Brumma skrev 2014-06-19 05:27:00 följande:
Som sagt - mår barnen inte bra hos mamman så får han fundera på heltid. Byta jobb och sedan får mamman betala underhåll.
Men vänta nu... Man skall väl inte behöva byta jobb och vara hemma jämt för att man har barn på 11 och 13 år? De är stora nog att vara hemma själv efter skolan (jag antar att de är för stora för fritids). De behöver väl ingen pappa som sitter hemma och inte tjänar några pengar? Eller vad för jobb tänkte du att han skulle byta till?
TS skriver att de mest ser på tv och äter... det är väl knappast så att hon måste leka med dem, spela spel, pussla eller bygga med lego...?
Självklart tycker jag att mamman skall betala underhåll för att barnen mest äter hos pappan men det är ju ett fall för tex familjerätten, tingsrätten eller hur det nu fungerar (där är jag inte insatt).
TS behöver ju inte alls laga mat åt dem. De är väl stora nog att ta frukt, yoghurt, macka eller steka lite korv, koka pasta, koka potatis, ris, mm...
När jag var 13 bodde jag själv med en kompis på en campingplats i 2 veckor och vi lagade all mat på trangiakök. Jag var dessutom själv hemma efter skolan och ibland var min 3 år yngre syster där också och då lagade jag mat åt oss bägge. Man är ingen liten bebis som 13-åring.