• Papito

Mitt hem kommer alltid att vara mina barns hem också (oavsett vems vecka det är) och kan inte min kvinna acceptera det får vi vara särbos eller göra slut.

Däremot ska det givetvis inte gå till på det sättet som du beskriver det ts, det måste givetvis finnas en respekt för alla familjemedlemmar.

Prata med din man, det är hans ansvar, inte barnens.

• sally67

Skulle inte säga nånting om dessa små måltider var enstaka händelser men de är hit varje dag å äter under mamma veckan,hon bor 200 meter ifrån oss men de orkar inte gå hem till henne , ska kanske tillägga att barnen får inte komma hem till henne under pappa veckan

Svar på tråden mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang