• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • trytofindme
    Lejonhierta skrev 2014-07-25 14:08:05 följande:

Jodå, ringde 1177 som kopplade mig till Bollnäs som så, kom in om tre kvart, hus nio plan sex. Men när vi kom dit så insåg vi ganska snabbt några sex våningar inte finns, efter mycket letande fick vi hjälp och det visade sig att de bokat in oss o Hudiksvall men de bokade om oss till Gävle och lämnar nu den här metropolen med kosan ställd mot Edsbyn igen. Har fått missfall på tvilling nr två medan nr ett växer och verkar må bra. Har även tur att tvåan sitter lägre än ettan så det borde inte ställa till bekymmer enligt vad läkaren tror. Är mest tacksam att fortfarande ha liv i magen.

Jaha, det var så alltså. Hade ju en otroligt fin och bra mottagning med ultraljud där tidigare, men när det var dags att uppdatera utrustning hade de inte råd och lade ner istället. Har dock hört att de har maskiner kvar där som inte används, och trugar man kan man få gå till den avstängda avdelningen och få en titt på livet i magen. Hemskt tråkigt på tvillingen, men skönt att höra att allt var bra med den ena iallafall.
  • Petra 334

Det finns nog inga planer på att lägga ner här :)

Det finns en bf-lista någonstans långt tillbaka men en lista i egen tråd är helt klart smidigare!

• Lavish

Då var det dags för inskrivning imorgon då. Känns lite jobbigt, blir väl antagligen inte något trevligt samtal av att dels begära KUB och dels att få träffa någon att ventilera förlossningsrädsla med. (Första förlossningen gick inte så bra...) 

• Muumi

Någon annan som är född 89 (alternativt nått år yngre/äldre) i Stockholms trakten, ska få sitt första barn och vill följas åt?

• Hallon16

Hallå alla ni omföderskor eller ni andra som kanske vet. Är (som säkert det flesta) rädd att mitt foster inte har något hjärtljud (är i vecka 8 nu). Jag har inskrivning hos barnmorskan den 8/8. Hur går det till efter det? Måste man vänta till ultraljud för att se om barnet faktiskt lever? I vilken vecka gör man ultraljud? Känns som det kommer gå många veckor innan man vet att allt är safe. :- /

• RoZ29
    Hallon16 skrev 2014-07-27 22:20:41 följande:

Hallå alla ni omföderskor eller ni andra som kanske vet. Är (som säkert det flesta) rädd att mitt foster inte har något hjärtljud (är i vecka 8 nu). Jag har inskrivning hos barnmorskan den 8/8. Hur går det till efter det? Måste man vänta till ultraljud för att se om barnet faktiskt lever? I vilken vecka gör man ultraljud? Känns som det kommer gå många veckor innan man vet att allt är safe. :- /

Jag väntar mitt första så vit inte exakt men jag har inskrivningssamtal 26/8 sen veckan efter (2/9) har jag mitt första UL. Men det är i Linköping så jag vet inte hur andra landsting gör.
  • enbyxaochenboll
    Lavish skrev 2014-07-27 20:42:01 följande:

Då var det dags för inskrivning imorgon då. Känns lite jobbigt, blir väl antagligen inte något trevligt samtal av att dels begära KUB och dels att få träffa någon att ventilera förlossningsrädsla med. (Första förlossningen gick inte så bra...) 

Hoppas allt gick bra! Vad hände din förra förlossning? Jag ska in till spec mvc imorgon, är supernervös då jag blev så sjuk förra gången och nu flyttat till ett annat landsting. Hoppas de tar mig på allvar