• marie 1983

Bf mars 2015

Hejsan ja plussade igår har Bf omkring 1/3 är det fler så kan vi följas åt :)

• Svar på tråden Bf mars 2015
  • SvanE

Jag klarar inte av att vänta, kör 45 mil till Stockholm och gör KUB, passar på att hälsa på sambons föräldrar samtidigt. Så synd att man inte kan få valet att göra det i sitt eget landsting om man önskar när det går i andra :/

• Villhaenbebbe
    SvanE skrev 2014-09-01 19:17:24 följande:

Jag klarar inte av att vänta, kör 45 mil till Stockholm och gör KUB, passar på att hälsa på sambons föräldrar samtidigt. Så synd att man inte kan få valet att göra det i sitt eget landsting om man önskar när det går i andra :/

Ja vi tänkte ungefär så, att om vi skulle boka KUB i Sthlm så skur vi göra en "grej" av det och bo på hotell och ha mysigt :)

Men nu blev det inte så och jag väntar till RUL
  • SvanE
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-01 19:21:35 följande:
    Ja vi tänkte ungefär så, att om vi skulle boka KUB i Sthlm så skur vi göra en "grej" av det och bo på hotell och ha mysigt :)

Men nu blev det inte så och jag väntar till RUL
    Tiden går nog fort ändå med eller utan, kommer nog längta lika mycket till RUL ändå :D
  • Tjejen01
    Skumbollen skrev 2014-09-01 15:27:38 följande:
    Vad skönt! Får jag fråga hur gammal du är?
    Jag är 19 år, ung men stolt! :)
  • Tjejen01

Det är väldigt tråkigt att många av er inte får göra KUB-test. Jag tycker att det ska vara ett val att få göra, oavsett var man bor. Att vänta tills v. 18 är riktigt långt, man vet ju inte då ens om barnet lever. 

Jag gjorde KUB i v. 14 (13+2) och är väldigt glad för det. Men jag hoppas verkligen att allt går i vägen för alla er andra som måste vänta! Men tro mig, det är värt all väntan :) 

• Skumbollen
    Tjejen01 skrev 2014-09-01 19:44:04 följande:
    Jag är 19 år, ung men stolt! :)
    Haha! Härligt! Hade just i detta fall önskat att du varit 30+ och fått så fina siffror, det hade gett lite ro åt den egna nervositeten :) skönt att allt såg bra ut :)
  • snö 81
    laila88 skrev 2014-09-01 18:35:53 följande:

Villhaenbebbe & snö81 vilka landsting tillhör ni? :/ blir nojjig att de ska va så här med. Har inte fått tag i nån barnmorska än, verkar va rätt vanligt att man inte får göra kub :/

Jag bor i Norrbotten.

Vet inte vilket som är närmaste landsting härifrån som gör KUB, men att åka till Stockholm känns iaf inte som ett alternativ för mig.
  • Villhaenbebbe
    Tjejen01 skrev 2014-09-01 19:50:32 följande:

Det är väldigt tråkigt att många av er inte får göra KUB-test. Jag tycker att det ska vara ett val att få göra, oavsett var man bor. Att vänta tills v. 18 är riktigt långt, man vet ju inte då ens om barnet lever. 

Jag gjorde KUB i v. 14 (13+2) och är väldigt glad för det. Men jag hoppas verkligen att allt går i vägen för alla er andra som måste vänta! Men tro mig, det är värt all väntan :) 

Jaa jag håller absolut med om att alla borde få möjligheten att göra KUB! Det är väääldigt långt till v 18, men som du säger så kommer det såklart vara värt väntan!

Jag skulle iaf vara glad för minsta lilla bekräftelse på att h*n lever där inne, bara höra hjärtljuden skulle räcka!

Men än så länge har jag en "känsla" av att allt är ok :) så får hoppas det stämmer!
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2014-09-01 20:09:31 följande:
    Jaa jag håller absolut med om att alla borde få möjligheten att göra KUB! Det är väääldigt långt till v 18, men som du säger så kommer det såklart vara värt väntan!

Jag skulle iaf vara glad för minsta lilla bekräftelse på att h*n lever där inne, bara höra hjärtljuden skulle räcka!

Men än så länge har jag en "känsla" av att allt är ok :) så får hoppas det stämmer!
    Jag har också en känsla att det är som det ska därinne. Idag när jag satt vid köksbordet kände jag ett hastigt litet kittlande precis vid blygdbenet. Inbillar mig att det var bebis som sa hej :)
  • Sparv15

Jag har inte gjort kub tidigare men eftersom att jag är över 35 den här gå gen och väntar mitt femte barn så känns det viktigt den nu. Dom två första gångerna väntade jag till rul, förra gången fick jag flera koller pga två missfall på raken innan och pga att det då var tvillinggraviditet.