• sally67

mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang

Den veckan som de bor hos sin mamma är de 2 tjejer 11 å 13 år hos oss å äter,tittar på tv mm . Pappan jobbar den veckan eftermiddag så jag har egentligen barnfritt . Jag tar påpekat detta flera gånger men får bara till svars att det är deras hem , jo men inte mamma veckan å inte när deras pappa inte är hemma då brukar de ringa honom å så ger han sin tillåtelse att vara hos mig. Idag nekade jag dom mat , att de fick gå hem till mamman å äta om de var hungriga,allt detta har pågått i 4 år hur mycket jag än har tjatat om att jag inte ska stå för umgänget mammaveckan

• Svar på tråden mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang
  • MxMeNow

Det är barnens hem lika mycket som det är ditt hem! Eller är det så att hemmet upphör att vara ditt de veckor dom har pappaveckor? Blir du bara inneboende hos dom då?

• MxMeNow
    sally67 skrev 2014-06-19 00:16:10 följande:
    Skulle inte säga nånting om dessa små måltider var enstaka händelser men de är hit varje dag å äter under mamma veckan,hon bor 200 meter ifrån oss men de orkar inte gå hem till henne , ska kanske tillägga att barnen får inte komma hem till henne under pappa veckan

Då är ju mamman lika svagbegåvad hon om hon resonerar så! Ni kan väl flytta ihop så kan barnen bo på heltid hos sin pappa.
  • sally67

när min man är hemma kan jag ju inte protestera att de kommer å även han brukar påpeka att de ska äta hos mamman, oftast får han till svar att hon har ingen mat.hon svarar inte heller i telefon efter Kl 19 för då har hon gått å lagt sig, trött å arbetslös som hon är, ingen koll att barnen kommer hem

• sally67

när min man är hemma kan jag ju inte protestera att de kommer å även han brukar påpeka att de ska äta hos mamman, oftast får han till svar att hon har ingen mat.hon svarar inte heller i telefon efter Kl 19 för då har hon gått å lagt sig, trött å arbetslös som hon är, ingen koll att barnen kommer hem

• Fånga dagen
    sally67 skrev 2014-06-19 00:36:06 följande:

Så mamma har ingen mat hemma, hon svarar inte i telefonen. Ligger och sover kl 19 utan att bryr sig om barnen är hemma eller inte? Hade jag varit barnens pappa så hade jag minst sagt varit orolig. Jag hoppas verkligen inte att han skickar hem dem till sin mamma och ett tomt kylskåp.
  • Papito
    sally67 skrev 2014-06-19 00:36:06 följande:

...och i det läget vill du ta ifrån dem nyckeln...?

Man upphör aldrig att förvånas....
  • Anonym (Oj!)

Oavsett om min son skulle bo med mig varannan helg eller varannan vecka, så skulle han ALLTID vara välkommen i SITT HEM!
    Det säger ju sig självt!
    Skulle jag vara sambo med någon som nekade min son att vistas i sitt hem, pga att det var "den andre förälderns helg eller vecka", så skulle jag separera med ens!
    Mitt hem är min sons hem tjugofyra timmar om dygnet, sju dagar i veckan, 365(366) dagar om året, om han så vill.
    Allt annat låter ju helt åt helvete fel.

• Tow2Mater
    Anonym (Oj!) skrev 2014-06-19 01:53:52 följande:

Oavsett om min son skulle bo med mig varannan helg eller varannan vecka, så skulle han ALLTID vara välkommen i SITT HEM!
    Det säger ju sig självt!
    Skulle jag vara sambo med någon som nekade min son att vistas i sitt hem, pga att det var "den andre förälderns helg eller vecka", så skulle jag separera med ens!
    Mitt hem är min sons hem tjugofyra timmar om dygnet, sju dagar i veckan, 365(366) dagar om året, om han så vill.
    Allt annat låter ju helt åt helvete fel.

Aven då du inte är hemma och han kanske blir ensam?
  • Anonym (Oj!)
    Tow2Mater skrev 2014-06-19 02:31:56 följande:
    Aven då du inte är hemma och han kanske blir ensam?
    Ja, absolut. Varför inte? Självklart är min dörr öppen för min son NÄR SOM HELST på dygnet, årets alla dagar.
  • Tow2Mater
    Anonym (Oj!) skrev 2014-06-19 02:41:33 följande:
    Ja, absolut. Varför inte? Självklart är min dörr öppen för min son NÄR SOM HELST på dygnet, årets alla dagar.
    Ok, men jag skulle inte viljat lämna en 9-åring med ett yngre syskon (som TS bonusbarn var for 4 år sen då detta borjade) ensamma kanske en hel kväll. Eller t o m natt kanske. Alla är inte heller hemma 24/7 365(6) dagar om året som du.
Svar på tråden mina bonusbarn använder mitt hem som restaurang