BioBonus skrev 2014-06-19 12:41:25 följande:
Du har helt rätt.
TS är inte förälder och har ingen skyldighet alls. Inte att tvinga dem att vara hos mamman, eller att ta hand om dem när inte deras mamma eller pappa kan. Barnens pappa har tagit in henne i deras liv, och han har ansvaret för att se till att barnen OCH Ts får en fungerande vardag tillsammans.
Obegripligt hur många som verka anse att andra människor har en skyldighet att ta hand om deras barn när de själva inte klarar av det.
Fast var står det att varken barn eller man anser att TS ska ta hand om barnen?
Och om det nu är så är väll det mest rimliga agerandet att TS säger till sin man att hon inte vill ta ansvar för barnen under dom veckorna som dom är hos mamman. Och sen får pappan lösa det på sitt sätt, skicka hem barnen, se till att de lagar mat eller förbered mat innan.
Men det är ju ganska klart och tydligt att det inte är det som är problemet utan att barnen inte är hos sin mamma varannan vecka.
Och dessutom så skriver TS att så här har det varit i alla år, alltså även innan hon kom in i bilden, så troligtvis så löste familjen det på något sätt.
Jag säger det igen, jag är så lycklig att jag har en man som redan vi ens började datea så ställde han síg frågan, kan jag tänka mig att ha någon annans barn på heltid?