Bf mars 2015
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)
På kub och RUL ser dom olika saker så bara för du får fina siffror på kub kan fostret ändå ha andra skador som ses på RUL.
Jag vet mycket väl vad KUB innebär, jag vet att det är skador som inte kan ses och att siffrorna man får kanske inte stämmer. Jag ser mest KUB som ett vanligt ultraljud, en chans för mig att se att den lilla där inne mår bra lite innan rutinen. Jag gjorde ett KUB-ultraljud med sonen, där jag fick se honom liggandes och sparka, det var underbart, gifte mig två år senare på samma datum för att det betydde så mycket att få se min son.
Jag känner samma oro som många av er andra här. Jag går in i v. 12 i morgon och planerar att berätta för både familj och vänner så snart som möjligt. Har mitt RUL i mitten av oktober. Känns väldigt lång tid kvar. Jag vet ju inte ens om barnet lever? Har inte varit på VUL, men har funderat på att göra ett.
Samtidigt så känner jag att jag bör lita på min kropp, eftersom jag ändå inte kan styra något av vad som händer i magen. De flesta graviditeter går ju faktiskt bra. Jag kanske ska lita på min barnmorska och följa det basprogram som hon har lagt upp till mig. Det finns ingen annan anledning, än att lindra min oro, med att göra ett VUL.
Herregud vad kluven jag är. Vill ju så gärna att allt så gå bra. Har så svårt att förstå att jag faktiskt är gravid.

Jag ringde och frågade om jag fick göra ett tidigt ultraljud för att jag inte visste när jag blev gravid (halvsant) och det fick jag. Jag ville egentligen bara veta om det fanns nåt där inne och om det levde. Och det gjorde det. Jätteskönt att få veta ju! Jag bor i Sthlm och de verkar givmilda med ul här. Men man kan ju göra ett privat annars.
Hej!
Jag tänkte höra med er hur ni räknar er BF? Går ni efter det som barnmorskan säger då hon kollat på "gravidsnurran" eller följer ni någon app? Jag vet inte riktigt vad jags ka följa då jag vet att jag har fler dagar i min menscykel än 28 dagar så det skiljer sig 5 dagar mellan min bf och barnmorskans bf..
ha en bra dag!
Är det någon här som väntar tvillingar i mars? :)