Irina Jonsson skrev 2014-06-19 04:26:55 följande:
Det ända jag kunde säga är att så längre du o din man är inte gifta du kan inte ställa dina regler in. Bara gilla läget lr gå. Om du är då gift med han. Frågan är då vrf hade du gift med han om du visste han har barn o du vet att du tycker inte om barn, lr kanske inte tycker om hans barn. IAF så känns det för mig.är man själv mamma så skulle man kunna älska andras barn med. Älskar man personen verkligen då älskar man allt som är hans. Alltså älskar du honom för det han är o för allt han har då skulle det vara att du skulle älska hans barn oavsett vad. O barnet skulle älska dig om du skulle bara vara lite snällare o trevligare med de. Du skulle inte sitta här inne o säga massor om att det är orättvist. Därimot jag tycker han säger rätt till dig. Därimot skulle jag vara din man med 2 barn skulle jag säga gilla läget lr försvin. Du har ingen rätt ngt stans. O tro mig känner du dig olycklig nu då kommer du aldrig känna dig lycklig med han. Sök en man som inte har barn tidigare.
Spelar ingen roll om de är gifta eller inte, det är TS hem likafullt och oavsett om hon är gift eller sambo så har hon rätt till egna åsikter samt egen vilja. Man kan älska sina barn eller bonusbarn utan att tycka att man skall ha svängdörrar, om inte annat så av respekt mot den andra föräldern som antagligen planerat in tid med barnen på "sin" vecka. Men nej, man älskar inte automatiskt ett barn bara för att man älskar föräldern. Man älskar DEFINITIVT inte alla barn bara för att man själv är mamma...
Visst kan pappan säga gilla läget eller fösvinn (den allmänna uppfattningen verkar ju vara att det enbart är barnen sedan innan samt deras biologiska förälder som har några rättigheter. En bonusförälder får inte ställa krav eller ha åsikter på något som berör dem). Men då kan han inte heller fortsätta det liv han har nu. Att han kan arbeta eftermiddagar OCH låta barnen springa som de vill beror ENBART på att TS finns. Väljer han att leva utan TS får han även ändra sina arbetstider eller ställts dörrarna under mammans vecka..