• sally67

mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang

Den veckan som de bor hos sin mamma är de 2 tjejer 11 å 13 år hos oss å äter,tittar på tv mm . Pappan jobbar den veckan eftermiddag så jag har egentligen barnfritt . Jag tar påpekat detta flera gånger men får bara till svars att det är deras hem , jo men inte mamma veckan å inte när deras pappa inte är hemma då brukar de ringa honom å så ger han sin tillåtelse att vara hos mig. Idag nekade jag dom mat , att de fick gå hem till mamman å äta om de var hungriga,allt detta har pågått i 4 år hur mycket jag än har tjatat om att jag inte ska stå för umgänget mammaveckan

• Svar på tråden mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang
  • MxMeNow
    asta66 skrev 2014-06-19 14:56:30 följande:
    Men här verkar det ju vara en biomamma som smiter undan och inte ens kommunicerar och en pappa som inte gör nånting. Det är väl inte okej. Det handlar ju inte om att biomamman måste jobba över och ringer och frågar.

Spelar ingen roll! Mitt hem är mina barns hem, maten och allt annat (nästan) i mitt hem är mina barns. Dom får äta där när dom vill, vill inte min partner laga mat åt dem när han lagar mat åt sig, fine, där är dörren!
  • asta66
    MxMeNow skrev 2014-06-19 14:59:49 följande:

Spelar ingen roll! Mitt hem är mina barns hem, maten och allt annat (nästan) i mitt hem är mina barns. Dom får äta där när dom vill, vill inte min partner laga mat åt dem när han lagar mat åt sig, fine, där är dörren!
    Så du anser inte att bioföräldrarna kan prata om det ens. Jag är van att i en familj pratar man med varandra och respekterar varandra. Här verkar det som bioföräldrarna tycker det är okej att bonusmamman ska vara hushållerska åt halvvuxna barn.
  • MxMeNow
    asta66 skrev 2014-06-19 15:03:41 följande:
    Så du anser inte att bioföräldrarna kan prata om det ens. Jag är van att i en familj pratar man med varandra och respekterar varandra. Här verkar det som bioföräldrarna tycker det är okej att bonusmamman ska vara hushållerska åt halvvuxna barn.

Intressant antagande. Var har jag skrivit att bioföräldrarna inte ska prata om det?
  • Lillusen
    BioBonus skrev 2014-06-19 14:43:13 följande:
    Jag förstår inte ditt svar till mig tyvärr. Vad menar du?
    Det verkar ju som om både mamman och pappan anser att TS ska ta hand om barnen eftersom det bara är hon som är hemma när de kommer till dem på mammans veckor?
    Ja, och det är ju precis det du skriver som är problemet - mamman och pappan väljer nu att inte lösa det själva utan förväntar sig att TS ska lösa det åt dem....
    Barnen är 11 och 13 år! De klarar sig själva och har troligtvis gjort det i flera år eftersom det har varit så här hela tiden enligt TS, troligtvis även före hennes tid om jag tolkar TS rätt. Sen skulle jag ha svårt att lämna en 7 och 9 åring hemma själva en längre tid (som dom var innan TS kom in i bilden), men ibland har man inget val i livet helt enkelt och löser det på allra bästa sätt.

Och jobbar eftermiddag står det, vad innebär det? Han kanske är hemma kl 8, eller kanske t.o.m. 6. 

TS man anser att de har rätt att vara där eftersom det är deras hem, vilket jag tycker att han har helt rätt i.
  • Anonym (Foten)

//Hade du varit min kärring då hade du fått lagat maten, dög inte det så då fick du en spark i röven.//

(Glimten i ögat)

Självklart är barnens bästa i

aktning 24 timmar om dygnet.
  • MxMeNow
    Anonym (Foten) skrev 2014-06-19 15:08:23 följande:
    //Hade du varit min kärring då hade du fått lagat maten, dög inte det så då fick du en spark i röven.//

(Glimten i ögat)

Självklart är barnens bästa i

aktning 24 timmar om dygnet.

• asta66
    MxMeNow skrev 2014-06-19 15:06:19 följande:

Intressant antagande. Var har jag skrivit att bioföräldrarna inte ska prata om det?
    Du verkade anse att det var okej som det var. Som bonusförälder har man inte nåt föräldraansvar. I Ts fall verkar det ju brista. Så jag tycker att hon ska se till att de bättrar sig. Och sluta agera piga.
  • Anonym (näe)

Du låter ju som rena drömmen för en kvinna att träffaObestämd
  • MxMeNow
    asta66 skrev 2014-06-19 15:13:36 följande:
    Du verkade anse att det var okej som det var. Som bonusförälder har man inte nåt föräldraansvar. I Ts fall verkar det ju brista. Så jag tycker att hon ska se till att de bättrar sig. Och sluta agera piga.

Rättelse, du anser inte att man som bonusföräldrer har ett föräldraansvar! Jag var tydlig i mitt inlägg att är man tillsammans med mig delar man ansvaret med mig. Uppenbarligen har vi olika åsikter om bonusars ansvar.
  • MxMeNow
    Anonym (näe) skrev 2014-06-19 15:14:53 följande:
    Du låter ju som rena drömmen för en kvinna att träffa

Jag är kvinna och fyrabarnsmor, tänka sig...
Svar på tråden mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang